Ez most a legjobb vétel? Próbán az Opel legújabb családi autója
Villámpróba: Opel Combo Life 1.5 Turbo D
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A PSA Autobest díjas egyeterű családjába immár az Opel Combo Life is beletartozik. Eláruljuk, miért számíthat ez a legjobb eladási adatokra!
Az Opel legújabb, egyben legnagyobb rakterű családi autója a Comb Life. Kétféle, 4,4 és 4,75 méteres hosszúsággal is kapható. A tesztautó az alap hosszúságú, közepes felszereltségű, ám a csúcsdízellel szerelt
Friss hír, hogy Autobest díjat nyert a ma már az Opelt is magába foglaló PSA, már hazánkban is kapható egyterű triója; a zsűri szerint ezek a modellek számítanak az idei újdonságok közül a legjobb vételnek. Ahogyan a nemzetközi menetpróba is, Citroën, Peugeot, Opel sorrendben volt, úgy a modellek is ennek megfelelően, Berlingo, Rifter, Combo Life sorrendben érkeztek meg a hazai piacra. A „franciák” után már elérhető az Opel haszonjármű alapú egyterűje is, s eddig még egyedül a Combót nem néztük meg közelebbről. Bár az importőri tesztautó még nem futott be, nem kellett messzire menjünk, hogy láthassuk a haszonjármű Combót és ki is próbálhassuk a személyautó Combo Life-t: a Schiller Opel Váci úti szalonjában ugyanis mindkettő elérhető.
Hasábforma - finom részletekkel. A tetősín a csúcs Innovation ellátmány esetén széria, itt 70 ezer forintos extra. Extraként (akár csomagban is elérhetően) a hátsó ablakok is elektromosan mozgathatók
Bár az alapjellemzők pontosan ugyanazok, mint a Berlingo, vagy a Rifter esetén is, a Combo Life igazából valódi Opelnek tűnik, s aki nem ismeri a modell platformját, az csöppet sem fogja francia autóban érezni magát. Az a kijelentés is nyugodtan megkockáztatható, hogy a Combo Opelebb most, mint az előző, Fiat Dobló alapú generáció esetén. Tipikusan opelesek a fényszórók, s az Opel kormánykerekével, fényszórókapcsolójával belül is a megszokott környezetben találhatják magukat a márka vásárlói - akik köztudottan jóval többen vannak, mint a francia márkák kuncsaftjai, hiszen hazánkban az Opel a legnagyobb számban forgalomban lévő személyautó, s az elmúlt évtizedre visszatekintve is a villámos márka volt a legtöbbször piacvezető. A bumfordi orr is tipikusan Opel fényszórókat ad. Trükkös, hogy bár utóbbiban van egy, az Insignia menetfényére hasonlító fényes csík, ám az alapból csak egy díszítés a hagyományos menetfény mellett, az ugyanis csak a csúcsverziónál LED-es (illetve a középső Enjoy esetén extraként).
Opcióként a két első ülés és a lapított aljú, jó fogású kormánykerék is kaphat fűtést, a rögzítőfék 70 ezer forintért elektronikus, automatikus vezérlésű
Nem lehet panasz a helykínálatra, hosszában és fejtérben bőséges, széltében is az átlagosnál több a tér. A második sor mindenképp 3(-szor három) Isofix csatlakozós
Alapból is rendkívül sok a pakolóhely, de kérhető sok más mellett 12V-os csatlakozót adó, csúsztatható fedeles középső tároló is, a hátsó ventilátorvezérlés ugyancsak opció
Ami a konkrét tesztautót illeti, ez egy középső, Enjoy szint, vélhetően ebből fognak a legtöbbet eladni, már ami az ellátmányát illeti. A motorja viszont a csúcsdízel, a 130 lóerős 1,5-ös gázolajos, ami kellemes karakterű, 300 Nm nyomatékával elég vígan mozgatja a jelen esetben rövid karosszériás, ötüléses Combót. A Combo, illetve a Combo Life ugyanis nyújtott tengelytávolságú és hosszúságú is lehet, s mindkettő esetén opció a harmadik üléssor. Itt utóbbi nem volt meg, viszont szerepelt a szintén extraként kérhető, pontosabban a csúcs Innovation ellátmányhoz már alapáron adott teljesen független és egyenértékű üléses középső sor is. Egyenként dönthetjük így az üléseket a csomagtér síkjába, a támla döntésével süllyed az ülőlap is. Ha megrendeljük a síkba hajtható első utasülést, akár 3,5 köbméteres rakteret is kialakíthatunk, de igazság szerint az 5 ülés mögötti tér is óriási, ráadásul a teljes hátfal felnyitásával könnyedén is rakodható. Akkor sem kell aggódni, ha nincs helyünk kinyitni a hatalmas csomagtérajtót, annak ablaka ugyanis akár nyitható is lehet.
Szűk helyen parkolva, illetve a legtöbb garázsban is aranyat ér a külön is nyitható hátsó ablak
Opel hagyomány, hogy indításkor végállásukba mozdulnak a mutatók, a központi kijelző kamerával is segíthet a parkolásban, hogy az első-hátsó radar jeleinél is több információt kapjunk. A központi, akár gyári navigációval is kérhető kijelzőn Android Auto vagy Apple CarPlay által telefonunk képe (és navija) is megjelenhet
Nagy és még nagyobb között több lépcsőben is variálható a csomagtér. Ha úgy jobbnak tűnik, a kalaptartó egy alsóbb szintre is rakható
A felszereltségi lista elég bőséges, minden mai sofőrsegéd, így sok más mellett távolságtartós tempomat, holttérfigyelő, aktív sávtartó is elérhető, az extrák pedig nem is vészesen drágák, számos elem kedvezményes árakat adó csomagokban is választható. És el is érkeztünk a Combo legfőbb ütőkártyájához, ami az ára: az egyterű trióból ő a legolcsóbb, a benzines belépőváltozat (1,2 turbó, 110 LE, 6 fokozatú kézi váltóval) kedvezmények nélkül is 5,6 millió forinttól vihető haza. A dízelek közül a 75 lóerős felára 320, a 100 lovasé 420, a 130 lóerősé 620 ezer forint, utóbbihoz 600 ezer forintért 8 fokozatú automata váltó is rendelhető még. Döbbenetesen jó ellátmány is összekonfigurálható, bár a tételek nem drágák, a kulcs nélküli nyitás-indítás például 60, a távolságtartós tempomat 25 400 (!), a harmadik üléssor 200-220 ezer forint. Viszont olyan sok tétel választható, hogy akár a 10 millió forintos áron is túlnyúlhat a Combo. Azt nézve, hogy ennyiért akár 7 üléses, 7 ülés mögött is használható rakterű modellt kapunk, nem rossz ajánlat. Miként francia tesói, ő is remek helykínálatot, millió pakolórekeszt ad, de míg a Citroën Berlingo nagyon hangsúlyosan komfortos és szokatlanul lágy futóművet, a Peugeot Rifter némi szabadidő-autós és kicsiny kormánykerekével a modellhez talán idegen sportos jelleget is ad, a Combo hagyományos Opelségével mind közül a legjózanabb. Persze fölösleges túlmisztifikálni, árérzékeny piacunkon olyannyira alaptényező, hogy az ár dönt, mint az, hogy a kutya ugat. Amennyiben kíváncsi vagy személyesen is a Combóra, vagy annak személyautó verziójára, a Combo Life-ra, a Schiller Opelnél megtekintheted, kipróbálhatod!
Az egyterű műfajhoz mérten kifejezetten dinamikus a 130 lóerős, 300 Nm nyomatékú csúcsdízellel a Combo: 100-ra 10,6 másodperc alatt ér, végsebessége 185 km/óra. Futóművének és kormányzásának hangolása ügyesen célozza az arany középutat a feszes és a komfortos között - inkább utóbbi felé billenve