Ez minden idők leghosszabb Audija, a hatajtós A8 L
Az Audi egyedi darabnak építette a hatajtós A8 L változatot, de azért lehet, hogy lesz több is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mivel demonstrálhatná ügyesebben az Audi, hogy a vevő az első, mint hogy megépíti a kuncsaft speciális álomautóját. Ez a hatajtós A8 L.
A Volkswagen-csoport prémiummárkája, az ingolstadti székhelyű Audi mestere a jó minőségű konfekcióárú előállításának. Az Audi modelljeit emiatt lehet szeretni, vagy gyűlölni, de a perfekcionizmust el kell ismerni. Talán furán hangzik, de az Audik nem annyira drága autók, hogy a cég maga egyedi átépítéseseket készítsen. Épp ezért ritka, de annál inkább a szabályt erősítő példa ez a hatajtós, hatüléses és 6,36 méter hosszú A8-as. A hosszított A8 L eleve nem kis darab, erre épült ez a speciális változat. Külsején a holdfény kék fényezés és a háromrészes tetőablak mellett a szterccslimuzinos hossz a leginkább szembetűnő. Amerikában, ahol a legtöbb limó fut, általában megmaradnak a négyajtós kialakításnál és a második és harmadik sor székei egymásra néznek, itt viszont nem így van. Hat ajtóval és egy előre néző középső sorral alakították ki ezt.
A hosszított A8 L elkészítésekor a cél a maximális komfort volt, és mivel egyedi darab, az Audi nem győzte kiemelni, hogy a minősége épp olyan jó, mint a megszokott változatoké. A 4,22 méteres tengelytáv hatalmas, ennek az A8-asnak a két kereke közé befér többfajta átlagos családi autó is. A gyár itt is nagy hasznát vette a Audi Space Frame váznak, ami relatíve alacsony súlyt biztosít, mivel szinte teljes egészében alumíniumból áll. A hosszításhoz persze kellett némi merevítés is, de ez sem valami fusimunka. A kocsi kifejlesztése egy évig tartott, az eredmény a sima A8-énál csak egy hajszállal rosszabb torziós merevség. Az ülések a második és a harmdik sorban is egyedileg állítható komfortszékek. Leghátra külön szórakoztató rendszer és hűtődoboz is jutott. A bőrözés a legfinomabb Valcona anyag, bézs színben.
Az egyedi A8 L mozgatásáról a 3,0 literes, V6-os TFSI motor gondoskodik - közvetlen befecskendezéssel és kompresszoros feltöltéssel. 310 lóereje és 440 Nm nyomtéka egy ekkora autóba is bőven elég, végsebességét elektronika korlátozza 250-re, gyorsulása 7,1 másodperc százig. A 19 colos felniszett mögött ennél az egyedi darabnál az S8 fékei dolgoznak, ami a 2418 kilós önsúly mellett nem a sportosságról, hanem a biztonságról szól. Az egyedi darab árát nem árulta el az Audi, de biztos nem volt olcsó. Aki magának is szeretne ilyet, az kilincselhet Ingolstadtban. Egy másik jó ügyfélnek talán gyártanak többet a giga A8-ból, nem is biztos, hogy szultánnak kell hozzá lenni.
Ebbe tán a te orcád is beférne KAMAZ plató helyett.
A cikkből nem jön le eléggé, hogy egy vásárló kívánsága volt ez, és nem egy átépítő cégé (vagy magáé az Audié).
Teljesítették a kérést.
Az A8 nem az a típusú autó, amiből érdemes stretchlimót építeni. Nem sugározza azt a felsőbbrendűséget, amit a Mercedes vagy a Cadillac limuzinjai. A BMW és a Lexus is bután festene így. Nem baj, felfogom ezt is úgy, mint afféle megkésett áprilisi tréfát. Tényleg, ha már itt tartunk, a németeknek mióta van humora?:)