Még mindig igazi terepjáró a Rexton
Maradt a régi, de mégis új a SsangYong Rexton, ami abból a szempontból mindenképp örvendetes, hogy ez a masina bizony vérbeli terepjáró. Ennek persze van néhány hátránya is, ezért aki szimplán egy divatos szabadidő-autót keres városi cirkálásra, inkább a kisebb SsangYongokat nézegesse. Aki viszont tényleg elhagyná olykor az aszfaltot, málhás „jószágnak” is használná terepjáróját, netalán szüksége van hét ülésre, bátran szemezzen a Rextonnal. Annál is inkább, mert a ráncfelvarrás után szerintem jóval csinosabbá vált az autó.
Biztos vagyok benne, hogy sokan sokféle formatervet beleláttok, és valóban egy igazi multikulti forma lett. Többnyire német és japán márkák stílusa keveredik benne, ám a végeredmény hatásos.
Nem olyan hosszú (4850 mm), mint a német prémiumok legnagyobbjai, például az Audi Q7 vagy a BMW X7, de van annyira testes, hogy dominanciát sugározzon. Nem mellesleg egy BMW X7 mellett megállva inkább a Rextont vizslatta a járókelők többsége, persze ebben biztosan szerepet játszott a ritkán látható emblémája, amin sokan elmerengenek, hogy vajon mi lehet ez. Végső soron jóval harmonikusabb lett a friss változat, az új LED-fényszórókkal, szintén LED-es hátsó lámpákkal és hűtőmaszkkal.
Bent első pillantásra nem változott sok minden, aztán második pillantásra már feltűnik az új multifunkciós kormánykerék, természetesen új gombokkal, illetve a váltó környékének az átalakulása is. Persze maga a váltó is új, a korábbi hétfokozatút felváltotta egy 8-gangos automata, és manuális már nem is kérhető. Az elektronikus szerkezet váltókarja enyhén BMW utánérzés, ami persze nem baj, lényegében emeli a prémium hangulatot. A váltótól „délre” található egy gombcsoport az üzemmódválasztóval, parkolósegéddel, egyebekkel, valamint az összkerékhajtás és a felező forgókapcsolójával. Bizony, ahogy említettem, komoly terepjáróról van szó. Emellett jutott még itt hely pohártartónak és vezeték nélküli telefontöltőnek is. Kellemes tapintású anyagokból építkezik egyébként az utastér, a középkonzolra is igaz ez, ahol a klíma külön panelt kapott, az ülésfűtés mellett azok hűtése is itt állítható, felette pedig a Premium felszereltséghez járó 9,2 colos infotainment kijelzőt lehet tapizni, ami persze kompatibilis az okostelefonos alkalmazásokkal. Ugyanehhez a szinthez jár a 12,3 colos digitális műszeregység is, amely szép grafikával szolgálja a leolvashatóságot.
Tényleg hozza a prémium érzetet
Új a váltókar és annak környéke
Ha már az anyaghasználatot méltattam, akkor az ülések barna bőrkárpitja is megérdemli az elismerő szavakat, illetve maguk az ülések is, hiszen fotelszerű élményt adnak. Kell is ez a kényelem, hiszen alapvetően ez az autó hosszabb utakra ideális, teli tankkal majdnem ezer kilométert jelez megtehető távként. Ennyit egy ültében elviselne benne az ember, még a hátsó üléseken ix, viszont az extraként rendelhető harmadik üléssorban, azaz a hatodik és hetedik helyen már nem. Eleve a lábtér csak gyerekeknek ideális, de nekik meg nem sok kilátás jut innen, úgyhogy valószínűleg hamar elunják magukat. Felhajtva őket a csomagtér is minimálisra csökken, viszont, amikor nincs szükség rájuk, akkor akár 1,8 köbméteresre is növelhető a csomagtér a második – szintén fűthető - üléssor elfektetésével együtt. Alapból pedig 774 liter áll rendelkezésre. Ugyanakkor annyira magas a Rexton, hogy a kényelmes beszálláshoz jól jön a fellépő, viszont az rontja a terepjáró képességeket.
Az ülésekben meg sem kottyanna 1000 km
A harmadik üléssorban persze már csak gyerekek férnek el
Kicsit belepiszkáltak a 2,2 literes dízelmotorba is, ennek hatására megerősödött és tisztább üzeművé vált. Most már 202 lóerős, ami 21 lóerő érkezését jelenti, a tisztulás pedig az SCR katalizátor műve, amihez persze AdBlue is kell, annak pedig tartály, ami viszont száműzte a pótkereket hátulról. Nyomatékból 441 Nm jutott neki, ennyi erővel felruházva meg sem kottyan neki három tonnát vontatni, viszont a virgoncság távol áll az üresen is 2,1 tonnás autótól. Kell neki bő 10, de inkább 11 másodperc, hogy elérje a 100 km/h tempót, már csak ezért sem a város az igazi otthona, mert a sok lendületvesztés miatti újragyorsításokkal jelentősen megnő a fogyasztása. Egyenletes országúti, vagy autópálya tempóval 7 és 9 liter között kortyolgat, városban viszont bőven 10 felett.
A tesztátlag 10,2 liter lett sok városi kilométerrel és terepezéssel, mert azt egyszerűen kívánja a Rexton. Még úgy is, hogy nem a dagonyázáshoz való gumikat kapott.
Teljesen más karaktert mutat puhább talajon, hiszen az aszfaltozott utakon kicsit hajós, kissé dülöngélős futómű - elöl dupla keresztlengőkaros, hátul oldalanként öt lengőkaros – terepen már sokkal kellemesebb, és itt a kicsit steril, elektromos szervokormányt is jobb érzés tekergetni. Persze utóbbi parkolásnál is jól jön, meg az extraként rendelhető 360 fokos kamera is. Ezekkel az amúgy „beláthatatlan óceánjárónak” tűnő Rextonnal még a belvárosban is pillanatok alatt megoldható egy-egy parkolás. De ismétlem, nem ott van a helye!
Aszfalton kissé hajós a viselkedése
Inkább azoknak a garázsában érzi jól magát, akik lovakat, haszonállatokat szállítanának utánfutón, esetleg jachtot húznának maguk után, vagy épp mezőgazdasági területekre járnak sűrűbben. Józanul árazták a Rextont. Keveredik benne a prémiumság bizonyos fokú nyersebb tulajdonságokkal, szóval nem annyira kifinomult, mint a német, vagy japán prémium modellek, de a hátrányát leginkább a létravázas felépítés okozza, viszont ez olykor előny is. Szóval az összkerékhajtású, legmagasabb felszereltségű Rexton 16 millió forintos indulóára – ami kedvezménnyel csak 15 millió forint – korrekt. A hétüléses modellek ráadásul a nagycsaládosok számára 12 689 000 forintért elvihetők állami támogatással. Persze a fullos biztonsági felszereltséggel, hátsó önzáró differenciállal, illetve a kényelmi csomagokkal ez még jelentősen növelhető, de a Rexton még akkor is egy jó ajánlat maradt a kevés valódi terepjáró között.
Korrekt árakat szabtak neki
Értékelés
Pozitív
Terepjáró és vontatási képesség, friss dizájn
Árak
Tesztmodell alapára
14 999 000 Ft (2021.10.10.)
Tesztautó ára
17 173 000 Ft (2021.10.10.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2157 cm3
Teljesítmény:
150 kW (204 LE) 3800 1/min-nél
Nyomaték:
441 Nm 1600-2600 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,7 s
Gyári vegyes fogyasztás:
8,5 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
terepjáró
Belső szélesség elöl:
1560 mm
Belső szélesség hátul:
1550 mm
Belmagasság elöl:
930-950 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
300 mm
Ülőlap hossza elöl:
490 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1400 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1150 mm
Csomagtér magassága:
880 mm
Csomagtér hossza:
1180 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1950 mm
Raktérnyílás szélessége:
1250 mm
Raktérnyílás magassága:
930 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
2157 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
8 fokozatú automata
Nyomaték:
441 Nm 1600-2600 1/min-nél
Teljesítmény:
150 kW (204 LE) 3800 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,7 s
Gyári vegyes fogyasztás:
8,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
10,2 l/100km
Terepjárótól nagyon messze van… Annyi hogy földesúton elmegy… Terepszögek elöl,hátul (főleg a hátsó) egyenlő a nullával,nehéz önsúly,nagy tengelytáv,kényes belső… Egy „terepjáró”-nak minek kell prémium-hatásúnak lenni…? Vicc…
Ez valójában csak egy bohócautó -méregdrágán-
Még mindig elég csúnyácskák a ssangyongok.
Ez is elég ronda meg a tivoli is… pedig ár/érték arányban nem lennének rosszak.
brit1980
A nivádat azért veri…
Aurelius
??? Ez???miben veri a Nivát? Rondaságban biztosan ? Terepen 100 ja nem 1000% hogy nem?