Ez már művészet – Volvo V60 teszt

Volvo V60 T6 AWD Inscription teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár 310 lóerő dolgozik benne, ez mégsem zökkent ki az úriemberségedből. A Volvo V60 személyiséged kulturált vonásait hívja elő.


Bármennyire is zseniális autókat gyárt a három nagy német prémiummárka, kicsit szomorúnak találom, hogy ez a triumvirátus uralja a legtöbb ember vágyait, miközben a piacon azért léteznek más emblémát viselő luxusgépek is. Például a Volvo modelljei, köztük a V60-as, amelynek talán az egyik legharmonikusabb a formája mind közül. Thor kalapácsa most sem maradhatott el, az első fényszórókban továbbra is ott feszít, és még jobban is hasonlít egy kalapácsra, mint mondjuk a 90-es modellekben. Pedig elsőre - szemből - sokan összetévesztik a Volvo jelenlegi limuzinjait és kombijait is, ám ugyanez igaz a már említett német márkák termékeire is. Az úgynevezett márkaarculat erőltetése sajnos eléggé egyforma autókat szül.
Hirdetés

Viszont ez nem minden esetben rossz. A V60 például szinte mindent tud, amit az S90/V90, igaz, ami a nagyobb típusban széria, azt a „kisebbhez” külön lehet rendelni. Ám a kisebb fogalom talán megtévesztő lehet. Már a V60 is hatalmas jármű, 4,76 méteres hosszával és 2,87 méteres tengelytávolságával jelentősen nagyobb az elődnél, így az utasok is nagyobb kényelemben utazhatnak. Még úgy is, hogy a szélesség 16 milliméterrel, a magasság pedig 37 milliméterrel csökkent az elődhöz képest. Így is a prémium középkategória leghosszabb és legszélesebb kombija a V60. Ebből pedig következik, hogy a csomagtér sem szerény méretű, hiszen alaphelyzetben 529 literes, a hátsó ülések lehajtásával pedig 1,36 köbméteresre növelhető!

Az utastér formáira is igaz, hogy az S90/V90-es modellek kicsinyített mása és ez szintén pozitívum. Letisztult, valójában egyszerű vonalakból építkezik, mégis elegáns az összhatás. A többi Volvóból ismerős, függőleges vagy mondjuk úgy, rövidebb élére állított téglalap alakú érintőképernyőn rendkívül szép grafikával jelennek meg az információk. Kezelése logikus és egyszerű, pedig rengeteg funkció elérhető benne. A vezető is digitális kijelzőt kapott, amely szintén szép grafikával mutatja a kívánt adatokat. Természetesen a kormányról lehet vezérelni, végig az úton tarthatja a vezető a szemét, amiben a HUD is társ.

Talán azt már mondanom sem kell, hogy az anyagminőségbe nem lehet belekötni. Ezen a szinten persze minden vetélytársra igaz ez.

Viszont a Volvo a márkára jellemző visszafogott dizájnnal és az anyagfelhasználással valahogy frissességet hoz a kategóriába. Nem tudok rá más kifejezést használni csak azt, hogy olyan svéd az egész, azonban jelenleg nincs más nagyszériás svéd gyártó, tehát azt is mondhatnám, volvós. A tesztautóba szerelt „tejcsoki barna” fotelből kimondottan sajnáltam kiszállni, annyira kényelmes, emellett nagyon könnyen és gyorsan beállítható a megfelelő pozíciója a vezetéshez. Természetesen a jobb oldalon és a hátul helyet foglalók is ugyanezt a fejedelmi kényelmet kapják.

De nézzünk be a motorháztető alá is, hiszen a T6-os jelölésű motor az egyik legerősebb. Ám a fedelet felnyitva csupán négy henger kacsint vissza. Ennyi elég egy majdnem 1,8 tonnás autó mozgatásához? Bizony, és nem is akárhogyan mozgatja a 310 lóerő és a 400 Nm a V60-at. A kétliteres motor 5,8 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/h tempóra a kombit! Viszont ez nem elvárás egy vérbeli utazóautótól. Ám az erő elég ahhoz is, hogy minden sebességfokozatban kellőképp rugalmas legyen az autó. Ugyanakkor a váltás terhét a nyolcfokozatú, automatikus váltó leveszi a vezető válláról. Mindezért viszont a benzinkúton fizethetünk többet, ugyanis hiába a szépen elosztott nyolc fokozat, mert a Borg Warnertől származó, alaphelyzetben csak az első kerekeket mozgató összkerékhajtás és a bivalyerős motor is csak növeli a fogyasztást, így talán nem is meglepő a 11 literes átlag, hozzáteszem többnyire városi használatban.

Itt pedig eljött az ideje, hogy leszögezzem: a T6-os Volvo óriási ereje nem hozta ki belőlem a „boy racert”, és szerintem senkiből sem fogja. Annyira elegáns, annyira finoman megmunkált minden az autóban, hogy egy pillanatig sem kívánja az ember másra használni, mint a cél kényelmes eléréséhez. És ezért nagyon hálás vagyok neki, mert a legjobbat hozza ki az emberből. Nyugalmat sugároz és így előzékennyé válik benne a sofőr, megkockáztatom még olyan helyzetekben is, amikor felkapná a vizet valamin, inkább csak legyint és élvezi az autóban töltött időt. A futómű végtelenül kényelmes, a kormány pontos (de nem sportosan) és bár a tesztautón veszettül jól mutatnak a 19 colos könnyűfém keréktárcsák, kényelem szempontjából mindenképpen érdemesebb egy kicsit kisebbet választani.

A békés suhanás közben fantasztikus biztonsági armadával óvja az utasait a V60. Szériafelszereltség többek között az útelhagyást megakadályozó rendszer, az automatikus vészfék, ami nagyobb testű állatokat is érzékel, aztán van itt még táblafelismerés, ütközéselkerülés 60 km/h-ig, frontális ütközést elkerülő rendszer is.

Opcionálisan pedig még tovább növelhető a biztonsági arzenál, például az önvezető autók világába betekintést nyújtó Pilot Assist rendszerrel, ami nekem kimondottan tetszett.

Ez lényegében egy távolságtartó tempomat és a sáv közepén tartó rendszer párosa, amely most még nagyon sűrűn kéri, hogy a kormányra téve a kezemet jelezzem, nem aludtam el. Mégis elképesztő látni, milyen jól boldogul a forgalomban. Folytatható a sor az adaptív LED-fényszórókkal, valamint a holttérfigyelővel és a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel, amely képes megállítani az autót, ha szükséges.

Már csak az a kérdés, mibe kerül mindez? Dízelmotorral már 10 millió forint alatt elérhető egy V60! A T6-os motorral már 14 millióra ugrik az ár, és ez kizárólag összkerékhajtással kapható. Viszont a tesztautó Inscription felszereltséget kapott, amelynek már 15 millió forint felett jár az ára, de a sok-sok extra, amit belepakoltak, egészen 21 millió forintig lőtte a vételárat. Ha ezt összehasonlítjuk a német prémiumárkákkal, akkor nagyon is versenyképes az árszabás, bár hallani itt-ott olyan véleményt, hogy nem ér fel a Volvo a szintjükhöz, szerintem ez már csak kukacoskodás. Felzárkózott a „svédacél”, szóval aki szeretne egy kevésbé hivalkodó autót, amely után mégis elismerő pillantásokkal tekintenek a járókelők, nézzen körül a Volvónál.

Értékelés
Pozitív
Dizájn, utastér mérete és anyaghasználata, kényelmes futómű
Negatív
Iszákos motor, egyelőre hiányzik a kínálatból a hibrid
Árak
Tesztmodell alapára
15 450 000 Ft (2018.10.29.)
Tesztautó ára
21 093 000 Ft (2018.10.29.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1969 cm3
Teljesítmény:
228 kW (310 LE) 5700 1/min-nél
Nyomaték:
400 Nm 2200-5400 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,8 s
Végsebesség:
250 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4761 mm
Szélesség:
1850 mm
Magasság:
1427 mm
Saját tömeg:
1754 kg
Terhelhetőség:
565 kg
Tengelytáv:
2872 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
529-1364 l
Belső szélesség elöl:
1520 mm
Belső szélesség hátul:
1460 mm
Belmagasság elöl:
850-950 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
480-530 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1360 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1260 mm
Csomagtér magassága:
500 mm
Csomagtér hossza:
1140 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
2000 mm
Raktérnyílás szélessége:
1170 mm
Raktérnyílás magassága:
460 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro6
Hengerűrtartalom:
1969 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
8 fokozatú automatikus
Nyomaték:
400 Nm 2200-5400 1/min-nél
Teljesítmény:
228 kW (310 LE) 5700 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,8 s
CO2-kibocsátás:
162 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
11 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
52 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.10.29. at 08:39
    Permalink

    Ebben a T6 változatban eléggé sajátos választás, talán az AWD a többlet a hibrid kamu e-AWD-ja helyett, speciel akkor is egy D4 AWD jobb választás. A 10 millió alatti belépődízel elég jól mutatja hogy miért nincsenek (valójában, reális) alternatívái jelenleg a dízelmotoroknak. A V60 mostani palettáján végképp (T5 a legolcsóbb benya)

    A nagy dilemmára (mit fognak most venni a “volvo tulajok”), ez lehet az egyik válasz, persze csak közép távon, ha beindulnak az akciók. A kérdés, hogy elengedi őket a Volvo vagy inkább bedob valami megfizethető praktikus családbarát változatot.

    Egy apróság még az általánosságokról: a V60 név dacára szerintem igazából ez a V70 szellemi utóda, nagyon hasonló koncepcióval és attribútumokkal (külméretek, praktikum, beleértve a hasáb formát ami végre nem csak a katalógusban eredményez nagy csomagtartót, utóbbi a V90 rákfenéje).

    • 2018.10.30. at 07:41
      Permalink

      Napjainkban sok ez a fogyasztás és a vele járó károsanyag-kibocsátás. Ez a negatívum arra hívja fel a figyelmet, hogy nem feltétlenül ezzel a motorral a legjobb választás.

      • 2018.10.30. at 21:55
        Permalink

        1800 kiló (+csomagok,plusz kiscsalád), 310 lóerő, tökéletes a 11 liter városban, akinek nincs pénze rá, az nem veszi, ennyi a történet, vesz gyengébbet, de leginkább akinek a 11 liter városban sok, annak a büdös életben nem lesz egy ilyen új (vagy bármilyen erősebb( új gépre pénze, szóval nem releváns.

        ha meg valami méregzöld baromság miatt ácsingózik valaki a 11 liter miatt, hát akkor ajánlom neki a kutyaólmérető,sárnehéz,20 litert zabáló amcsi sz.rokat. és még úgyis csak a 13%-át adják a SZEMÉLYAUTÓK A SZENNYEZÉSNEK…..így aztán elég álszent ezen sivalkodni (ha méregzöld oldalról nézzük)

        • 2018.10.31. at 11:47
          Permalink

          Azért mert valakinek “van pénze rá”, még nem feltétlenül szereti pazarolni a pénzét, ha gazdaságosabb motorral is választhatja.
          Ezek nagyon szűklátókörű következtetések, hogy ha van pénze rá nem zavarja.
          De! Minden intelligens embert zavar, ha fölöslegesen szórja a pénzét.
          Ezért nem is azt írtam, hogy az autó tömegéhez és teljesítmányéhez viszonyítva magas a fogyasztás.
          Azt írtam, hogy napjainkban ez már sok!!!

          • 2018.10.31. at 18:33
            Permalink

            Nem intelligenciához kötött a pénzszórás ez valami végtelenül bugyuta megállapítás 😀 inkább spúrsághoz.

            Sok pénzes arcot igazán nem érdekel egy 15-16 litert fogyasztó sportgép pl. vagy akár napi szintű járgány. ez inkább valami kis szubjektív rozsaszínvilágbeli kép, amit én megértek végülis, de ne sugalljuk ezt globálisan.

            De már maga a logika is fájdalmas egyébként. olyasmi, mint a dízel M-es bmwk…most komolyan, valaki 30-40 milliót ellocsol egy autóra és pár liter/100km benzinen fillértb.sz? szerintem ez olyan, mint az izlésficam. 40 milliót autóra már ELEVE pénzszórás, szóval az ez utáni pénzszórások visszaszorításának megideologizálása akkora öngól, hogy csak úgy zeng 😀
            Nagy szerencse egyébként, hogy ez a fajta “izlésficam” nem gyűrűzött fel a sportautókig. Most gondoljunk bele egy chiront valami 12 ezer köbcentis kamion motorral 😀 😀 😀 😀 nehogy sokat fogyasssszon nekem 2.5 millió $$$$$$ért kérem !!! 😂😂 kell a többi pííízz a kutyakajára

  • 2018.11.03. at 22:20
    Permalink

    A jelenlegi autóm ennél többet fogyaszt pedig nem vagyok gazdag ember. (Szivó benzin 3.2 V6) Mindig mosolyt csal az arcomra, szeretem a hangját, a teljesitményét. Nekem meg ér ez kb. 10000ft pluszt havonta egy kis teljesitményü kocsihoz képest. Én szeretem az autózást és a jó autókat.Egy átlag autóba csak vezetek egy jobb autóban örülök, hogy vezethetek. Dizelt nem szeretem, bután tol, rossz a hangja, sok a hiba. A hat henger benzinesben nekem 4000 felet énekel, ki kapcsolom a zenét és halgatom. Persze a V8 még jobb, majd a kóvetkező kocsim. Autós ember vagyok nekem megéri a fillérba…. nem. Az autóm értéke kb. 1500000ft.

Vélemény, hozzászólás?