Megkérdőjelezhetetlenül Peugeot első ránézésre is, viszont a második generációhoz képest teljesen más formatervet kapott az új 3008
Kulcsfontosságú modell a Peugeot életében a 3008, hiszen az előző generációból az elmúlt 7 évben több mint 1,3 millió példány fogyott, ezzel pedig a márka legkelendőbb modellje. Éppen ezért bátor lépés volt a formatervezőktől, hogy megpróbáltak más irányba mozdulni az új nemzedékkel, és kupés vonalakkal felruházni az autót. A dimenzióiban is tetten érhető a változás, hiszen jóval hosszabb és valamivel magasabb lett, ellenben egy picivel keskenyebb.
1,89 méter széles és 1,64 méter magas
4,54 méter hosszú, ez 9 centiméteres növekedést jelent az elődhöz képest, főként az új platform miatt, amelynek tengelytávja jelen esetben 2,73 méter
Peugeot lévén nem maradhatnak el a macskakarmok sem elölről, sem hátulról
A „pajzs” központi eleme az autó elejének, de az első sárvédőkön is díszeleg egy-egy oroszlán
Hátulról eltűnt az embléma, csupán a márkanév és a modellnév olvasható
19 vagy 20 colos felnik kérhetőek az autó alá, mindkettő aero-hatékony kialakítású, a közepén pedig ízlésesen megjelenik a logó is
Az lefelé csapódó tető kívülről nagyon jól mutat, a két oldalon található légterelők pedig nem csak díszek, jelentős aerodinamikai szerepük van
A légellenállási együtthatója 0,28
Az utastérben a már jól ismert i-Cockpit rendszer köszön vissza, viszont a második generációval ellentétben itt már egyetlen nagy, 21 colos kijelző került az sofőr elé, amely a digitális műszeregységet és a multimédiát is magában foglalja. Emellett kicsit lentebb egy másik érintőképernyő is található, amelyre gyorsgombokat lehet kirakni egyéni preferencia szerint. A kettő között az indítógomb és az irányváltó kapott helyet, utóbbi a Stellantis már ismert megoldása, viszont a megszokottal ellentétben nem a középkonzolra tették. Azon csupán az elektromos kézifék, az üzemmódválasztó, illetve néhány gyorsgomb és tekerő található rengeteg tárolóhely ölelésében.
A kormány karimája már ismerős lehet, ellenben a „gombokat” átalakították rajta, így végre a vezetéstámogatók egy része is innen vezérelhető. Fontos, hogy nem fizikai kezelőszervek kerülnek ide, hanem érintésérzékenyek
A 21 colos kijelző ívelt kialakítást kapott, szemmagasságban helyezték el, így kiváltja a HUD-ot
Eltűntek a repülőgépek kezelőszerveire hajazó kapcsolók a középkonzolról, helyette itt is érintésérzékeny gombok vannak
A műszerfal tetején végigfut egy méretes világító díszcsík, amely több színben is állítható, de ami fontosabb, hogy a fényereje is szabályozható
Az anyag- és összeszerelési minőség kiváló, mindezt úgy sikerült összehozni, hogy az utastér jelentős része újrahasznosított anyagokból készült, az egész autót figyelembe véve pedig 500 kilogramm felett van a környezetbarát alkatrészek tömege
Elöl bőséges a térkínálat, az ülések oldaltartása is rendben van, hátul viszont az átlagosnál magasabb termetűek már nehezebben fognak elférni a csapott tető miatt
520 literes a csomagtér, ezen felül további 17 tárolóegység található az autóban, amelyek összesen 34 literesek
Motorfronton is eltér az új 3008 az elődtől, hiszen az értékesítés első szakaszában csak elektromos kivitelben lesz elérhető, és később is csak hibridekkel bővül a kínálat. Ez főként a vadonatúj STLA Medium Platformnak köszönhető, a Peugeot SUV-kupéja az első modell, amely erre épül. Háromféle hajtáslánccal kínálják majd a belsőégésű motor nélküli verziót, a belépő szintet egy 208 lóerős jelenti elsőkerék-hajtással és 73 kilowattórás akkumulátorral, de ugyanezzel a teleppel elérhető lesz összkerekes változat is 316 lóerővel, a kettő között pedig a Long Range verzió jelenthet alternatívát, amely a WLTP szerint 700 kilométeres hatótávot kínál. A két villanymotorral felszerelt és a fronthajtású a kisebb akksival egyaránt 525 kilométert ígér.
Az e-3008 az első modell, amely az STLA Medium Platformra épül
A kiállított darab a két villanymotorral ellátott kivitelt prezentálja
Az akkumulátor középre, mélyen a padló alá kerül, így nem vesz el helyet az utastérből
A motorháztető alatt nincs extra tárolóegység, éppen a platform diverzitása miatt
Na, de a legfontosabb kérdés: milyen az új e-3008-cal közlekedni? A franciaországi menetpróbán az elsőkerék-meghajtású, 208 lóerős, 345 newtonméter nyomatékkal felvértezett változatot próbálhattuk ki. A hegyvidékes tájon remek élmény volt a szerpentineken kanyarogni vele, amely főként a feszes futóművének köszönhető. Az úttartása stabil, hevesebb kormánymozdulatokra sem imbolyog az autó. Az i-Cockpit rendszert gyakran éri a kormány pozíciója miatt kritika, ám itt nem kell ölbe venni, hogy a kijelzőkből is látszódjon valami. Az ülések pedig nem csak anyaghasználatukban, hanem kialakításukban is kiválóak. Normál módban egyébként kifejezetten nyugodt jármű, de még ilyenkor is azonnal megugrik a menetpedál lenyomásakor, viszont Eco módban jóval ráérősebb, míg Sport módban még közvetlenebb a gázreakció, vagyis a "villanyreakció". Az út végén 14,7 kWh/100 kilométeres fogyasztást mutatott a szoftver, amely egy picivel a gyári 14,1 kWh/100 km felett van, de a valós hatótávra és fogyasztásra úgyis a mélyrehatóbb teszt fogja megadni a választ.
A rekuperációs rendszert nagyon jól hangolták: lejtőkön már a közepes erősségnél sem kell a féket nyomogatni, igaz, már ennél a beállításnál is felvillan a hátsó lámpa ha a sofőr lelép a menetpedálról, csakúgy mint a maximális energiavisszanyerésnél
Jelenleg nincs még hivatalos magyarországi árlista a 3008 harmadik generációjához, viszont előzetes tervek már igen, amelyek alapján a belépő szintű hibrid modell a 136 lóerős 1,2 literes motorjával valahol 12-13 millió forint környékén indulhat a belépő Allure felszereltséggel. A tisztán elektromosak ennél drágábban lesznek, a 208 lovas 525 kilométeres hatótávval nagyjából 17 millió forintról kezdődhet.
A második generáció a Peugeot legkelendőbb modellje volt, vajon folytatódhat a 3008 sikerszériája?
Így elsőre nekem az eC4 ugrik be de lehet tévedek.