Ez lesz az ország legnépszerűbb kisautója?
Kisautót szeretnél négyhengeres motorral? Ne keresgélj tovább, itt az MG3 Hybrid+!
Görögországban, az elsők között próbáltuk az MG3 Hybrid+ kisautót, amely könnyedén slágermodell lehet – akár itthon is. Mutatjuk, mit tud a brit-kínai márka újdonsága, és mennyiért lehet hozzájutni hazánkban.
Itthon igazi slágermodell lehet az MG3 Hybrid+, mai szemmel nézve egészen baráti árcédulát kapott
A februárban bemutatott modell az első globális értékesítésre szánt generáció, az első kizárólag Kínában, míg a második szintén az ázsiai országban és Nagy-Britanniában volt kapható
Külső megfog...?
Ízlés kérdése kinek mennyire jön be az új 3-as, az viszont tény, hogy szemből nézve -főleg az előző, csak Nagy-Britanniában és Kínában értékesített generációhoz mérten - egy kifejezetten sportos kiállású autó született. Ha távolról nem lenne egyértelmű, akkor ezt az érzést erősítendő az első lökhárítón karbonmintás betét is helyet kapott, emellett a hűtőmaszk kialakítása is méhsejtmintára hasonlít. Oldalt sokkal óvatosabbak voltak a formatervezők, nincsenek igazán látványos megoldások, viszont a 16 colos felniket azért látványosra öntötték. Hátul szintén a konzervatívabb felfogás érvényesült, nincsenek bazári, giccsparádéba forduló megoldások, csupán a szépen megrajzolt hátsó lámaptestek, az embléma, és természetesen a Hybrid+ felirat.
A konkurens modellekhez mérten valamivel nagyobb: 4,11 méter hosszú, 1,80 méter széles, 1,50 méter magas, míg a tengelytávja 2,57 méter.
A saját tömege sem rémisztő, mindössze 1285 kilogramm
Szemből kifejezetten sportos hatást kelt
Közelebbről megnézve könnyen kiszúrható, az első lökhárító belépő éle karbonmintázatot kapott
A „légbeömlők” nagy része csak színház
Oldalról csupán a 16 colos felnik szolgáltatnak némi izgalmat
Hátul nem estek át a ló túloldalára: igényes, de nem bazári
…belső megtart?
Aki ismeri az MG4 utasterét, annak nem fog sok meglepetést okozni a 3-as műszerfala. A kormány mögött egy aprónak tűnő 7 colos digitális műszeregység, míg középen egy 10,25 colos érintőképernyő található. Fizikai gombokból nincs túl sok, középen mindössze egyetlen sor, amelyekre a főbb funkciók vannak kiosztva, de a klíma vagy a rekuperáció mértéke már csak a kijelzőről állítható. A szoftver felépítése szerencsére logikus, könnyedén kezelhető, és kellően fürge is.
A műszerfal hasonlít a nagyobb testvér 4-esére
A középkonzolnál több az eltérés, viszont a váltó hasonló elven működik
Elöl kifejezetten jó a térkínálat a B-szegmenshez mérten, az ülések tartására sem lehet panasz
Hátul is kielégítő a térkínálat a konkurensekhez képest, de nem ez az autó legfőbb erénye
De miért Hybrid+?
Joggal merül fel a kérdés, milyen „pluszt” ad az MG3-as az egyszerűen full hibridnek tűnő hajtáslánchoz? Mielőtt válaszolnék erre a kérdésre, érdemes egy pillantást vetni a motortérbe. A trendekkel ellentétben az MG a „downsizing” korában is egy négyhengeres, 1,5 literes benzinmotort pakolt a 3-asba, amely önmagában is 102 lóerőre és 128 newtonméteres nyomatékra képes. Ezt egészíti ki a 136 lovas (100 kW-os) villanymotor. A két erőforrás rendszerteljesítménye 193 paci, amivel finoman szólva is feladták a leckét a vetélytársaknak. A 3-as ennek köszönhetően mindössze 8 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órát, a 80-120 km/óra mutatója még ennél is kedvezőbb, csupán 5 szekundum.
Elsőre talán nem látszik, de igazi kis méregzsák az MG3 Hybrid+
Kedvezőnek ígérkezik a fogyasztása a 193 ló ellenére is
De mennyi az annyi?
Kétségtelen, az MG3 legnagyobb fegyverténye az ára lehet a hazai piacon. A Standard felszereltségi csomaggal 8 299 000 forinttól indul a listaár, míg a Comfortért 8 899 000 forintot kell majd fizetni. A full extrás változat sem kapott sokkal borsosabb árat, hiszen kb. 9,5 milliót kérnek majd érte. Az előrendelők ennél jelentősen jobban járhatnak, hiszen ez esetben a belépő szint már 7 999 000 forinttól elérhető, de a legjobban felszerelt kivitelnél is elenged az MG 300 ezer forintot, csakúgy, mint a Comfort csomag esetében, ráadásul a hivatalos értékesítés megkezdéséig fényezési felár nélküli élőrendelési kedvezmény is él a 3-asra, amely újabb 200 ezer forintos árengedményt jelent.
Könnyedén megkerülhetetlenné válhat Magyarországon az MG3-as
Nagyon jó kis autónak tűnik. Első blikkre oldalról a korábbi Hyundai I20 jut eszembe róla. Konkurenciája a Swift, Corsa, I20, Clio stb. Ezeknél drágább, de műszakilag össze sem hasonlítható, hiszen az MG egy majdnem 200 LE-s motort ad rendkívül kedvező fogyasztással. A többiek meg ebben a kategóriában 1.000 – 1.2000 köbcentis 3 hengeres motorokat 70-100 LE közötti teljesítménnyel. Az MG mellett szól a 7 év gyári garancia, a többiek mellett, hogy idehaza ismertebb, nagyobb múltra visszatekintő márkák.
Ez a bátor emberek autója, ki meri ezt az ismeretlen valamit megvenni?
Azért nem olyan rosszak az eladásaik eddig. Egyrészt már 2 éve itt vannak Magyarországon, és nem nagyon hallani műszaki problémát, pedig egész jól megindultak az eladásaik. Másrészt ennél régebben jelen vannak más országokban. Ez az MG3 is már a típus 2. generációja. Ráadásul 7 év gyári garanciát adnak, ami elég nagy biztonságot jelent.
A 90-es években a szórakoztató elektronikai termékek terén nagy volt a bizalmatlanság a Samsung és LG termékekkel szemben, mert újak voltakm ismeretlenek a japán, amerikai és európai konkurensekhez képest. Látjuk hol tartanak most. De a Hyundai és a Kia is hasonló utat járt be.
Jól látom, hogy még a csúcsverzióban sem osztott a hátsó támla?
Csak egyben dönthető az üléstámla. Megnéztem egy külföldi videót, és ott ezt – egy gyors félmondat erejéig – megemlítette a tesztelő.
Pedig kisautónál fontos lenne a bővíthetőség, fapados alapmodelleken fordul csak elő az egybetámla.
Nekem – három fős a család – ez kizáró ok.
“Ez lesz az ország legnépszerűbb kisautója?”
kb. 18 év múlva lehetséges!
Csak várni kell egy ‘kicit’ :
https://www.autonavigator.hu/cikkek/18-19-eves-autok-a-legkeresettebbek-kozott-varhato-fiatalodas/