Ez lesz az ország legnépszerűbb kisautója?

Kisautót szeretnél négyhengeres motorral? Ne keresgélj tovább, itt az MG3 Hybrid+!

Görögországban, az elsők között próbáltuk az MG3 Hybrid+ kisautót, amely könnyedén slágermodell lehet – akár itthon is. Mutatjuk, mit tud a brit-kínai márka újdonsága, és mennyiért lehet hozzájutni hazánkban.

Városi terepjárókkal és crossoverekkel Dunát lehetne rekeszteni, ezek térnyerésével a kisautók szépen lassan kikopnak a gyártók palettáiról, ami pedig marad, többnyire háromhengeres vagy villanyos erőforrást kap. Az új MG3 azonban dacol a trendekkel, mivel nem négy dugattyúval, és a konkurens modellekhez mérten jóval erősebb motorral csábít.
Hirdetés

Külső megfog...?
Hirdetés

Ízlés kérdése kinek mennyire jön be az új 3-as, az viszont tény, hogy szemből nézve -főleg az előző, csak Nagy-Britanniában és Kínában értékesített generációhoz mérten - egy kifejezetten sportos kiállású autó született. Ha távolról nem lenne egyértelmű, akkor ezt az érzést erősítendő az első lökhárítón karbonmintás betét is helyet kapott, emellett a hűtőmaszk kialakítása is méhsejtmintára hasonlít. Oldalt sokkal óvatosabbak voltak a formatervezők, nincsenek igazán látványos megoldások, viszont a 16 colos felniket azért látványosra öntötték. Hátul szintén a konzervatívabb felfogás érvényesült, nincsenek bazári, giccsparádéba forduló megoldások, csupán a szépen megrajzolt hátsó lámaptestek, az embléma, és természetesen a Hybrid+ felirat.
Hirdetés

…belső megtart?
Aki ismeri az MG4 utasterét, annak nem fog sok meglepetést okozni a 3-as műszerfala. A kormány mögött egy aprónak tűnő 7 colos digitális műszeregység, míg középen egy 10,25 colos érintőképernyő található. Fizikai gombokból nincs túl sok, középen mindössze egyetlen sor, amelyekre a főbb funkciók vannak kiosztva, de a klíma vagy a rekuperáció mértéke már csak a kijelzőről állítható. A szoftver felépítése szerencsére logikus, könnyedén kezelhető, és kellően fürge is. A belső tér anyagminősége nagyban függ a felszereltségi szinttől, amelyből hármat kínál az MG. Az általunk kipróbált tesztpéldány a teljesen felextrázott, Luxury csomagot kapta, így műbőr ülések kerültek előre-hátra, amelyek nem csak esztétikusak, de kényelmesek is. Szintén a kínálat tetejét jelentő felszereltségi szint kiváltsága a 360 fokos kamera, a kulcsnélküli nyitás-zárás, vagy éppen a sötétített üvegek. Ellenben a hátsó tolatókamera, a digitális műszerfal, vagy éppen a legfontosabb vezetéstámogatók már a legolcsóbb Standard csomagban is benne foglaltatnak, míg a kettő között a Comfort képezi az arany középutat.
Hirdetés

De miért Hybrid+?
Joggal merül fel a kérdés, milyen „pluszt” ad az MG3-as az egyszerűen full hibridnek tűnő hajtáslánchoz? Mielőtt válaszolnék erre a kérdésre, érdemes egy pillantást vetni a motortérbe. A trendekkel ellentétben az MG a „downsizing” korában is egy négyhengeres, 1,5 literes benzinmotort pakolt a 3-asba, amely önmagában is 102 lóerőre és 128 newtonméteres nyomatékra képes. Ezt egészíti ki a 136 lovas (100 kW-os) villanymotor. A két erőforrás rendszerteljesítménye 193 paci, amivel finoman szólva is feladták a leckét a vetélytársaknak. A 3-as ennek köszönhetően mindössze 8 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órát, a 80-120 km/óra mutatója még ennél is kedvezőbb, csupán 5 szekundum. A + viszont mégsem itt keresendő, hanem az akkumulátorban. Ebből 1,83 kilowattórás kerül az autó hátuljába, amely a főbb konkurensek energiatárolóihoz mérten nagyobb kapacitású . Ennek köszönhetően jóval többet képes kizárólag villanyhajtással üzemelni, és a WLTP szerinti fogyasztása is mindössze 4,4 liter 100 kilométeren. A valós étvágyát egy itthoni, hosszabb teszt fogja megválaszolni, de a görög szerpentineken, döntően Sport módban sem mutatott 6,2 liternél többet a fedélzeti számítógép, így jó eséllyel Eco módban ténylegesen tudja valós körülmények között is a gyár által meghatározott értéket.
Hirdetés
A futómű hangolása inkább a feszes, stabil a kanyarokban, nincsen bizonytalan oldaldőlés. 60 km/óráig (padlógáz kivételével) kizárólag a villanymotor dolgozik, így rövid ideig könnyedén „hazudhatná” elektromos autónak magát. Intenzívebb gyorsításra viszont bekapcsol a benzines is, amely Eco, és Normal módban kifejezetten halkan működik, Sportban viszont tovább forgatja a háromfokozatú automata váltó. Utóbbi üzemmódban további eltérés, hogy a gázreakció sokkal intenzívebb, és a kormány is felkeményedik.
De mennyi az annyi?
Kétségtelen, az MG3 legnagyobb fegyverténye az ára lehet a hazai piacon. A Standard felszereltségi csomaggal 8 299 000 forinttól indul a listaár, míg a Comfortért 8 899 000 forintot kell majd fizetni. A full extrás változat sem kapott sokkal borsosabb árat, hiszen kb. 9,5 milliót kérnek majd érte. Az előrendelők ennél jelentősen jobban járhatnak, hiszen ez esetben a belépő szint már 7 999 000 forinttól elérhető, de a legjobban felszerelt kivitelnél is elenged az MG 300 ezer forintot, csakúgy, mint a Comfort csomag esetében, ráadásul a hivatalos értékesítés megkezdéséig fényezési felár nélküli élőrendelési kedvezmény is él a 3-asra, amely újabb 200 ezer forintos árengedményt jelent.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.06.21. at 18:40
    Permalink

    Nagyon jó kis autónak tűnik. Első blikkre oldalról a korábbi Hyundai I20 jut eszembe róla. Konkurenciája a Swift, Corsa, I20, Clio stb. Ezeknél drágább, de műszakilag össze sem hasonlítható, hiszen az MG egy majdnem 200 LE-s motort ad rendkívül kedvező fogyasztással. A többiek meg ebben a kategóriában 1.000 – 1.2000 köbcentis 3 hengeres motorokat 70-100 LE közötti teljesítménnyel. Az MG mellett szól a 7 év gyári garancia, a többiek mellett, hogy idehaza ismertebb, nagyobb múltra visszatekintő márkák.

    • 2024.06.21. at 23:56
      Permalink

      Azért nem olyan rosszak az eladásaik eddig. Egyrészt már 2 éve itt vannak Magyarországon, és nem nagyon hallani műszaki problémát, pedig egész jól megindultak az eladásaik. Másrészt ennél régebben jelen vannak más országokban. Ez az MG3 is már a típus 2. generációja. Ráadásul 7 év gyári garanciát adnak, ami elég nagy biztonságot jelent.
      A 90-es években a szórakoztató elektronikai termékek terén nagy volt a bizalmatlanság a Samsung és LG termékekkel szemben, mert újak voltakm ismeretlenek a japán, amerikai és európai konkurensekhez képest. Látjuk hol tartanak most. De a Hyundai és a Kia is hasonló utat járt be.

    • 2024.06.22. at 18:12
      Permalink

      Pedig kisautónál fontos lenne a bővíthetőség, fapados alapmodelleken fordul csak elő az egybetámla.
      Nekem – három fős a család – ez kizáró ok.

Vélemény, hozzászólás?