Az AMTS-en debütált az MG4
Ügyesen indult a vásárlók kegyeiért az MG itthon. Először az oly népszerű szabadidő-autók közé dobta be a piac legjobb ajánlatainak számító ZS és HS modelleket, most pedig jönnek a hagyományosabb kompaktok. Habár valójában a B-szegmensbe érkezik, de valódi családi autó lehet az MG4, hiszen méreteit tekintve valahol félúton van a kisautók és az alsó-középkategória között. A 4,28 m hosszú, 1,83 m széles és mindössze 1,5 m magas, ötajtós ferdehátú modell formaterve igazán látványosra sikeredett. Főleg hátul egyedi a dupla légterelőkkel a tetőn, de a brit és kínai tervezőstúdiók közös gyermekének még a hátsó lámpacsíkja is valamiféle szárnynak tűnik. Benne a LED-ek látványos fényjátékával. Az autó tengelytávolsága 2,7 méter, csomagtere pedig alapból 350 literes, ami 1165 literesre bővíthető.
Hátul még látványosabb, mint elöl
Fontos megjegyezni egy érdekes tényt az akkumulátorával kapcsolatban, ugyanis ez valószínűleg nagyban hozzájárult ahhoz, hogy nem olyan „súlyos” a formaterve, mint más villanyautóknak. Magyarán nem olyan böszme, hanem légies, könnyed tudott maradni, na meg így a belső térkínálata is példás. Szóval az akksi magassága csupán 11 centiméter, szemben például a Tesla Model 3-as 12,2 centijével, vagy épp a Volkswagen MEB platformjára épülő autók 14 centijével.
Aktív légbeömlőket kapott
Ha már az akkumulátor szóba jött, akkor érdemes megemlíteni, hogy kétféle kapacitással kérhető az MG4. Az 51 kWh-s akkumulátor egy hátul elhelyezett 125 kW-os (170 lóerős) villanymotornak adja az energiát, amely a hátsó kerekeket hajtja. Ez a belépőszintű modell 7,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra és 160 km/h végsebesség elérésére képes. Hatótávolsága pedig elérheti a 350 kilométert. A váltóáramú (AC) töltési teljesítménye 6,6 kW, míg egyenárammal (DC) az akkumulátor akár 117 kW-os gyorstöltéssel is tölthető. Utóbbi esetben 40 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra tölthető.
Kétféle akkumulátor közül lehet választani
A magasabb szintek (Comfort és a Luxury) 64 kWh-s akkumulátorral és egy 150 kW-os (204 lóerős) motorral érkeznek, szintén hátsókerék-hajtással. A 1-100 km/h sprintet 7,9 másodperc alatt teljesítik, míg végsebességük 160 km/h, a WLTP szerinti hatótávjuk pedig 450 km (a Luxury esetében 435 km). A 11 kW-os fedélzeti töltő (AC) mindkét modellhez szériafelszereltségként jár. Eközben az akkumulátor gyorstöltéssel (DC) 35 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra tölthető, akár 135 kW-os teljesítménnyel - ez 32 perc alatt mintegy 300 km megtételére elegendő energiát jelent. Mindhárom változat motorja 250 Nm maximális forgatónyomatékkal szolgál.
170 vagy 204 lóerővel kérhető
Bent egyébként 7 colos digitális műszeregységgel, valamint egy lebegő 10,25 colos központi képernyővel vértezték fel. Ezen keresztül vezérelhető az MG iSMART konnektivitási rendszer, amely Apple CarPlay vagy Android Auto kompatibilis. Nem mellesleg a biztonsági felszereltsége is gazdag. A ráfutásos ütközésre figyelmeztető jelzés és az automatikus vészfékezés mellett minden változatban szériafelszereltségként megtalálható az MG Pilot rendszerhez tartozó adaptív sebességtartó automatika, a forgalmi dugó asszisztens, a sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, valamint a sávtartó. Ezekhez csatlakozik az intelligens fényszóróvezérlés és a közlekedési táblák felismerésére képes sebességfelügyelő rendszer. Luxury szinten a holttérfigyelő rendszerrel és a sávváltás-asszisztens is jár, emellett az autóban megtalálható a hátsó keresztirányú forgalomfelügyelő, az ajtók nyitásakor az érkező járművekre figyelmeztető jelzés, valamint az éberségfigyelő, továbbá a 360 fokos kamera segítségével a vezető az autó kijelzőjén láthatja a jármű környezetét is
Egyszerű a műszerfal, de az első rövid ismerkedés után ez azt is jelenti, hogy könnyen kezelhető, ergonomikus
Na, de mennyi az annyi? A belépőszintű felszereltségi szint az MG4 Electric Family az 51 kWh kapacitású akkumulátorral 12 899 000 forinttól indul. A Comfort a 64 kWh-s akkumulátorral 14 399 000 forint, ám a Luxury felszereltség csak később válik elérhetővé, ezért még nincs beárazva. A fényezési felár az összes modellváltozat esetén 150 000 forint, a garancia pedig 7 év vagy 150 000 kilométer.
12,9 millió forint az alapára
Alapból 350 literes a csomagtér de akár 1,1 köbméteresre is bővíthető
“méreteit tekintve valahol félúton van a kisautók és az alsó-középkategória között. A 4,28 m hosszú, 1,83 m”
Pont olyan hosszú mint a 8-as Golf, viszont szélesebb.
Az ára meg nem rossz, de jónak se mondanám.. 5 millióval drágábban van Tesla 3.
Szerintem ez még mindíg luxus kat.Átlag 1,5 (most ez 2-re ugrott)millióért vesszük a használtautókat…az új 4-5Mill-től..akkor ezek még nem a nép egyszerű gyermekének…
Kb.10év múlva használtan,talán…de akkor használhatóak lesznek e a mai Elktronikás járművek.?Egy franci szerelő Twingokat vesz,s alakít elektromossá…na az alternatíva…!
Szia, ezt kint csinalja Franciaorszagban vagy itthon? Tudsz hozza kontaktot, emailt weboldalt barmit? Erdekelne.
[email protected] ra atkuldened ha van valamid hozza? Koszi elore is
Ez eléggé csúnyára sikerült, legalábbis nekem nem tetszik, lehet, hogy másnak igen. Jobb lett volna, ha az MG5 kombival jönnek, de egyszer majd az is megérkezik talán.
Amúgy ez egyáltalán nem drága, nem csak a villanyautók, de a benzinesek között sem. Ma már egy Golf, Astra, Focus is 10 millió fölött van. Az egy másik kérdés, hogy egyelőre még sokkal jobban illeszkednek az igényeinkhez, mint bármilyen villanyhajtású.
Azt nem tudom, hogy hol él, vagy honnan tájékozódik, aki azt hiszi, hogy az emberek 4-5 millióért vesznek új autókat. A Suzuki S-Cross is 8 milliótól indul. A legalapabb Astra is 9 millió fölött van. Már a Dacia Sandero is 6 millió fölött van (hacsak nem akarunk 65 LE-s változatot).
Az is érkezik hamarosan.
Ez nemhogy megyőz az elektromos autózásról..hanem még messzebb lök tőle. Randa külső, eke belseje van, szívás a töltés és a hatótáv, de legalább jó drága..vegye aki akarja, én 1 milliót se adnék érte.
Én radikálisabban fogalmazok.
Ha azt akarod hogy ne legyen munkád, esetleg még kevesebbet akarsz keresni akkor vegyél kínai diktatúra autóját, mert képesek minőségben is lenyomni hamarosan akár pár év múlva bárkit.
Ahogy mobiltelefont vagy bármit nem szabad diktatúrától venni mert a hazai-európai piacot kiszolgáltatod nekik. Kínai akksigyár sem kell, az itt lévőket meg szabályozni, törvényre, környezetvédelemre kötelezni vagy szedhetik a sátorfájukat.
Mobiltelefon: van a Samsung, ami ugyan nem kínai cég, de bőséggel épít be kínai alkatrészeket. Nem tudok más gyártót, amelyik “nem kínai”. Illetve nem sok technológiai céget tudok, amelyik ne használna kínai technológiát.
Szóval vagy visszamegyünk a barlangba, vagy nem tudjuk megkerülni a kínai gyártókat.
Ami pedig az autókat illeti: igenis ráfér az európai gyártókra, hogy jól megfingassák őket. Olyan szinten elkurvultak, hogy arra nincsenek szavak.
Ráfér hogy megfingassák ez igaz meg azért is mert túl sok az ízlésficamos európai gyártó meg ember aki a világ pixájának képzeli magát.
Most írtam az Indiának készűlő 5 milliós Hyundai cikk alá hogy mennyire az kellene ide. Nem ez a Szxr.
A legtöbb magyar simán odaadná a gyerekei életét egy ingyen alufelniért vagy metálfényért, szerintem adjunk hálát hogy nem tehetjük, mert különben tele lennénk ilyen xarkupac india kamuautókkal.
Ez egy ronda, gnóm autó. Ráadásul szégyen az MG márkára nézve is. Köszi, maradok a Lexus IS200-nál, amíg csak lehet. (Jó eséllyel túlél mindenkit, annyira klassz és egyben van. EnnyiKE.)
Szépnek nem szép, de hogy árban és tudásban jó a pozíció, az tény. A szépségről meg csak annyit, ahol megveszik az olyan gnómokat, mint a Juke, Prius, Mini, modellY meg hasonlók, ott ez bajnok lesz. Ami nagyon hiányzik, az a rendes ac töltés, 10 éves Zoe 22kwal tölt, DC töltésen lovagol mindenki, 3 év alatt egyszer sem használtam, akkor olcsóbb egy dizellel járni vagy még egy v6al is.