A kicsi Lexus is luxus Lexus
Térjünk is egyből a lényegre. Az LBX egy kompakt crossover, magyarán a Lexus teljesen logikusan a szabadidő-autó mániát meglovagolva érkezik egy újabb modellel, amit főleg az európai vásárlók igényeire szabtak. A Lexus nevezéktanban is érdekes helyet foglal el a modell, hiszen 3 betűt eddig csak a szupersportautó, az LFA kapott. Ám az LBX ebben is úttörő és igazából valami hasonló jelentést hordoz. Hiszen a három betű jelentése: Lexus Breakthrough Crossover, tehát egyfajta falakat ledöntő modellnek szánják, illetve Európa legkelendőbb Lexusának.
Nincs hiány látványos ívekből vonalakból
Ehhez először is az eddiginél fiatalabb vásárlóközönséget is meg kell szólítania a márkának, illetve olyanok érdeklődését is fel kell kelteniük, akik eddig nem gondoltak Lexus vásárlásra. Szóval nagy feladatot kap az LBX, amiből jövőre 25 ezer darabot szeretnének eladni Európában. Az árazásról még nem beszéltek a statikus bemutatón, ám belépő típusként valószínűleg az LBX lesz a legkedvezőbb áron kínált Lexus. A formavilágon valószínűleg nem fog múlni a siker. A szokásos orsó formájú hűtőmaszkot látványosan átszerkesztették, de azért az LBX orra is egyértelműen Lexus. Szélesnek, izmosnak, sportosnak hat az autó, habár a tervezők igyekeztek több jól elkülöníthető stílust is megalkotni. Amikhez igyekeztek a személyre szabhatóságot is hozzáigazítani, persze ez főleg a belsőn érződik majd.
Kéttónusú fényezéssel is kérhető
De ne szaladjunk ennyire előre, ugyanis nem jártuk még teljesen körbe az autót. Oldalról is hozza a Lexustól elvárt látványos íveket, fény-árnyék vonalakat, illetve a márka modelljeinek tipikus C-oszlopát, így még innen is, az emblémák látványa nélkül is simán felismerhető. Hátul is szemet gyönyörködtető az autó, a teljes szélességben végigfutó fénycsík, a lámpatestek formája mind-mind szépre, harmonikusra sikerült. Az LBX egyébként a GA-B platformra épül, ami hivatalosan kisautó padlólemez, ám a 4,19 méteres hosszúság, az 1,82 méteres szélesség, az 1,45 méteres magasság és a 2,58 méteres tengelytáv azért jelzi, hogy nem kell feszengeni az autóban.
A műszerfalat nem bonyolították túl, ez is hozzájárul egyébként a jó térérzethez. A Tazuna koncepciót itt is alkalmazták, tehát a kezelőszervek mindig a vezető közvetlen közelében helyezkednek el, kezelésük intuitív, nem vonják el a figyelmet a vezetésről. Új 12,3 colos digitális műszeregységet kapott a modell, de a középkonzolon is ott egy döntött 9,8 colos érintőképernyő. Az anyaghasználat természetesen a Lexus luxusához méltó, rendelhető vegán bőrkárpit is, tehát olyan műbőr, amelynek tapintása nagyon kellemes, alig különböztethető meg a valóditól és ebből persze a hátsó utasok sem maradnak ki. Persze itt már azért érezni, hogy ez a Lexusok között a kicsi kategória, a csomagtér is „csak” 332 literes alapból, de hát már ekkora tér is képes nagy bőröndöket elnyelni.
A prémiumérzet sem marad el
A kategóriában teljesen elfogadható csomagtér
Motorfronton sem kell sokat tépelődniük a leendő vásárlóknak azon, hogy mit válasszanak. Ugyanis egyetlen hibrid hajtáslánccal kezdődik a forgalmazás. Ez az 1,5 literes, háromhengeres benzinmotorra épül. A rendszerteljesítmény 136 lóerő, a maximális forgatónyomaték pedig 185 Nm. Mindezt a már ismerős eCVT váltó továbbítja az első vagy mind a négy kerék felé. Bizony, akár összkerékhajtással is válaszható lesz az LBX. Mivel az autó üres tömege 1280 kilogramm, ezért ez a hajtáslánc ideálisnak tűnik hozzá, de erről majd egy menetpróba után tudunk bővebben értekezni.
Egy 2000 darabos, egyedi kezdőszériát is gyártanak majd, a gyűjtők már a rajtvonalon
Az biztos, hogy az első autók jövő év elején érkeznek meg a márkakereskedésekbe, ahogy említettük árakat még nem árultak el, viszont azt igen, hogy minden LBX japán gyártásból jön Európába.
Szép ez az új Nissan Juke, csak mint ha kicsit sokat nyúlnának a tervezők a Hyundaitól.
Ja! 😀
A forma és a hardver ok. A legütősebb: ” vegán bőrkárpit” Jó duma a műbőrre. Komolyan ez kell 2023-ban a sikerhez , az eladásokhoz? Sok mindent elárul a világunkról 🙁 És ez nem a Lexus marketingeseinek a hibája….
Micsoda? Te most viccelsz? Viccnek rossz, komolynak meg szánalmas.
A forma és a harver ok? Ez egy szánalomhegy. Gyalázat. Rád nézve is.
Na most aztán elmész te a Pics@ba,vadbarom Fazsmindegy.
Hónapok óta osztod az ész,kb. egy egysejtű amőba szellemi színvonalán,lökve a rossz dumát Civicekről,Lexus Nx-ről stb.,de ezek közt láttál egyet is élőben?
Mert én igen és a Honda Civic v.mi félelmetesen jó lett -műszakilag is-,a Lexus NX PEDIG MARHA JÓ MUTAT,de egy ilyen pattintott kőkorszakban ragadt neandervölgyinek özönvíz előtti ízléssel,mint te mondhatnám,felfogni úgy is képtelen.
A fenti járgányról:Külseje kissé unalmas,de nem rossz,a technika,ami 1,5 literes, háromhengeres benzinmotorra épül és rendszerteljesítmény 136 lóerő, a maximális forgatónyomaték pedig 185 Nm,emellett egy hibrid,hogy ez szánalmas???!!!!Mégis hol a f@szomban szocializálódtál?Mucsalypusztán,ahol egy szánalmas 2,3, akárhányas Golf a mérnöki munka csúcsa.
SZÁNALMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAS!