Az Aurus Komendant a leggazdagabb oroszokat célozza meg
Nem könnyű manapság orosz oligarchának lenni, hiszen a befagyasztott nemzetközi számlákon túl az elmúlt időszakban számos fontos ember esett ki gyanús körülmények között különböző erkélyekről. Azonban történjen bármi, az orosz üzletembereknek is jár a kényelem, legalábbis az Aurus szerint mindenképp. Az orosz luxusmárka ugyanis nem kisebb feladatra vállalkozott, mint versenyre kelni az olyan felső kategóriás SUV-okkal, mint a Bentley Bentayga vagy éppen a Rolls-Royce Cullinan.
A robusztus megjelenés nem a véletlen műve: több helyen erősített karosszéria és üveg felel az utasok biztonságáért
A két négyszögletű kipufogó igencsak indokolt a 4,4 literes V8-as mellé
A hasonlóság már első ránézésre is szemet szúr, illetve az is, hogy az autó hatalmas. Közel 5,4 méter hosszú, 2 méter széles, 1,8 méter magas és 3235 kilogrammos súlyával sem éppen sorolható a városi kompakt autók közé. A hatalmas kasztni mozgatására a mérnökök egy 4,4 literes V8-as motort pakoltak a motorháztető alá, ami 590 lóerős teljesítményt és 880 newtonméteres nyomatékot ígér. Álló helyzetből 6,5 másodperc alatt van 100-on, a végsebesség pedig 220 km/h. Annak ellenére hogy van a Komendantban hibrid rásegítés is, a kombinált fogyasztás így is 18,5 liter, bár a célcsoportnak ez aligha jelent problémát.
A Komendant hűtőrácsa igencsak emlékeztet a Rolls-Royce-okéra
Ezt az autót valószínűleg vezetni is nagy élmény
Természetesen a beltérben minden adott, amit a kor szelleme megkövetel az ilyen luxusterepjáróktól. A külvilágtól minden oldalon dupla oldalfalú üveg szigeteli el az utasokat, elöl és hátul vezeték nélküli telefontöltő, négyzónás klímaberendezés, a második üléssorban minibár és fűthető-hűthető pohártartók szolgálják az utasok kényelmét. A két első ülésre került egy-egy kijelző is, ami ugyancsak a hátul utazók szórakoztatására van, valamint az két hátsó ülésbe masszírozó rendszer is került. A különleges bőrárpiton kár is meglepődni, ahogyan azon is, hogy a sofőr előtt digitális műszercsoport kapott helyet, illetve a műszerfal közepén is van egy érintőkijelző, de azért ezalatt helyet kapott egy analóg óra is. A vezető dolgát az Aurus szerint a legfejlettebb vezetéstámogató rendszerek segítik, de a Komendantban head-up display és az autó teljes környezetét figyelő kamerarendszer is helyet kapott.
Az igazi kényelem azonban mégiscsak hátul várja az embert
Az orosz luxusmárka azt ígéri, a leendő vevők bizonyos keretek között személyre szabhatják az autójukat, például kérhetnek egyedi varrást a bőrkárpitba vagy egyedi gravírozást a küszöbökbe. A luxusnak persze megvan az ára, 33,7 millió rubelt, vagyis 243 millió forintot kérnek egy Komendantért. Viszonyításképpen a Rolls-Royce Cullinan 149 millió forintról indul.
Vajon tényleg ér 243 millió forintot a Komendant?