Nagyon jó kiállásúra sikerült a legerősebb ID.4, nem nehéz megkívánni
A Volkswagen már tavaly ősszel bemutatta az ID.4-est, így most elérkezettnek látták az időt egy sportos változat kihozására is. Ez az első elektromos autó, ami viselheti a jövő VW sportmodelljeinek szánt GTX feliratot, ami belsőégésű motoros sportváltozatokat már régebben is jelölt bizonyos piacokon. Az egy motorral és hátsókerékhajtással szerelt normál ID.4-hez képest a legnagyobb különbség, hogy ebbe előre is került egy motor, így szükség esetén a jármű 201 helyett 295 lóerős összteljesítmény leadására képes, összkerékhajtással.
A "szükség esetén" kifejezés két dolgot jelenthet: az első, hogy az autó szenzorai több tapadást látnak kívánatosnak annál, mint amit csak hátul tekerve el tud érni a hajtáslánc, a másik lehetőség pedig, hogy a sofőr olyan erővel nyomja be a gyorsítópedált, amit a Volkswagen mérnökei már a "sportos vezetés" kategóriájába soroltak. A plusz motornak köszönhetően a százas sprint időtartama 6,2 másodpercre csökkent, a végsebesség pedig 160 km/h-ról elektronikusan szabályozott 180-ra nőtt. Ami a napi használat szempontjából sokkal fontosabb, az a 0-60 mérföld/órás sprint ideje, ez pedig mindösszesen 3,2 másodperc. A wolfsburgiak állítása szerint a hátsó és az összkerékhajtásos mód közötti váltás teljesen észrevétlen lesz.
Hátulról - főleg ebben a metálvörös színben - nekem még jobban bejön, ebben a különleges hátsó lámpái is segítenek
A GTX változatot alapesetben 20 colos méretű felnikkel kapják a vásárlók, de extraként 21 colos is kérhető alá, 358 milliméteres féktárcsákkal társítva. A hátsó tengelyen - a Q4 e-tron megoldásához hasonlóan - felárért sincs tárcsafék, de egy extra sportcsomaggal 1,5 centivel ültethető és adaptív kormányszervóval is felszerelhető a GTX. A sportcsomagnak nem része az állítható futómű, azt a Sport Plus csomag tartalmazza.
Nagyon ízléses a beltér, a piros díszítések egészen GTI-hez hasonló benyomást keltenek
A 77 kWh kapacitású, normál változattal teljesen azonos akkucsomag súlya önmagában 486 kiló, az első tengelyen elhelyezett extra motor súlyának és a plusz erőnek - ezáltal jelentős többletfogyasztásnak - hála az eddigi 520 kilométer helyett így csak 480 kilométeres WLTP hatótávot sikerült elérni. A kisebb hatótáv akkora problémát szerencsére nem jelent, ha út közben találunk gyorstöltőt. Az akkucsomag ugyanis akár 125 kilowattos töltővel is használható, ekkor fél óra alatt képes akár 300 kilométernyi áramot felvenni.
Biztos, ami biztos, ahová csak lehetett ráírták, hogy mi ez - ha minden igaz, sok elektromos VW jön még ezzel az emblémával
Dizájn terén jól látszik, hogy a Volkswagen megpróbálta sportosabbá tenni az autót, a matt fekete hűtőrács és a 3D hatású hátsó fényszóró például kimondottan jól megy a lábaszedősebb változat imázsához. Mindemellett több GTX logó is helyet kapott az autón, ezzel a kiállással ezt úgyis megnézik majd az utcán, legalább tudni fogják majd, hogy mit kell kérni a szalonban.
A mátrix-LED fényszóró alapáras az ID.4 GTX modellen, ezzel biztonságban hazaérsz majd éjjel is
A képeken az ID.4 GTX az új, Kings Vörös fantázianevű metálfényezéssel és piros belső díszítésekkel látható, így erős GTI hangulat árad belőle. Eljött viszont az idő a címben felvetett kérdés megválaszolására: ez ugyanis nem egy sportkocsi, nem is egy hot hatch - vagy ha úgy tetszik, hot crossover - hanem egy csúcsmodell, így nem marad el a 30 színes hangulatvilágítás és a fűtött kormánykerék sem, sok más extra mellett. A legérdekesebb mégis talán a kiterjesztett valóság HUD lehetősége, ami ebben a modellben is elérhető. A gyártás nyáron kezdődik majd Németországban, így egy keveset még várniuk kell azoknak, akik ezzel a felszereltségi szinttel választanák az ID.4-et.
Szép is meg jó is. No de 50 ezer Euro-ért???
Nem túlzás ez egy kicsit??? Tudom, hogy drága az akkumlátor, de nagyon környezettudatosnak kell lenni annak a vásárlónak, aki egy luxusautó helyett ilyet vesz! Vagy mondjam inkább úgy, hogy két ugyanilyen kategóriájú benzines árából vesz egy ilyet? Ha meg a Covid időszak előtti árakból indulunk ki, akkor 3.
Dehogy drága, csak kell valami kifogás a horror árakhoz. Jelenleg kábé 130 USD/kWh (nem egész 40 ezer Ft) a teljes akkucsomag fajlagos ára.
https://about.bnef.com/blog/battery-pack-prices-cited-below-100-kwh-for-the-first-time-in-2020-while-market-average-sits-at-137-kwh/
“Vagy mondjam inkább úgy, hogy két ugyanilyen kategóriájú benzines árából vesz egy ilyet? ”
Melyik ugyanilyen kategóriájú benzinest kapod meg 25 000 EUR-ért?
Ami a napi használat szempontjából sokkal fontosabb, az a 0-60 mérföld/órás sprint ideje, ez pedig mindösszesen 3,2 másodperc. ELÍRÁS