Ez lenne a túraautózás jövője? – hidrogénhajtású LMP3
Hidrogénhajtású versenyautó Hollandiából
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A holland Delfti Műszaki Egyetem hallgatói bemutatták hidrogén üzemanyagcellás LMP3 versenyautójuk dizájnját.
A Delfti Műszaki Egyetem Forze Hydrogen Racing Team alakulata már többször bemutatta, hogy tud innovatív lenni, ha versenyautókról van szó; legyen az napelemes, Formula Student kategóriás vagy épp jelen esetben hidrogénhajtású. Legújabb szüleményük a tavaly létrehozott LMP3 kritériumainak megfelelően épült, és hagyományos üzemanyaggal hajtott autók ellen indulhat még a nyáron. Az LMP3 kisebb költségvetést igényel, így privát csapatok is könnyebben bemutatkozhatnak a prototípusok világában. Az itt induló autók erejét alapvetően egy Nissan V8 erőforrás adja, jelen esetben azonban egy 100 kW-os hidrogén üzemanyagcelláról és 200 kW-os elektromos motorokról is beszélnünk kell. Összesítve majdnem 400 lóerős, ezzel csúcssebessége 210 km/óra lesz, a 100 km/órát pedig kevesebb mint 4 másodperc alatt eléri álló helyzetből. A lelkes csapat egyébként 70 főt számlál és már egy sor hidrogénhajtású autót fejlesztettek 2007 óta. Előző modelljük például pályacsúcsot döntött a Nordschleifén a hidrogén és elektromos autók között. Biztos közrejátszott az is, hogy autójuk pilótája az egykori F1 pilóta és Le Mans győztes Jan Lammers volt. Kíváncsi vagyok, nálunk mikor kapnak akkora támogatást a Formula Studentben induló fiataljaink, hogy egy próba erejéig profi pilótát ültethessenek a volán mögé. Bár tehetség itthon is van elég, a győri csapat autóját például Papp Arnold vezeti, aki Ladával szerzett elismeréseket.