Ez lenne a magyar álom-használtautó? Opel Astra H használtteszt
Opel Astra H 1.4 Enjoy, 2005 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még nincs 8 éves, órájában 42 ezer, szervizkönyvvel igazolt kilométer látható és 1,5 millióért adták. Álomautónak tűnik. Vajon valóban az?
Paraméterei alapján álomautó a nagyon keveset futott Astra, 1,5 millióért ráadásul téli- és nyárigumi-garnitúra is járt hozzá, ráadásul még nem is kifutott, hanem ma is kapható típus. Útjainkon sem nehéz vele találkozni, tavaly év vége óta 1250 ilyen rendőrautó jár az országban, s piacra lépése óta csaknem 33 ezer példányban kelt el itthon. Ismerős forma, ám közel 10 éves kora ellenére ma sem elavult. Jól ismerjük mi is, hiszen próbáltuk már fiatal használt autóként, a növelt tengelytávú Caravan kivitelben, s ha nem is vezettük, de ültünk benne rendőrautóként is. A 7,5 éves, ám igen, szerény futású, évi átlagban mindössze 5600 kilométert megtett példány mégis nagyon érdekes. Vajon csak feleannyira kopott ez, mint a bő egy éve bő egy évesen próbált, 24 ezer kilométert megtett Caravan?
Kívülről sajnos nem, a kevés kilométer is sok nyomot, temérdek nagyon apró karcolást, néhány parkolóhelyi horzsolást hagyott a sérüléseket élesen mutató, fekete fényezésű karosszérián. Ugyanezek egy ezüst színű vagy akár fehér autón fel sem tűnnének, de a fekete színű ritkán mosott autó tényleg jobban mutat koszosan, különben ugyanis előtűnik a temérdek apró, az Astra korára utaló jel. Belülről teljesen más a helyzet, az utastér valóban újszerű, még az első ülések is kopásmentesek, a hátsón pedig gyári állapotú lehet a kárpit, oda ugyanis üléshuzat is került az első gazda által, hogy a ritkán szállított öleb semmiképp se tehessen kárt az eredeti üléshuzatban. Nincs zörgés, nem lehet panasz az összeszerelésre, s a korábbi használatra sem: nincsenek szétrugdosva a belső műanyagok, egy elem kivételével minden valóban újszerű belül. Az egyetlen kivétel pedig érdekes módon az amúgy egyáltalán nem megkopott bőrkormány közepén lévő Opel-embléma.
Utóbbi legyen a legnagyobb baj, a korrekt méretű ülések ellenben még gyári töméskeménységüket hozzák, igaz, úgy sem tartanak túl jól, a helykínálat a kompaktosztályban egészen jó, szemben az Astra J-vel, a H külső méreteihez képest belülről egészen tágasnak tűnik, átlagméretű sofőr mögött is jól elfér a hasonló termetű utas - határozottan kijelenthető, hogy a fekete Astra H hátsó sorában sokkal szívesebben utaznánk, mint a friss rendőrautók bármelyikében. Kopásmentes az egészen tágas, 350 literes alapméretű, osztott támla-, de csak teljes lapdöntéssel bővíthető csomagtér is. Nem kívánjuk túlragozni, ez az Astra tényleg keveset, nem igáslóként futott.
Legalábbis kilométerben keveset, az viszont látszik, érződik rajta, hogy Budapest útjain, azaz szinte kivétel nélkül városban és rövid távokon. Átlagon felül kopottak a pedálgumik, ám ez a leginkább intő jel, a kuplung ellenben még hibátlan, tökéletesen kapcsolható az 5 fokozatú váltó is, s az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros, jól csillapító és kellően stabil futóművel sincs semmi komolyabb gond. Leszámítva azt, hogy szemben az utastérrel, esetében érezhető már némi, vészesnek egyáltalán nem nevezhető kopás. A motor viszont gyakorlatilag ugyanúgy jár, mint a sokkal fiatalabban, szinte feleekkora futással próbált kombiban, s a 90 lovas 1,4-es határozottan jobban viszi az ötajtóst. Gyári értékei is kedvezőbbek, a 13,7 másodperces 100 km/órára gyorsulás 0,3 másodperces előnye már városban is érződik, az ötajtós Astra nem (túlzottan) lomha. Váltója nem csak kapcsolhatóságával, áttételezésével is jó, az ötödik higgadt guruláshoz 50 km/órás városi tempónál is kapcsolható, ugyanabban a 130 km/órás autópályás tempó 3900 1/perc fordulattal, már némi motorzajjal futható.
Ettől az Astrától badarság lenne a gyári vegyes, 6,3 l/100 km étvágy várása, ez – sokadszorra is leírva – városban szolgál, a gyár szerint 8,2 l/100 km értékkel kell tegye. Ezt gyakorlatilag hozza is, a két etap mérésére is alkalmas fedélzeti számítógép egyik, az elmúlt bő 10 ezer kilométerről tudósító értéke kereken 10, a másik „csak” mintegy 3,5 ezerről szóló beszámolója 8,7 literes étvágyról írt tesztünk készítésekor. Jól látható, hogy mai gazdája is városban hajtja, még soha nem nullázta a boardcomputert, s az Astra első tulajánál kíméletesebben, hegymenet nélkül hajtja a mondás szerint soha el nem kopó Opelt, mely ma úgy néz ki, nagyjából a gyári fogyasztási értékét hozhatja.
Hiába hozza azonban gyári értékeit, s hiába van benne szinte nevetségesen kevés kilométer, ez sem új autó, s a városban megtett kilométereket nyugodtan lehetne legalább másfeles szorzóval számolni. Rossz vétel persze nem volt 1,5 millióért, hiszen legalább teljesen tiszta előéletű, s az átlagnál jobban felszerelt: bőrkormányos, automata klímás, furcsa mód lámpamosós (és Enjoyként persze központi záras, automata elektromos első ablakos, egy érintésre hármat villanó indexes, fedélzeti számítógépes, állítható magasságú kormányoszlopos, elektromos és fűthető külső tükrös, 4 légzsákos, állítható magasságú sofőrüléses). Azt viszont ez az Astra is jól mutatja, hogy a szerény kilométerért önmagában felárat fizetni vagy azt elvárni nem ajánlott, milliószor hangoztatott törvényt erősítve mutat rá az autóvásárlás főszabályára: állapotot kell nézni. Így aki hasonló Astrát talál akár kétszer ekkora futással, az se riadjon meg, hacsak az az adott kilométert nem teljes mértékben városban, hasonló üzemben futotta. Amennyiben nem, hanem legalább vegyes üzemben, akkor vélhetően nem lesz sokkal rosszabb állapotú, mint a próbált, utasterével újszerű, amúgy inkább csak teljesen korrekt példány.
Mivel az Astra magas példányszámú sorozat, ilyen, a hazai autó-átlagéletkor kétharmadánál járó példányokat 1,5 millióért, azaz a használtautó-piac átlagáráért valóban lehet találni. Ez jó hír, hiszen a hazai álom-használtautó valóban létező, elérhető és megfelelő kiválasztással nem is lelombozó négykerekű.
[i]„Pár 10ezer km múlva teljes vezérléscsere,”[/i]
Tehát akkor cseréled a vezértengelyt is, csapágyazásával együtt, a szelepeket, szelepvezetőket, rugókat, fészkeket, stb. mert a teljes vezérléscsere ezt jelenti…
Pár 10ezer km múlva teljes vezérléscsere, közben a vezérműtengely lefogató csavarok meghúzása/ellenőrzése (asszem 8nm-rel) + a vízpumpa tetején lévő műanyag csonk átcserélése fémre és kimegy a világból:)!
Ha alkatrészre van valakinek szüksége a H Astához a legjobb áron(gyújtótrafó, lendkerék+kuplung, fék, futómű, nyomásszabályzó szelep stb), írjon az [email protected] címre, szívesen adok árajánlatot.
Üdv
Egy tipp az Opel dízeleseknek. Az EGR-t be kell falazni/dugózni,és egy Kelet-Európai(mondjuk török) motorszoftvert rápakolni. Mivel akkor az EGR-t nem fogja figyelni a rendszer,nem fog hibakódot dobni.
öcsémnek 2006-os 1.3-as cdti motorral szerelt Corsa C-je van (silverline edition), a 69 lóerős verzió csippelve 100 lóerőre..19 ezer kilométerrel vette, most 190 ezer van benne négy év használat után..
Amit javítani kellett rajta: önindító behúzó tekercs, fékek cseréje, stabilizátor rudak (kutyacsont) cseréje, egy darab izzító gyertya csere. Az EGR szelep az Opeleknél típushiba, amit nem értek hogy az első Ecotec motoroknál már jelentkezett ez a hiba, és azóta sem küszöbölték ki…Ezt eddig kétszer kellett kitisztítani 4 év alatt, cserélni nem érdemes mert ugyanúgy koszolódik, eldugul a cserélt is.( a tisztítása 1 órás művelet a ki-be szereléssel együtt)
Sajnos ezek tények.
Cég vett egy tekert órás 1,7cdti-t, persze neppertől. Végeredmény: kettőstömegű lendkerék, magasnyomású sem volt rendbe, kb 1 misi volt.
Kolléga 1,6 twinport, gyújtótrafó. De ez nem vészes, 90 euro és 5 perc volt a mutatvány, szerintem nem olyan nagy manőver.
Amúgy kezd tetszeni a formája :).
2.0 Turbo mi a véleményed?
Ha problémád van a H Astra autóddal nyugodtan keress meg a [email protected] email címen.
Hali, Én meg ezeket az autókat javítom. Nagyon jó autók és is ilyet használok de mindegyiknek megvan a maga típus hibája.
1.6 benzin twinport: twinport szelep 60 ezer km után csere 200 ezer az új ára. Trafósor szinte hetente cserélek egyet.
1.7 cdti 100 lóerős: turbó csere, dupla tömegű lendkerék csere,
1.9 cdti ugyan ez plusz még RÉSZECSKESZŰRŐ és EGR szelep csere hetente 2-3 db-ot javítok.
1.3 cdti 90 lóerős: lendkerék, szemcseszűrő és VÁLTÓ probléma állandóan,
és a jobb oldali osztott féltengely az összes dízelnél teljesen lekoptatja a ricnizést a toldott részben.
Kedves malkolmcole! Ültem már egy pár hasonló kategóriájú kocsiban. Nem röhögtetlek. Amúgy cosmo-ban a történet másról is szól, felszereltség, másabb a mozgása. Ja, milyen autóba üljek, azt nem mondtad?
Kényelmes? Ne röhögtess. Kérlek ülj be más autóba is.
8 éve használok egy 1.7 CDTI-it nagyon szeretem első gazdásként 62500 km van benne akkor az enyém is valótlan?? Ha 200e km lenne benne akkor hihető lenne ,nem értem ezt? Irigyek vagytok 🙁
Anyám egy 2004-es 1,6-ost használ, kezdetektől fogva. Sok vidéki utat az sem látott – így hiába a csak 46.000 km, annak is elkoptak a pedáljai. Szereti, pedig olyan „tipikus” női sofőr…
Nekem pedig 1,8-as Caravanom van, abban 6 éves korára 65.000 km gyűlt csak össze – valószínűleg az életben nem lesz dízel autóm.
A cikkben tárgyaltaknál jobb felszereltségűek (Elegance, Cosmo), lehet ezért is kedveljük jobban őket, mint lentebb írják páran.
Nekünk egy 2006-os, 1,6-os cosmo Astra H van. Erdély útjai után a hátsó féknyerget és féktárcsát/betéttel cseréltük. Három éve van nálunk, már 150 ezer kilométerrel immár. Hálás, kényelmes, jó. Fantasztikus az úttartása – a Királyhágón teszteltük. Jó, lehet panaszkodni, hogy nincsen benne pohártartó (sic!). De mégis oka van annak, hogy a rendőrök is ilyet használnak. Mert az Astra H jó. A tárgyalt 1,5 milliós Astra H ár ennyi kilométerrel kicsit gyanús…
Még az a szerencse, hogy a fék nem „menüből vezérelhető”, csak a klíma megy egyebek. Épp elég bosszúság ez is.
Jó autók ezek! (természetesen német ez is)
Nem szeretem az üléseit, mert kemények, hosszú távon nagyon kényelmetlenek. 1.4-es motor szerintem jó teljesítményű, de túl hangos, ez is zavaró hosszú távon. Kormány nagyon kemény, alig van holtjátéka fárad is a kéz városban. Emelkedőn indulva rettenetesen remeg az autó, oda kell taposni, hogy induljon, de akkor bőg a motorja, ezt a kisérletet sok autóval elvégztem már, egyse volt ilyen nyavajás. Klíma vezérlése rettenetes. Ezek ellenére a futóműve jó, magyar utakra kiváló.
Nálunk 1.4-esek a cégautók, néha szoktunk velük külföldre utazni. Nem igazán szeretem, a motorja gyenge, főleg ha 4-en ülünk benne, nagyobb tempónál pedig elég zajos a beltere.
Egyik ismerősöm 2001-es Polojába 45 000 km van, szerintem azt se hinné el senki aki megvenné!
Nekem kicsit hihetetlen a 42000km, pedálok nagyon kopottak,az én astrámban (1.7 cdti) 160000km van de alig látszik a kopás a gumikon, pedig én is használom városban is.
Nekünk a családban egy 1,7 cdti van. azon kívül, hogy jól néz ki, sok jót nem mondhatok róla. 140e körül van benne jelenleg (céges, szóval hiteles) és nem olyan régen hengerfejet cseréltek rajta, mert megadta magát pályán. Mindig van vele valami nyűg. Most éppen a lendkereke csörög. Nekünk nem vált be.
1,4-est kombiban senkinek nem ajánlom, akkor 1.6-ost inkább. Ebben az időszakban az 1.8as motorok nem sikerültek túl megbízhatóra. A dizelek közül az 1,3-as és 1,9-es motorok a Fiat-tól vannak, az 1,7-es viszont Isuzu, amiről nem sok rosszat hallottam, bár a másik két dízel is szépen teljesít, ha nincs velük probléma. Nekem 1,4benzin van 3 ajtósban, abba elég a 90 paci, de csak városba és közútra, az autópálya kínzás neki.
Városban nyáron 6.4 l/100km most télen 6.8l/100km a fogyasztásom nem papás és nem is hülyegyerekes közlekedési stlílusban…hogy sosem kop el….hááát kopjon, az új GTC nagyon csini lett! 😉
Van benne digitális hűtőfolyadék mérő, csak a menüben lehet megnézni, így kényelmetlenebb megnézni, de így pontossabb értéket kapsz. Vmit, vmiért…
A banknál ahol 3 évig dolgoztam hivatalsegédként,többségében ilyen Astrák voltak a”kulcsos autók”.
Sokszor vittem őket gumicserére,kötelező szervízre,takaríttatni stb
Bátran állítom,aki egy ilyen 42e kilométeres Opelt kifog,az sokáig boldog lehet vele!
Az általam sűrűn hajtott kocsik mind 1,3 Cdti(90 Le) modellek voltak.Indulásnál ez a motor elég harmatos.Rendesen alá kellett kuplungolni,különben azonnal lefulladt bemelegedve is,senki nem bírta megszokni.Ezt kivéve csak jókat írhatok:Strapabíró,kategóriájában nagy utasterű és csomagterű,viszonylag kényelmes rugózású,nagyon jó uttartású kocsi!A motor közepes fordulattól életre kel és jól viszi a testes kasznit.
Talán még annyi negatívum,hogy a fényezésük eléggé sérülékeny és sűrűn kellett a fényszóróizzókat cserélgetni.
A bank anno 4 évesen,zömében 80-100e kilóméteres futással adta le őket,az új tulajok tutira jól jártak velük.
Huh, kicsit fárasztó volt minden jellemzőt ennyiszer elolvasni, van kötelező karakter mennyiség a cikkben?:D
Nem rossz kocsik ezek,bár gondolom az 1.4 gyenge mint a harmat. 1.9-es dizellel kéne,főleg kombi változatban. Ami nem tetszik az a lehangolo,szögletes, múszerfal,a hűtőfolyadékhőfokmérő szerintem pedig igenis szükséges!