Ez lenne a legkülönlegesebb autó, ami Hilux alvázra épült?

Íme az egyik legritkább Toyota, amelyet szinte senki nem ismer

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mindössze 100 példányt gyártottak 1996-ban a Classicból. Az első japán személyautó, a Toyoda Model AA 60 születésnapjára készült típus a korabeli Hilux alvázára épült, múltidéző karosszériát kapott sok krómdísszel és fehér oldalfalú gumiabroncsokkal.

Az még megesik, hogy valaki hallott már a Toyota Origin névre keresztelt, középkategóriás retro négyajtósáról, amit mindössze egy évig gyártottak és 1073 példány készült belőle. Azt azonban kevesen tudják, hogy a Toyotának négy évvel korábban, 1996-ban is volt már egy retro autója, amely jóval kevesebb, mindössze 100 példányban készült a Toyota Excellent Conversion sorozat részeként. A szóban forgó Toyota Classic modellel a Toyota első szériaautójának, az 1936-ban bemutatott, és mindössze 1404 példányban gyártott Toyoda Model AA-nak szerettek volna méltó emléket állítani a 60. születésnapja alkalmából, hiszen a típus nem csak minden Toyoták ősatyja, hanem egyben az első, teljes mértékben Japánban előállított személyautó is.

Az újonnan 75 ezer dollárba kerülő Toyota Classic az ötödik generációs Hilux masszív létraalvázára épült, és a házi karosszériaépítő, a Toyota Technocraft által tervezett és legyártott, AA ihlette retró felépítményt kapott.

Meghagyták a Hilux utasfülkéjét, majd arra elöl-hátul ráépítették az AA-t idéző idomokat. Az oldalajtók mellett a hatalmas külső visszapillantó tükrök is elárulják a haszonjárműves géneket. Ezen felül azonban kéttónusú, fekete-sötétvörös fényezés, magas tető, krómozott hűtőrács, lökhárítók és kilincsek, különálló első sárvédők és lámpatestek, valamint küllősnek tűnő könnyűfém felnik és a rajtuk feszülő fehér oldalcsíkos gumiabroncsok idézték meg rajta a múltat. Természetesen a múltidéző belső tér sem maradhatott el, ami puha bőrüléseket, Nardi gyártmányú fa kormánykereket és bőséges mennyiségű lakkozott fa díszítést kapott, így nem volt feltűnő, hogy a puritán műszerfalváz is a Hiluxból származott. A 90-es évek közepéhez képest a technika modernnek számított, nem hiányzott a Classicból az automata klíma, a négy tárcsafék és a hidraulikus szervokormány sem. A meghajtásról a Hiluxból származó kétliteres, négyhengeres, 97 lóerős motor gondoskodott, de ez is 56 százalékkal múlta felül az 1936-os AA 3,4 literes, hathengeres motorjának 62 lóerős teljesítményét. Az Originhez hasonlóan a Classic négyhengerese is egy négyfokozatú bolygóműves automata sebességváltón keresztül hajtotta a hátsó kerekeket. A 4,89 méter hosszú, 1,74 méter széles és 1,65 méter magas Toyota Classic a 2,85 méteres tengelytávolságával a méretéhez képest igen keveset, mindössze 1480 kilót nyomott a mérlegen. És hogy mindez miért került most elő? Mert az amerikai Mecum aukciósház árverésre bocsátott egyet a hihetetlenül ritka modellből. Az említett autó közel 30 évvel ezelőtt került forgalomba, a futásteljesítménye mindössze 26 073 mérföld, ami 41 960 kilométernek, tehát éves szinten körülbelül 1500 kilométernek felel meg. Nem csoda, hogy a gazdára váró autó kiváló állapotúnak tűnik: hibátlan a fényezése, épek a lámpái, újak, így sajnos már nem fehér oldalfalúak a gumiabroncsai, viszont a felnijei eredetinek tűnnek. Két éve egy hasonló állapotú példány 50 ezer dollárért, azaz 18,5 millió forintért cserélt gazdát az Egyesült Államokban, valószínűleg azóta csak emelkedett a típus értéke.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?