Ez lenne a legkomolyabb probléma a Tesla pickupjával?

Apróságnak tűnhet, de egy nagyon komoly tervezési hiba a Cybertruck töltőcsatlakozójának elhelyezése

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ezer különböző forrásból hallani problémákról a Tesla Cybertruck legfrissebb változatával kapcsolatban, ám egy elnézett részlet mindegyiknél furcsább, főleg a korai prototípusok láttán, ahol még nem volt jelen ez a probléma.

Attól, hogy valami lehetséges, még nem biztos, hogy jó ötlet is egyben. Tipikus példa erre a Tesla Cybertruck töltőcsatlakozója, amely annyira kicsi, hogy az eredeti megoldás helyett a hátsó sárvédőívre helyezték el a mérnökök. Tagadhatatlan, hogy jobban néz ki, mint a korai koncepcióautókon a hatalmas, sík felületet megtörő ajtócska, ám praktikum és biztonság szempontjából aligha van értelme az elhelyezésnek.
Hirdetés
Ha ugyanis nem csak menőzni kell a villanyos platós, akkor valószínűleg nem is csak aszfalton fognak vele járni. Ebben az esetben pedig több mint valószínű, hogy kellemetlen pillanatokat is okoz majd a különleges megoldás. Aki látott már pickupot közelről, az tudja ugyanis, hogy a hétköznapi felhasználás során ezt a területet gyakran fedi vastagon a sár, illetve a kerék közelsége miatt a vízállóságra is különös figyelmet kell fordítani. Feltételezhető persze, hogy ez utóbbira a mérnökök is gondoltak, így veszélyessé aligha válhat az elhelyezés, ám a kesztyű vagy a kézmosás mindenképp kötelező kelléke lesz a Cybertruck esténkénti töltésének, még úgy is, hogy motor nyitja az ajtót.
Hirdetés

Hirdetés
További probléma lehet a sérülékenység, nehéz terepen ugyanis könnyedén ütheti fel valamilyen külső, a kerekek által felkapott tárgy a sárvédőívet. Ez pedig a Cybertruck esetében némi helyrekalapálás helyett hosszas és költséges szervizelést is eredményezhet, ha a töltőcsatlakozó, vagy annak akár csak a motoros fedele megsérül, ráadásul a javítás végéig akár használhatatlanná is válhat az autó.

Arról pedig még nem is esett szó, hogy az európai szabványcsatlakozó így el sem férne a fedél alatt, a jóval nagyobb mérete miatt.

Jó eséllyel ez nem csak dizájnkérdés azonban, hanem költségcsökkentés is: sokkal olcsóbb ugyanis egy bonyolultabb műanyagozást kialakítani, mintha az acéllemezekre kerülne az ajtó. Hasonló megoldást láthatunk a Model S és Model X esetén is, ahol a lámpatestekbe integrálták a kábelcsatlakozást a fém karosszériaelemek helyett.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?