Ez fogja kinyírni a Toyota Priust

Toyota NS4: Prius konkurens házon belül

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A gyári közlemény szerint az NS4 szerepe, hogy új modellcsaládot alapítson a Prius és változatai mellett. Elképzelhető, hogy inkább majd leváltják vele a hibridek királyát.

A Toyota nem fél kijelenteni, hogy a világon eladott hibridek fele az ő konyhájukból érkezik, és igyekeznek is mindent megtenni, hogy megtartsák ezt az előnyt feljövőben levő konkurenseikkel szemben.
Ennek a törekvésnek egyik letéteményese a most bemutatott NS4 tanulmányautó: a gyártó bejelentése szerint egy 2015 körül, a Prius-család mellé betagozódó új hibridsorozat előfutára, de az sem kizárt, hogy végül a kategória királyának számító modell helyére kerül majd az NS4 nyomán kialakuló végleges modell. A hajtásláncra mondhatjuk, hogy semmi különös, hiszen a Prius plug-in technológiájának csökkentett méretű alkatrészekből összeállított, ezért takarékosabb változatáról van szó, de a formatervezők valamint a jármű felszereltségéért felelős részleg nyakló nélkül garázdálkodhatott az autó megalkotásánál.

Elsőre szembetűnő, hogy ezen is megvan a rövid első, ehhez képest nagyon hosszú hátsó túlnyúlás, mint a mostani Priuson, de ezzel véget is érnek a hasonlóságok. Egyszerű, mégis modern és látványos az ezúttal arányosan görbített tetővonal, meglehetősen futurisztikus a farrész kialakítása, míg az NS4 arcát meghatározó F1 orrkúpra emlékeztető frontrész minden csak nem unalmas. Annak ellenére sem, hogy nyilvánvaló sérülékenysége miatt ez a részlet biztosan nem szerepel majd a végleges autón. Ugyanakkor érdemes megfigyelni a krómcsíkokkal folytatott játékot, különösen a hátsó lámpatestből a sárvédőre és az ablak alsó pereméből a vaskos C-oszlopba áthúzott részletek hatásosak. Az utastér is megfelel ennek a hangulatnak, a műszerek, az ülések, a kormány mind letisztult, de egyértelműen hipermodern hangulatot áraszt.
Hirdetés

Az NS4 felszereltség szempontjából mindent tud, amit a mai Toyoták és Lexusok, és még annál is kicsit többet, ezen újdonságok egy része már minden bizonnyal be is kerül a három év múlva esedékes újdonság arzenáljába. Elsőként a Human-Machine Interface névre hallgató emberközpontú irányítórendszer: ez természetesen nem más, mint a más gyártók által is szorgalmazott okostelefon jellegű irányítópult, érintőképernyővel.
A balesetek elkerülését szolgáló PCS, Pre-Collision System a radaron és sztereó kamerákon kívül éjjel infravörös fénnyel pásztázza az úton és környékén fellelhető lehetséges veszélyforrásokat. A rendszer nemcsak figyelmeztet, mint a mai Toyotákban és Lexusokban, hanem fékez, sőt, szükség esetén a kormány tekerését is átveszi tőlünk. A visszapillantó tükrök kameráknak adták át helyüket, az Adaptive Lighting Beam pedig a hűtőrácsba szerelt kamera és a fényforrások elé helyezett pajzs segítségével mindig úgy állítja a fénycsóvát, hogy a szemből érkezőket ne vakítsa meg, így éjjel akár folyamatosan használhatunk fényszórót, ha szükséges. A holttereket is radar figyeli, vész esetén a műszerfal tetejébe épített lámpák figyelmeztetik a sofőrt.
Az üvegfelületeket víztaszító, párásodást gátló és UV-sugárzást szűrő rétegekkel látták el, ezen kívül elhelyeztek egy olyan napfény erejét szűrő filmet is, mely megkönnyíti a rádióhullámok haladását, és ezzel segíti azok utastérbe áramlását.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

10 thoughts on “Ez fogja kinyírni a Toyota Priust

  • 2017.10.31. at 05:34
    Permalink

    Igaz, annyit javítanék a dolgon, hogy a Prius-on kívül az Auris HSD és a Lexus CT200h is tudja hozni ezeket a fogyasztási értékeket városban (és azon kívül is). Mondjuk ez nem csoda, hiszen mind a kettőben pontosan ugyanaz a hibrid hajtáslánc van mint a Prius-ban.

  • 2017.10.31. at 05:34
    Permalink

    [i]de 4.3 l-es fogyasztással reklámozza, ehhez képest 6 litert eszik, amit bármelyik hasonló kategóriás diesel autó lepipál, a tisztán elektromos hatótávja pedig nulla volt eddig[/i]

    Ez egyszerűen és kristálytisztán a nettó hülyeség kategóriája!

    1. Szabványos teszticklusban mért fogyasztás alapján reklámoz MINDEN gyártó, így a Toyota is. A 4.3 l/100 km-t nem tudod honnan álmodtad, Európában 3.9-4.0 l/100 km, az USA-ban 4.7 l/100 km a helyi tesztciklusok szerinti kombinált fogyasztás. a 6 liter szintén egy hasrabaszással előállt érték.
    Valós körülmények közötti átlagfogyasztás
    – spritmonitor szerint: 5.08 l/100 km ( http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=2&constyear_s=2010&powerunit=2 )
    – fuelly szerint: 4.94 l/100 km ( http://www.fuelly.com/car/toyota/prius )
    egyik sincs SEHOL SEM a 6 literhez!
    2. Mutass akár csak EGY DB dízelt ami ezt tudja! Nemhogy bármelyik, de egy sincs még a közelében sem!
    3. A nulla elektromos hatótáv a valóságban max. 2-3 km. Neked halvány fogalmad sincs miről beszélsz. Amíg a tényekkel nem kerülsz barátságba addig csak baromságokat fogsz hinni.

    [i] hanem hogy növeljék a helykínálatot, mert ici-pici a belső tere[/i]

    Lsd. mint fent, ez betonhülyeség. A kategóriájának az egyik – ha nem A – legnagyobb helykínálatával rendelkezik, fogalmad sincs miről beszélsz!

    [i]és növeljék az elektromos hatótávját, hogy versenyképes maradjon, mert ez a mostani 20km nagyon gyenge és nem fog labdába rúgni vele még rövid távon sem.[/i]

    Természetesn jó lenne a nagyobb elektromos hatótáv, de a versenyképességről majd egy fél év múlva beszélgessünk el újra, amikor az fog kiderülni, hogy a Volt/Amperánál többször annyit adnak el a Prius PHV-ból. Neked az a kényszerképzeted van, hogy a versenyképesség egyedüli mércéje az elektromos hatótáv. Hát elárulok egy nagy titkot Neked, abszolút nem az! A kérdés sokkal komplexebb, az ár, a megbízhatóság és a fenntartási költségek mind legalább ilyen fontos tényezők.

    [i]A Toyota fontolva haladását nem értem. Direkt visszatartják a fejlesztéseket és mindig csak egy kicsit adnak hozzá, próbálják beetetni az embereket, amikor pedig megjelennek az új hibridek nagyobb hatótávval, akkor a már megvett autó elértéktelenedik. Onnantól kezdve a Toyota sem tudja eladni 20km-rel, amikor a konkurencia 60km-t tud.[/i]

    Hogy nem érted azzal tökéletesen egyetértek. Azt pedig hogy direkt visszatartanának valamit, nem tudod bizonyítani. A Toyota mindig is ultrakonzervatív stratégiát követett, a Kaizen amúgy sem teszi lehetővé a felelőtlen csapongást de hosszú távon eddig mindig nyerő volt. Ez tette a világ legnagyobb autógyártójává.
    Az utolsó mondatoddal magadnak mondtál ellent. A Volt-nak sokkal nagyobb az elektromos hatótávja, ráadásul 1 évvel korábban jelent meg a piacon mint a Prius PHV, mégsem igaz az, hogy a Prius PHV-t nem tudná eladni a Toyota, sőt a valóság ennek éppen az ellenkezője.

  • 2017.10.31. at 05:34
    Permalink

    Inkább magadra lehetnél mérges mert az teljesen jogos lenne, a Toyotára való fújásod viszont úgy hülyeség ahogy van.
    Az, hogy szerinted a Toyota hibridjei semmit sem spórolnak, akkora hazugság mint ide lacháza és akkor ez a legfinomabb amit erre lehet mondani. Az elmúlt 15 évben számtalan teszt bizonyította ennek az ellenkezőjét, és egyetlenegy kizárólag belsőégésű motorral hajtott járművet sem tudsz mondani, ami a kategóriájában – vagy akár még annál kicsit tágabb körben is – nemhogy kevesebbet, hanem csak ugyanannyit fogyasztana mint a Toyota hibridjei.

    A móresre tanításon nagyon jót fogok röhögni. A többi gyártó egyelőre annak örülne nagyon, ha az évtizednyi lemaradásukat egyáltalán csökkenteni tudnák a Toyotához képest, nemhogy móresre tanítsa.

    A sokat emlegetett GM Volt-od több mint 1 év tapasztalatai alapján igen közel van az orbitális bukáshoz, még a tervezett nyomorúságos 10 ezres eladási darabszámot sem tudták elérni, alig 7 ezer fogyott belőle. Ezzel szemben áll pl. a Prius 400 ezer környéki 1 éves eladása, és akkor a többi hibridjéről még nem is beszéltünk (és mindezt úgy, hogy közben a földrengés/cunami letarolta őket). Ennyit a móresről.

    A téves álomvilágodból le kellene ereszkedned a realitás talajára.

  • 2017.10.31. at 05:34
    Permalink

    Kedves Tamás11!

    Ha ilyen távolságra kell csak használni, akkor valóban nem a legjobb a diesel, mert télen fel sem melegszik.
    Ez egy speciális használat, hogy csak 2-6km-t kell vele menni. Valóban ebben igazad van.
    Ebben az esetben a legjobb egy tisztán elektromos autó volna. Ha más nem, akkor a TZ-ELMA Zrt. által átalakított bármilyen hagyományos autó.

    A Prius szerinted valóban kis fogyasztású? Mennyit eszik a valóságban Nektek?
    Nekem 6 litert mondott több tulajdonos is őszintén, amit meglehetősen soknak tartok. Bármelyik kisebb benzines autó, jóval olcsóbb vételárral elmegy 6-7 liter között a városban.
    Nem érzem a mellbevágó különbséget a Prius és a hagyományos autók között a fogyasztás tekintetében. A vételárban viszont igencsak! Főleg az USA és Európa közötti duplázásban. Ennyi a gondom a Priussal.

  • 2017.10.31. at 05:34
    Permalink

    Az általad leírtakat olvasva néhány dologban kíváncsi vagyok véleményedre.
    Mit értesz azon, hogy városon belüli dinamikus haladás?
    Szerintem ilyen ma már nem létezik. 20-30-40 km/h-s sebességkorlátozások, gyalogátkelőhelyek sokasága, ahol már az átkelési szándék észlelése is kötelező megállást írt elő, stb. stb. erre jön a zéró tolerancia. Ezt a szót már igencsak ki lehet törölni a szótárból a városi közlekedést illetően.

    Euro5-ös besorolású dízel nem létezik számodra, ami városban 2-6 km-es távokon napi 6-8 hidegindítással tudja az 5,5-ös fogyasztást. Bizonyára igazad van.
    Szerinted ilyen körülmények között Euró2-es Euro3-as van amelyik kijön 5,5-ből vagy alatta?

  • 2017.10.31. at 05:34
    Permalink

    Kedves Horatius, melyik az az Euro5-ös dízel, amelyik városban, 2-6 km-es utakat (napi 6-8 hidegindítás!) 5,5-ös fogyasztással tesz meg úgy, hogy közben dinamikusan is lehet haladni vele?
    Mi is dízelre voltunk ráállva, de több kereskedés is lebeszélt róla, a fenti körülmények kinyírják a modern dízeleket (részecskeszűrő, stb.). Maradt a benzines – abban viszont az egyetlen igazán kis fogyasztású jelenleg a Prius…

  • 2017.10.31. at 05:34
    Permalink

    Valóban tartós és jó minőségű, de 4.3 l-es fogyasztással reklámozza, ehhez képest 6 litert eszik, amit bármelyik hasonló kategóriás diesel autó lepipál, a tisztán elektromos hatótávja pedig nulla volt eddig.

    Most megjelent az új Prius Plug-In hibrid, ami már tud menni 20km-t tisztán elektromosan akár 100-al is, de ez nagyon kevés mondjuk az Opel Ampera 60-80 km-es hatótávjához képest.

    Nem azt mondom, hogy legyen tisztán elektromos hajtású, hanem hogy növeljék a helykínálatot, mert ici-pici a belső tere és növeljék az elektromos hatótávját, hogy versenyképes maradjon, mert ez a mostani 20km nagyon gyenge és nem fog labdába rúgni vele még rövid távon sem.

    Jó a Plug-In hibrid technológia, mert rövid távokon, városon belül nem kell tankolni, tudjuk csak elektromosan használni (ha tud 60-80 km-t), ha pedig hosszabb útra akarunk menni, akkor ott a benzin/diesel motor, ami lehetővé teszi. Nem ragad ott sehol és nem kell két autót fenntartani.

    A Toyota fontolva haladását nem értem. Direkt visszatartják a fejlesztéseket és mindig csak egy kicsit adnak hozzá, próbálják beetetni az embereket, amikor pedig megjelennek az új hibridek nagyobb hatótávval, akkor a már megvett autó elértéktelenedik. Onnantól kezdve a Toyota sem tudja eladni 20km-rel, amikor a konkurencia 60km-t tud.

  • 2017.10.31. at 05:34
    Permalink

    Miért?

    A toyota a priuszával megcsinálta azt a szar autót amiben minden extra benne van és nem fogyaszt többet hat liternél! És amíg komoly támogatás van még a kőolaj származékokat elégető motorok terén, miért is kéne pont a Toyotának a csakis pusztán az elektromos motor használatával foglalkoznia, mikor megcsinálta a hibrid ” luxus ” autót? Ami viszont meglepően keveset fogyaszt és még a kopó alkatrészek sem drágák!

  • 2017.10.31. at 05:34
    Permalink

    Vagány, szép, futurisztikus, de ez mind szart sem érő parasztvakítás.

    Az értéke a tisztán elektromos hatótávolságán, a feltöltés gyorsaságán és a belső helykínálaton múlik. Ma és a jövőben ezek jelentik az autók terén a „valódi értéket”!

    A Toyotára egyébként nagyon mérges vagyok, mert akkora parasztvakítást csinál a semmit nem spóroló hibridjeivel, hogy az égbekiáltó! Míg más gyártók igyekeznek az elektromos hatótávolságot minél jobban növelni, a konnektoros töltést/gyorstöltést biztosítani és a belső égésű motorok szerepét csupán hatótávnövelő töltésre csökkenteni, addig a Toyota szándékosan visszatartja a fejlesztést és csak lassan csepegteti az újításokat, miközben erősen reklámozza és népszerűsíti a valóságban szinte semmit nem spóroló hibridjeit.

    Most már szerencsére nem sokat kell aludni ahhoz, hogy a többi gyártó móresre tanítsa és elnyomja, mint egy hangyát, ha nem rukkol elő villámgyorsan valami ÉRTÉKelhető autóval!

Vélemény, hozzászólás?