Feltűnő jelenség a GLC Coupé, persze ehhez nagyban hozzájárul a Spectral-kék metálfényezés
A GLC Coupé második generációját nem igazán kell magyarázni, legalábbis ami a küllemét illeti, hiszen tényleg megpróbálták átadni egy kupé jellegzetes vonalait. Első ránézésre kisebbnek is tűnik, mint az alap GLC, pedig az sem az óriás SUV-ok mezőnyét erősíti. Ám valójában a két autó méretében alig tér el egymástól.
A lámpatestek gyönyörűen rajzolták meg, remek az összhatás az autó többi vonalával
4,76 méter hosszú, a tengelytávja pedig 2,89 méter
1,89 méter széles, és 1,62 méter magas, ezzel valamivel alacsonyabb, mint a sima GLC
A hűtőmaszk akár az éjszakai égbolt: csillagok ölelik körbe a hatalmas emblémát
A hagyományok előtt tisztelegve azért a motorházra is jutott egy embléma
A C-oszlopot zseniálisan oldották meg, még a 2,3 tonnás SUV-ba is sikerült némi sportos hangulatot vinni
A „kupésításnak” ára van: eltűnt a hátsó ablaktörlő, cserébe a márka állítása szerint nincs is rá szükség, esőben könnyedén „ledobja magáról” a vízcseppeket a hátsó ablak
Az utastérben szintén visszaköszön a minőség, szinte sehol sem találkozni olcsó, kopogós műanyaggal, ellenben bőr és karbonminta nagy mennyiségben, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy a tesztpéldány egy erősen felextrázott modell, de erről egy kicsit később. Ízlés kérdése, kinek mennyire jönnek be a hatalmas kijelzők, de gyorsan megkedvelhető a 11,9 colos multimédiás kijelző, valamint a 12,3 colos digitális műszeregység. Az automatikus sebességváltó választókarját már már hosszabb ideig tartott megszokni, persze, aki másik Mercedesből ül át nem fog meglepődni, hogy a jobb oldali bajuszkapcsoló az. Így viszont a középkonzolon sokkal több tárolóegységet tudtak kialakítani. Szinténtipikus Mercedes megoldás az üléspozíció állítására szolgáló gombcsoport is, amely nem az ülés oldalára került, hanem az ajtóra, ami egy nagyon praktikus megoldás.
A műszerfal remek kialakítású, a karbonhatású mintázat pedig harmonizál a bézs színű ülésekkel, egyszerre elegáns és sportos benyomást kelt
A multimédiás kijelzőt enyhén a vezető felé döntötték. Mondanom sem kell, az Android Auto és az Apple CarPlay vezeték nélkül is futtatható, de a Mercedes érezhetően a saját MBUX rendszerét preferálja, mert a telefonos rendszerek kiosztása nem igazán sikerült praktikusra
A kormányról is elérhetőek a legfontosabb funkciók, a gombok tapintása rendben van, bár a felület gyorsan gyűjti az ujjlenyomatokat
Az ajtóra kerülte az ülésállító gombok
Elöl és hátul is kényelmesen elfér egy átlagos felnőtt, de talán ezen a szinten már el is várható
A csomagtér alapból csupán 390 literes, mivel az akkumulátor a tároló alá került, de a hátsó ülések lehajtásával akár 1335 literig is bővíthető
A tesztpéldány hajtásláncának szívét egy kétliteres, négyhengeres benzinmotor adja, amely 252 lóerős teljesítményre képes, ehhez jön még a 31,2 kilowattórás akkumulátor által táplált 136 lóerős villanymotor, így a rendszerteljesítmény 376 lóerő. Nem csak színház a sok paci, hiszen a menettulajdonságok is lenyűgözőek: 5,6 másodperc alatt tudja álló helyzetből a 100 km/órát, a vége pedig 239 km/óra. Ami viszont ennél lényegesebb adat a mindennapi használat során, hogy a Mercedes szerint akár 110 kilométert is képes elmenni kizárólag villanyhajtással, amiből közel 100-at tényleg tudott is produkálni.
A városban nincs is igazán szükség a benzinmotorra, helyette ott a villany, az akkumulátor pedig akár 60 kilowattal is tölthető
Remek élmény vele a közlekedés, a zöld rendszámmal járó tömegnövekedés sem ront a vezetési érzeten, pedig közel 2,3 tonnásra hízott az autó. Csodaszépen simítja ki az úthibákat a légrugós futóműve, tökéletes a kormánykerék fogása, minden mozdulatra tűpontosan reagál, és az autó méretei sem annyira túlzóak, hogy kínkeserves legyen vele a városi cirkálás, parkolás.
Azt nyújtja, amit a Mercedes embléma láttán elvár az ember
Azonban ára van ennek a tökéletességre törekvésnek. Az összkerékhajtású, plug-in hibrird változat 25 millió forintról indul, azonban a tesztpéldány ára egészen 44 millióig kúszott. Ebben a legdrágább extra a közel 4 és fél millió forintos AMG plus csomag, amely magában foglalja többek között a panorámatetőt, a HUD-ot, a többzónás klímát, vagy éppen a minden nyitás után az autó elé vetített Mercedes-Benz feliratot is. A hátsókerék-kormányzás is drága mulatság, ugyanis ezért több mint 1,2 millió forintot kérnek el, viszont tényleg hasznos extra. Szóval könnyű elszórni rá a milliókat, ugyanakkor a zöld rendszámmal járó kedvezmények kompenzálják ezt egy kicsit. Na, meg a tudat, hogy lelkiismeretesen feltöltve az akkumulátort, valószínűleg a városi használat során soha nem ereget szén-dioxidot. Bár tény, amikor kifogy a szufla az akksiból, akkor megugrik a fogyasztás, akár 8 liter fölé is, ráadásul a PHEV üzemanyagtartálya csak 49 literes. Összességében az új GLC Coupe konnektoros hibrid változatával a mercedes egyfajta erődemonstrációt tart, megmutatva, milyen magas szintre fejlődtek a villanyosításban. És ezt a lécet tényleg nehezen ugorja meg a legtöbb gyártó.
Rendesen megkérik az árát
Értékelés
Pozitív
Igényes, prémium utastér, elegáns megjelenés
Negatív
Korlátozott kilátás hátra, a szokásosnál is könnyebben összezavarható táblafelismerő
Árak
Tesztmodell alapára
25 201 575 Ft (2023.11.13.)
Tesztautó ára
44 410 090 Ft (2023.11.13.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1999 cm3
Teljesítmény:
280 kW (381 LE) 5800 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,6 s
Méretek
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1999 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4
Sebességváltó:
9 fokozatú automata
Teljesítmény:
280 kW (381 LE) 5800 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,6 s
CO2-kibocsátás:
15 - 11 g/km
Fogyasztás a használónál:
1,5 l/100km
44 millióért?? kivetíti a merci emblémát, szuper 🙂 de előre ülésszellőztetés nem fért bele ennyiért….marha jó
töltögetés folyamatosan, mert ha nem, gyenge benzines lesz belőle..
Feléért megveszed az új Lexus NX-et, maradék pénzből életed végéig elautózol vele nyaralni 🙂 és nem kell töltögetni, kb ugyanennyit fogyaszt, lehet hogy nem ugrik 5.5sec alatt százra, de szerintem átlag autósnak nem is kell egy 2.3t autó ilyen teljesítménnyel, elnéz valamit és lerombol egy fél falut mire megáll
Ezzel az extrával igazad van csakhogy 30-alatt már jól extrázva kapsz akár üllésszelőztetéssel is.
De a szerinted gyenge benzinmotor még mindig erősebb mint az nx rendszerteljesítménye (természetessen a 350-re gondolok) plussz plug-in (nem tom de te talán igen a 450 az plug-in?) zöld rendszámmal annak minden előnyével a fele ár erős csúsztatás. ráadásul az nx is közel 2-tonna. Ja és nem áll meg 180-nál. Még a gyengébb 300e-sem.(ami kb 5 mill olcsóbb)Aztán ott van még a de-is ami viszont pályán még kevesebbet eszik. De ízlések és pofonok nekem sem kéne inkább egy E-vagy GLE.