Ezekből fog kikerülni az abszolút győztes
2009 óta rendezik meg a Nők Év Autója versenyt, melyet egy új-zélandi újságíró hölgy, Sandy Myhre alapított. Tiszteletbeli elnökként továbbra is felügyeli a megmérettetést, de immár Marta Garcia az elnök, aki levezényli a 2023-as évadot. Hangsúlyozzák, hogy itt nem az év női autóját választják meg, mert az autók nem köthetők nemekhez - ehelyett az Év Autójára szavaznak, de az azonos nevű versennyel ellentétben a zsűri kizárólag hölgyekből áll, ezért kerül a "nők" szó a díj nevébe.
Kompakt mérete ellenére bőséges helykínálattal rendelkezik az EX30
A versenyben professzionális és objektív szempontokat vesznek figyelembe, mint például a fenntarthatóság, biztonság, minőség, stílus, vezethetőség vagy ár - ezeket öt kontinens 75 női autós újságírója hasonlítja össze azokon az autókon, melyek legalább két földrészen kaphatók voltak 2023-ban. Emellett a verseny másodlagos célja, hogy felhívja a figyelmet a nők autóiparban betöltött szerepére.
Az új 5-ös és i5-ös BMW elrabolta a hölgyek szívét
A családi autók szegmensében 2023-ban a Volvo EX30-ra esett a női szakértők választása. Az EX30 a Volvo harmadik elektromos modelljeként a márka legolcsóbb és eddigi legkisebb környezeti lábnyommal rendelkező autója. 450 km-es hatótávjának köszönhetően nem sok kompromisszumot követel belsőégésű testvéreihez képest, és bár méretét tekintve inkább a kompakt szegmensbe sorolható, jó elrendezése által nagy a helykínálata.
A SUV-oknál is egy elektromos modell győzött
A nagyautók kategóriájában az új 5-ös BMW lett a befutó, melynek sokoldalúsága (belsőégésű és elektromos erőforrások, szedán és hamarosan kombi változat) volt az egyik fontos szempont. Fejlett technológiája mellett sokat számított az is, hogy a BMW-nél elsőként kínál teljesen vegán belteret alapáron.
Az új Amarok az amerikai és japán pickupokat is maga mögé utasította
A SUV-ok mezőnyében a Kia EV9 nyert, ami nem meglepő, hiszen egyedi dizájnja, gyors áramfelvételi képessége, kétirányú töltési lehetősége és versenyképes ára kiemeli a versenytársak közül. A négykerék-meghajtásúak és pickupok között a Volkswagen Amarok vitte el az első helyet, ami már inkább meglepő, hiszen az USA-ban számtalan, évtizedek alatt bejáratott pickupok legújabb generációi érhetők el, mégis egy európai modell győzött (bár igaz az is, hogy előbbiek többsége csak az amerikai piacon kapható, így nem indulhattak a versenyen).
V12-es motor nincs már az Aston Martin nagy túrakupéjában, de nyolc hengerrel is első helyen végzett az exkluzív autók között
Az exkluzív autók közül pedig az Aston Martin DB12 állhatott fel a dobogó tetejére, ami alátámasztja, hogy itt nem "női" autókat választanak, elvégre egy V8-as, méretes brit túrakupénál kevesebb férfias autó létezik. 680 lóerejét értő kezeknek és lábaknak kell kordában tartani, 3,6 másodperces 100 km/h-s sprintje és 325 km/h-s végsebessége stílusos és luxusminőségű utazóautóvá avanzsálja. Az öt befutóból március 8-án, Nőnapon választják meg az abszolút győztest, a 2023-as év Nők Év Autóját, melyet a YouTube-on lehet majd követni.