Ez az európai ország már 2030-tól betilthatja a full hibrideket

Biztos, hogy ez a jó irány?

Egy villanyautós csoport szerint "katasztrofális hiba" lenne, ha Nagy-Britanniában 2030 után engedélyeznék az új hibrid személygépjárművek forgalomba helyezését. Szerintük a benzines és dízelmotoros autókkal együtt menniük kell a full hibrideknek is.

Mivel Nagy-Britannia már nem része az Európai Uniónak így a 2035-ös tilalom sem vonatkozik az országra, amely 10 év múlva megtiltaná a belső égésű motoros autók forgalomba helyezését, hacsak azokat nem valamilyen alternatív, emissziómentes üzemanyag hajtja. Ennek ellenére a szigetország is az említett céldátumot tűzte ki a teljes átállásra, de már 2030-tól jelentős szigorítások jöhetnek. Eszerint a kizárólag benzin- és dízelmotoros személygépjárművek tiltólistára kerülnek, ám a brit Electric Vehicles UK (EVUK) csoport most azért lobbizik, hogy már a következő évtized elejétől betiltsák az új full hibrid gépjárművek forgalomba helyezését, vagyis részükről csak a PHEV és EV hajtáslánc lenne elfogadott az átmeneti 5 éves ciklusban. "A full hibridek engedélyezése katasztrofális hiba lenne, amellyel nevetség tárgyává tennék a brit kormány világelső zéró emisszió autós politikáját" - nyilatkozta Dan Caesar, az EVUK vezérigazgatója a The Guardiannek. "Ha a lobbistáknak sikerül átnyomnia a full hibrideket, az nagy visszalépést fog eredményezni. Ennek mélyreható következményei lehetnek a születőben lévő elektromos járműiparra és a törékeny fogyasztói bizalomra egyaránt" - tette hozzá.
Nagy-Britanniában jelenleg - a Ford Puma után - a Kia Sportage a második legnépszerűbb modell. Utóbbi full hibrid hajtással is kapható, igaz konnektoros hibridként is hozzá lehet jutni
Andy Palmer, az Aston Martin és a Nissan egykori vezetője is megszólalt a témában, ugyanis jelenleg ő is tanácsokat ad az EVUK-nak. Elmondása szerint a full hibridek még mindig jobb megoldást jelentenek mint a lágy hibridek, viszont ezek olyan technológiát használnak, amely az 1990-es évek második feléhez tartozik. Álláspontja szerint csak a konnektoros (PHEV és EV) gépjárművek az elfogadhatóak az átmeneti időszakban. Egyelőre a brit közlekedési minisztérium vizsgálja a helyzetet, nincs hivatalos döntés.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Ez az európai ország már 2030-tól betilthatja a full hibrideket

  • 2025.01.06. at 17:52
    Permalink

    Szerintem a fenti hírhez nem árt tisztázni hogy jelenleg két helyen „szórítja a cipő” az autógyártókat: egyrészt amiről t is írtok, 2035-re EU szerte betiltják az ÚJ robbanómotoros autók értékesítését, másrészt már sokkal korábban elkezdik kitiltani a már forgalomban lévő használt autókat (egyes hajtásláncok szerint eltérően) a városi forgalomból. Például a dízelmotorok esetén egy sor fejlett ország lakott övezeteiből (nem csak egy két belvárosi utcából) teljes tiltást vezetnek be már 2030-ra (2035-ben pedig a benzineseket). Ez utóbbi talán még fontosabb, mint az új autó regisztrálási korlátozás mivel ez a városi lakosság képezi a legfontosabb (a legnagyobb és legfizetőképesebb) rétegét, és bár a céldátumok még arrébb vannak aki újonnan vásárol az is odafigyel hogy mennyit ér a kocsija amikor eladja.
    Innen nézve nem véletlenül omlottak össze a dízel eladások, mert egy 2025ben vásárolt dízel Belgiumban vagy Franciaországban használhatatlanná válik 5 év múlva, így csak exportra lehet eladni. És nem is tűnik ésszerűtlennek hogy a nem tölthető hibrideket elkezdik kitiltani. Illetve ahogy az villany infrastruktúra épül, már a PHEV-eket se nagyon támogatják, a PHEV kínálat bővülésével pedig a sima nem tölthető hibridek létjogosultsága egyre inkább megkérdőjelezhető.

    Ugyanakkor nem lehet elsiklani afelett, hogy az az európai autóipar egyszerűen nem készült fel erre az átállásra. Egyszerűen nincsenek komoly alternatívák (mármint ami anyagilag is alternatíva). A PHEV-ek is túlárazottak, pláne a villanyautók. A „mild hibrid” pedig nem hibrid hanem a benzinmotor virágnyelven (gyakorlatilag egy start stop rendszert takar), ami csak a statisztikákat torzítja feleslegesen. Sokkal előrébb kellene tartania a villamosításnak, az európai autópiar nem kicsit bealudta, és amíg a japánok bénázásait nézve szépen nyugtázták hogy nem is kell itt hajtani, Kína szépen beelőzi őket.

    A Toyotát nem sajnálnám, de speciel a briteknél az egyik legnagyobb helyi autógyártó.

Vélemény, hozzászólás?