Ebben az árnyalatban egyetlen Lexus LFA készült - az 500-ból
Talán mindenki tudja az alapigazságot, mely szerint a tőzsde trükkje sem más, mint az, hogy drágábban adjunk el, mint amennyiért vásárolunk. Most valaki talán jó lóra tett, amikor megvásárolta az 500 példányos Lexus LFA egyetlen valóban páratlan kivitelét. Az újonnan 375 ezer dolláros, azaz mai árfolyamon több mint 100 millió forintos, a japán Motomachi üzemben éppen 10 éve gyártásba került LFA-t eredeti vevője a gyári információk szerint egyedüliként rendelte a 9J1 színkódú Brown Stone fényezéssel. Összesen egyébként 30 árnyalat állt rendelkezésre, a 2,5 éves gyártás első évében mondjuk csak 10 tagú volt a színpaletta további 20 különleges dukkóval a 13. hónaptól bővült a kínálat. Ahogyan az megszokott, népszerűek voltak a fehér és a szürke különböző árnyalatai, sokan választották a feketét és a kéket, a merészebbek sárgában vagy narancssárgában képzelték el álmaik autóját. Nem tudni, hogy a kevéssé népszerű Brown Stone árnyalat megálmodója kapott-e dorgálást, az viszont biztos, hogy most épp ez az autó számít különlegességnek, ami egyedül kapta.
A beltere, meg persze a futás(talansága) is különlegessé teszi
A szóban forgó, őzbarna bőrkárpitozásával és sötétbarna dekorelemeivel is "nagyon barna" példánynak gyári kivitelén és egyediségén túl egyéb különlegessége is akad. Első tulajdonosa mindössze 507 mérföldet (816 kilométert) tett meg vele, Ez alapján talán nem meglepő, hogy mindkét lábtérben érintetlen a gyári védőfólia. Az egyedi szín választása tehát akár nem csupán szimpátia, egy jól irányzott befektetési döntés is lehetett. Pláne, hogy a most újraértékesített autóhoz az eredeti megrendelés és adásvételi szerződés is járt.
Hogy mennyiért adták el az egyedi LFA-t, arról nincs információ, de jó eséllyel nem bukott raja az eredeti tulaj. A Lexus LFA korának egyik legfejlettebb autója volt. 4,8 literes, V10-es szívómotorját a Yamaha bevonásával fejlesztették, legendáját pedig többek között annak köszönhette, hogy hivatalosan is Guinness világrekorderré választották, mint a világ leggyorsabban felpörgő belső égésű motorját: alapjáratból mindössze 0,6 másodperc (!) alatt éri el a 9500/leszabályozási határt. Ugyanakkor az 553, a Nürburgring csomaggal 563 lóerős motor a 3,7 másodperces 100-as sprint és 326 km/órás végsebesség kapcsán sem szégyenkezhetett.
Fotók: marshallgoldman.com