Ez az apró négykerekű lett a világ leggyorsabb elektromos autója

A Tesla és a Rimac is elbújhat a német diákok által tervezett villanyautó mellett

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy Guinness rekorddal kezdte pályafutását a nehezen megjegyezhető nevű E0711-11 EVO, az egyszemélyes kis versenyautó hajmeresztő 0-100-as értéket produkál.

Az elektromos autók terjedésével gyorsan olvadásnak indultak a 0-100-as értékek, szériagyártású villanyosoknál már nem ritka a 2-3 szekundumos gyorsulás, a 6-7 másodperc pedig lassan sztenderddé válik, holott az első Porsche Boxster produkált ilyen számokat. A kellő fürgeség elérésben a nagy teljesítmény és az alacsony tömeg segíthet, az EVO utóbbira helyezte a hangsúlyt.
Hirdetés
Az együléses, nem extrém erős, viszont borzasztó könnyű. A kis méret és a karbon karosszéria összessége 173 kilós tömeget eredményezett. Azért a teljesítmény terén sem áll rosszul az EVO, 245 lóerő jut az aprócska tömegre, azaz ha beül egy 70 kilós személy, akkor egy kilóra egy lóerő jut. A karbonváz mellett a kerekek is szénszálból készültek, amelyek mindegyike mögött egy-egy villanymotor lapul, így az EVO összkerekes, az egyszerűség kedvéért az akkukat csak a levegő hűti. A húszfős német diákcsapat máris rekordot döntött a zsebrakétával, nincs még egy olyan elektromos autó, amely rövidebb idő alatt érné el a 100 km/h-t. A rekordok könyvébe bekerült érték 1,461 másodperc, ami pontosan fele a Formula E autók gyorsulásának.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?