Ez a villanyautó szó szerint lerázza magáról a havat!

A hó letakarításában is hasznos lehet az aktív felfüggesztés

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A kínaiak mindenáron igyekeznek az európai konkurencia fölé ígérni, ez az elektromos autó viszont nem csak a félelmetes stabilitásával igyekszik felhívni magára a figyelmet, hanem azzal is, hogy önállóan is le tudja takarítani magáról a havat.


Hirdetés
Az aktív felfüggesztés már régen nem számít újdonságnak az autóiparban, viszont úgy tűnik, a kínaiak ennek is megtalálták az újabb felhasználási módját. A Nio legújabb limuzinjáról, az ET9-esről egy az ázsiai országban népszerű közösségi portálra került fel egy videó, amelyen több centi vastagon borítja a hóréteg a karosszériát. A "Sky Ride" rendszernek köszönhetően viszont nem kell perceket tölteni az indulás előtt a takarítással - legalábbis a videó tanulsága alapján - hiszen a villanyautó akár csak egy kutya megrázza magát, és a hó máris lehullik róla.
Hirdetés
Persze ha csak ennyit tudna az ET9, az önmagában még kevés volna, de az aktív felfüggesztés menet közben is elképesztő komfortot biztosíthat - erről már egy másik videóval igyekeznek meggyőzni a leendő vásárlókat. Egy tesztpályán a motorháztetőre üvegpoharakból építettek piramist, és fekvőrendőrökön hajtották át, miközben a poharakba folyadékot is töltöttek. A végeredmény önmagáért beszél, hiszen egyetlen csepp sem folyt ki, az autó végig stabilan haladt. Ez szintén a "Sky Ride" aktív felfüggesztés rendszernek köszönhető, amelynek lényege, hogy mind a négy kerék egymástól független hidraulikus rendszert kap, így ezek menet közben folyamatosan egyenlő távolságra tartják egymástól a karosszériát és a talajt.
Hirdetés
Az ET9 limuzint még tavaly decemberben jelentették be, amelynek az ígéretek szerint 697 lóerős teljesítménye lesz egy 120 kilowattórás akkumulátorral, az ára pedig forintba átszámítva 40 millióról indulhat. Érdekesség, hogy a hasonló árkategóriában mozgó Porsche Panamera ugyancsak aktív felfüggesztéssel készül, és a bemutató idején a német limuzint is "megtáncoltatták".
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?