Ez a világ leglassabb gyorsulási versenye, mégis látnod kell!

Két indiai retroverda csap össze, hogy kiderüljön: egyik sem nyom bele senkit az ülésbe

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Gumiégetés, fülsüketítően hangos motorzajok, ijesztő rajt, és aszfaltszaggató forgatónyomaték: többek közt ezért szeretjük a gyorsulási versenyeket, és itt most egyik sem lesz. A Hindustan Ambassador és a Fiat 1100 küzdelmét mégis öröm végignézni.

A menetirány szerinti bal sávban nem más áll, mint egy Hindustan Ambassador. Valószínűleg nem sokan ismerik a típust errefelé, pedig saját piacaira rengeteg készült belőle, 1958-tól egészen 2014-ig gyártották. Indiában igen népszerű taxi a mai napig, ráadásul ebben az autóban a nagyobbik, 1,8 literes erőforrás található. A motor egy veszélyes fenevad, 60 lóereje egyesített erővel tekerné el a hátsó kerekeket, ha a keskeny gumik tapadása nem lenne bőven elég ennek megakadályozásához.
Hirdetés
Vetélytársa a jobb oldalon egy Fiat 1100, Ami ráadásul az Autocar India egyik újságírójának saját kocsija, és - bár ezt Indiában még a Magyarországon megszokottnál is rosszabbul tűri a hatóság - közel sem gyári. Ennek hála 30-ról 50 környékére emelkedett az autóban található, szintén a hátsó kerekeket hajtó pacik száma. A Fiat még így is gyengébb, ám jóval könnyebb a vetélytársánál, így a súly-lóerő arány szinte teljesen azonos a két jármű esetében. Ezt a kocsit 1953-tól 1969-ig gyártották, mégis sokáig egy sportosabb alternatívája tudott maradni az Ambassadornak. Ez a példány ráadásul még raliautó alkatrészeket is kapott, így egyértelműnek kéne lennie, hogy ki fog nyerni. Vajon tényleg ilyen egyszerű a képlet?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?