Telitalálat a 408 formája
Házon belül a Citroën C5 X receptjét használták a Peugeot 408-hoz, ám a tálalás és kóstolás után kiderült, hogy az „íze” mégis más. Ahogy azt a
C5 X tesztjében leírtam, az első képeket nézegetve nem tudtam hova tenni a Citroën formáját, viszont élőben eloszlatta a kételyeimet, meggyőzött a létjogosultságáról. A Peugeot 408-nak ezért eleve könnyebb dolga volt, hiszen a konszerntárs kipróbálása után már tudtam, hogy nem lesz baj az autó arányaival, de arra még én sem számítottam, hogy ennyire „betalál” a forma. Élőben megpillantva az autót úrrá lesz az emberen az az érzés, amikor az édességboltban azt se tudja, hirtelen hova nézzen. Annyira játékos a 408 formája, hogy nem lehet betelni vele.
A C-szegmens felső határára pozicionálták
De hova céloz a piacon? A kérdés megválaszolásához nézzük a méreteit. A 2,78 méteres tengelytáv, a 4,69 méteres hosszúság, az 1,86 méteres szélesség és az 1,48 méteres magasság a C-szegmens tetejére pozicionálja őt, illetve maga a Peugeot is. Az EMP2 platformon osztozik a C5 X-szel, de egyértelműen a 408 képviseli a sportosabb vonalat. Elöl az új embléma már itt is a vezetőtámogató rendszerekhez szükséges radar rejtekhelye, emellett a karosszéria színére fényezett hűtőmaszk is látványos megoldás. természetesen a karmokra emlékeztető LED-csíkok sem hiányoznak, amelyek már messziről hirdetik, hogy egy Peugeot közeledik. Persze a hátsó lámpák is elérik ugyanezt a hatást, de még mielőtt a tomporát lesnénk, érdemes elidőzni az oldalnézeten is. Fény-árnyék vonalak „mozdulatlan tánca” játszik a szemünkkel, fantasztikusan változtatva például az alapáron járó türkizkék fényezés árnyalatait.
Az embléma rejti itt is a radart
Hátul pedig ugyancsak kapunk egy hangulatos kis geget. Fent a tető úgynevezett „macskafülekben” végződik és megfelelő szögből nézve tényleg egy cicára emlékeztet a látvány. A nagy, fényezetlen lökhárító viszont a szabadidő-autó jelleget hangsúlyozza, ahogy a szintén fényezetlen kerékjárati ívek is. Az egyediséget pedig az új, akár 20 colos könnyűfém keréktárcsák is segítenek kialakítani, úgyhogy a dizájn terén nem érheti szó a ház elejét.
"Macskafülekben" végződik a tető
Látványosan zárták le a C-oszlopon az oldalablakok ívét. A fényezetlen hátsó lökhárító sem hat idegenként
Beülve mi más fogadna, mint az iCockpit, ami már régóta nem kérdés, hogy jó megoldás. Egy ideje már nem kell félni attól, hogy nehéz személyre szabni. Átlagos magasságú vezetők szinte azonnal a tökéletes pozícióba kerülnek, jól látható innen a 10 colos digitális műszeregység, ami GT felszereltséggel 3D hatású. Ugyancsak 10 colos a középkonzol tetején elhelyezett érintőképernyő, amely enyhén a vezető felé fordul, alatta a szintén érintésérzékeny ikonokkal, valamint a billenőkapcsoló-szerű gombokkal. Kezelésük egyszerű, logikus, ahogy lejjebb az üzemmódválasztó és a váltógomb is elhelyezése is. Az infotainment mindent tud, amit ma tudnia kell, tehát okostelefonos kompatibilitást és hangvezérlést is, de nem felejtették ki a vezeték nélküli telefontöltőt sem.
Az iCockpit most már kifogástalan
A digitális műszeregység 3D hatású is lehet
Az első ülések rendkívül kényelmesnek bizonyultak a GT felszereltségű autóban, ami nem csoda, hiszen AGR tanúsítvánnyal is rendelkeznek, illetve masszírozni is tudnak. Hátul sem kevésbé kényelmes az utazás, a kupésan lejtő tető sem akadályozza a kellő fejtér létezését. A csomagtér mérete szintén elismerésre méltó, hiszen alapból 536 literes, ami 1611 literese bővíthető, és akár 1,89 méter hosszú tárgy is szállítható az autóban lehajtott hátsó ülésekkel. A belsőégésű motorral felszerelt változatokban ráadásul a padló alatt is kialakítottak még egy 36 literes rekeszt.
Masszírozós AGR ülések is rendelhetők előre
Alapból 536 literes a csomagtér
Apropó belsőégésű motor. Sima benzinesből csupán egyetlen változat érhető el, mégpedig a háromhengeres, 1,2 literes 130 lóerős, 8 fokozatú automatikus sebességváltóval párosítva. A kipróbált példány viszont konnektoros hibrid volt. Ebből kétféle szerepel a palettán. A 180 és a 225 lóerős. Mindkettő a négyhengeres, 1,6 literes benzinmotor és egy villanymotor párosából áll. Valószínűleg a 180 lóerős is bőven elég a mozgatásához, mert a 225 lovas könnyedén boldogult hegyek-völgyek között, úgy az autópályákon, mint a városban. Villanyhatótávját majd remélhetőleg egy tesztben pontosan megmérhetjük, a menetpróbán 30-40 kilométer között alakult. A villanymotor mindkét változatban 81 kilowatt teljesítményű, ami szintén megfelelően mozgatja egyedül az autót. Az akksi pedig 12,4 kilowattórás, szintén mindkét változatban. Ezek 1 óra 40 perc alatt feltölthetők a 7,4 kilowattos fedélzeti töltőn keresztül.
Példás a vezetősegédek arzenálja. Akár éjjellátó is rendelkezésre áll
A rövid tesztúton az egyértelműen kiderült, hogy a futómű hangolása feszesebb, mint a Citroën testvéré, de ez nem ment a kényelem rovására. Persze az majd csak itthon derül ki, hogy a problémásabb minőségű utakon mire képes. De a Barcelona környéki szerpentineken szépen vizsgázott. Kellemes terelgetni kanyarról kanyarra, és nem annyira magas valójában, mint amennyire annak látszik. Szóval nincsenek zavaró karosszéria-dőlések, de az akkumulátorok miatti tömegnövekedést azért határozottan érezni. Hosszabb utakra is kiváló társ lehet, szinte pihentető suhanni vele. Viszont dízel sajnos nem lesz belőle, tisztán villanyhajtású pedig később érkezik. Az árait még nem lőtték be, ez itthon persze a forint állapotától is nagyban függ majd. Ám hamarosan biztosat is mondhatunk, hiszen jövő tavasszal már a hazai utakon is találkozhatunk az új 408-assal.
Feszes a futómű hangolása, a lágy ringatózást meghagyták a C5 X-nek. A jó minőségű utakon kellemes volt vele az utazás, kíváncsian várjuk, mit tud majd itthon
A motorok nem úgy vannak, hogy van az 1.2-es 3 hengeres benzines, van az 1.6-os 4 hengeres benzines 180 LE-vel, és van egy erre az utóbbi motorra épülő plug-in, és az 225 LE?
Kétféle plug-in lenne? Mintha anno a Citroennél két benzines lett volna és egy plug-in. Itt változtattak?
Két PHEV van.
Köszi! Igen, most már én is utánanéztem. A sima 1.6 benzines már a Citroen C 5X-nél sem elérhető, legalábbis a weboldaluk szerint.
Méregdrága, identitászavaros, kaotikus formavilágú, sárnehéz böszmeség. 21. századi életérzés, tehát őszintétlen. Vegyétek!
Jól összefoglaltad, egyetértek.
Ez a design nagyon ütős. Nem tolták túl.
Az előző 408-as rövidebb volt, mint ez, és az a D szegmenshez tartozott, miért lenne ez C szegmens?
Az nem a 308?
Ütős, ja. Gratulákok a finom ízlésedhez. Te meg sok újságíró öklendetesen elalél ettől az “ütős” formavilágtól. Hiába, a kognitív disszonancia nagy úr, haladni kell a korral, a belső, nem tudatosuló viszolygást meg csak legyűrjük valahogy!
A te ízlésedet már ismerjük, csak a Lexus IS első generációja. Ja, meg a kukkolás…
Az Index fórum nem felejt. A Lexus topikban ugyanezt a nagyképű dumát toltad, Applefan.
Másik topikban meg ezt :
Applefan 2015.01.05
“Sziasztok!
Szívesen kukkolnék párokat, nőket, asszonyokat Budapesten. Esetleg valaki?
36 éves budapesti fiú vagyok.”
De sikerült?
N, te olyan ostoba naiv is majom vagy, hogy az nem igaz. Igen, én vagyok az a srác, aki különben nő, és gyulai is vagyok meg győri is. Ami le van írva, az már igaz is, ugye? És mondd, amit a tévében bemondanak, azt is elhiszed, ugye, hiszen a tévében mondták be! Istenem, kik között élünk! Azh a baj, hogy a magadfajta még szavaz is. Na csá.
Figyelj, te csíra.
Elmondom, hogy mire alapozom, hogy te az Index fórumon Applefan néven ugyanebben a nagyképű stílusban osztod az észt, kivéve, amikor szeretnél bejutni egy kis kukkolásra :
“Tökmindegy
2022.12.09. at 10:21
Egy ferdehátú Peugeot 306 lett helyette, amit abszolút nem bántam meg…”
“Applefan 2016.09.05
Az intenzív keresést siker koronázta: végül is nem benzines Rover 25-ös lett a befutó, hanem egy szép Peugeot 306 hatchback.”
“Tökmindegy
2022.08.23. at 22:01
Minden LEXUS minden oldalról eléggé rút, de főleg a Lexusok eleje az, amire rápillantani is felér egy büntetéssel. KIVÉVE – UGYE – A LEXUS IS 200-AST!
…az IS 200 az tényleg alápörkölt a prémium piacnak. Egy gyöngyszem a mai napig, európai ízléssel szemlélve is.
És de, a véleményem mindenképp többet ér másokénál, legalábbis akkor, ha TAPASZTALATon alapul. Mint nekem az IS 200-zal.
… eleve és szándékosan az európai piacra készült, európai ízlésnek megfelelően.”
“Applefan 2022.06.14
Az IS 200 az egyetlen és toronymagasan legkívánatosabb Lexus ever. Szép is, jó is, szerethető is, európai embernek való is (hasonló rajongást képes kiváltani, mint egy Alfa, tele egyediséggel és stílussal), ami más Lexus típusról így, ebben a formában már nem mondható el.”
Tehát : adott két ember, mindkettő Peugeot 306-ról váltott Lexus IS 1gen-re, aminek, valljuk meg eleve zéróhoz konvergál az esélye és pont mind a két ember ugyanazokkal a szófordulatokkal nyálazza körbe az “európai embernek való” csudálatos szedánt.
Szerinted lenne valaki, aki arra tippelne, hogy a két ember nem ugyanaz?
A szánalmas kunyerálást egy kis kukkolásért pedig megőrizte az utókornak az Index.
Na csá.
N
2022.12.09. at 20:19
Permalink
Mondd még, hajrá!!! CSÍRA……
Hát mi lett a karatéjozós kommenteddel? Szépen beszélj, Applefan, vagy Memento Mori, vagy hogy hívnak, akkor maradhatsz.