Ez a per vethet véget az önvezető funkciók térhódításának?
Nem csak a Tesla járhat rosszul a legújabb önvezetős perrel, íme a részletek!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Emberéletet követelt a hibásan működő Tesla Autopilot, a jogi procedúra végeredménye pedig jó eséllyel példaértékű lesz a gyártók felelősségvállalási kötelezettsége terén.
Így tett egy bizonyos Micah Lee is, aki 100 és 110 km/óra közötti sebességgel, a Teslája Autopilotját használva egy pálmafának csapódott Los Angeles határában, a baleset következtében a helyszínen életét vesztette.
Ha ugyanis a gyártó elveszíti a pert az precedensértékű lehet, ezzel lényegében kijelentené az Egyesült Államok, hogy a gyártóknak kell vállalniuk a felelősséget a hasonló esetekben.
Ha ez bekövetkezik, akkor minden hasonló asszisztenst sokkal tovább, jóval részletesebben kell majd tesztelni. Az sem kizárt továbbá, hogy - amennyiben a döntés nagy nyilvánosságot kap - az amerikai sofőrök is bátrabban merik majd rábízni magukat ezekre az akár kezdetleges rendszerekre is, hiszen nem őket terheli a felelősség. Persze, földrajzi szempontól ez Magyarországtól igen messze történik, ám ne feledjük, hogy az Egyesült Államok komoly piaca és egyben a legnagyobb fejlesztési központja is az önvezető technikának. Így amennyiben a tengeren túl gátat szabnak a fejlődésnek, úgy mi is szinte biztosan elesünk ezektől a rendszerektől, vagy legalábbis az újabb, modernebb változataiktól.