Mintha ide teremtették volna ezt az autót, pedig az ilyen terepezéshez igen komoly átalakításra volt szüksége
Natasha Adams vérbeli autórajongó; amikor az osztálytársai babáztak, ő az édesapjával cserélt kereket. Most, 25 évesen egy Los Angeles-i autóalkatrész-kereskedésben dolgozik, szabadidejében pedig barátnőivel terepjárózik. Még klubot is alapítottak erre, a Hardline Ladies Off Road Club tagjai egytől egyig klasszikus terepjárókkal rendelkeznek, Natasha azonban kivétel. Ő egy több mint harminc éves, igen keményen módosított szedánnal támadja a sivatagot és a sziklás hegyoldalakat.
„Néhány éve vettem egy európai kombit, és emelt futóművet építettem alá. Elvittem egy autótalálkozóra, ahol megláttam egy nagykerekű Lexust. Azonnal megtetszett, de éreztem, hogy többet is ki lehet hozni a koncepcióból” – emlékszik vissza Natasha a kezdetekre. Amikor 2020 elején átült az 1990-es évjáratú Lexus LS 400-as szedánba, már mindenki tudta, mi következik.
„Egyértelmű volt, hogy nem fogok kész megoldásokat találni a piacon, hogy magamnak kell kikísérleteznem, mi működik, és mi nem.” - idézte fel Natasha.
Már kívülről egyértelműnek tűnik, hogy ezek nem csak kozmetikai módosítások
De bent válik igazán biztossá, ezt a kocsit nem csak a fotók miatt sarazták össze
A projekt nehézkesen indult, de út közben egyre jobban látszott, hogy miként lehet összehozni a dolgokat. Kiderült például, hogy a Lexus kerekeinek osztóköre megegyezik a vele azonos korú Jeep Wranglerével, így a terepes kerekek kérdése egy életre megoldódott, az autón most is egy Wrangler felni van, 31"-os terepgumikkal. Bár a kaszni és a futómű eredetileg csak apróbb módosításokat, például egy 50 milliméteres távtartót kapott, mára - a
"csak még egy kicsit" elv értelmében komoly változásokon esett át az autó. A nagyobb szabad hasmagasság érdekében leszerelte a lökhárítókat, a motorteret és a komplett fenéklemezt masszív ütésvédelemmel látta el, a kerékíveket megnagyobbította.
Az időnként előforduló balesetekhez és egyéb "üzemzavarokhoz" is jól jön, hogy Natasha magának építette, így az utolsó csavarig ismeri járművét
Természetesen ez már az a kategória, ahol nem a használhatóság az egyetlen szempont, Natasha is tudja, hogy ennél egyszerűbben is lehet terepezni, de nála az építés, a kísérletezés, a zsákutcák feltérképezése is a buli része. Mindemellett a világvégi túrákon fontos szempont a megbízhatóság is, a Lexus erős nyolchengeres motorja pedig ezen a téren igen jól teljesít, annyira, hogy jelenleg is tuningmentes, sőt egyelőre nincs is tervben az átalakítása.
Van tehát ilyen női autó is, nem kell mindig szempillával és bolyhos kormányvédővel szerelt rózsaszín Twingókra gondolni, ha egy csaj azt mondja: szereti az autóját, úgyhogy intézett rá néhány átalakítást