Az új Grand Vitara külseje Európában is megállná a helyét, hosszabb és szélesebb a mostani Vitaránál
Divatos SUV modellel bővül a Suzuki kínálata, melynek valódi forrása a nálunk ismeretlen Toyota Urban Cruiser Hyryder. A tervezők minden olcsón módosítható elem átalakításával igyekeztek suzukissá varázsolni az összképet, a végeredmény egészen pofás. A hátsó lámpák összekötése, a lebegő tető és a globális kínálatba illeszkedő front jelzi, hogy már a Távol-Keleten is nőnek az igények, ezt támasztja alá a kétféle hibrid hajtás, ezekkel a paraméterekkel és egy kellemes árral a hazai vevők is ölre mennének a Grand Vitaráért.
A nagy kerékkivágáshoz képest aprók a kerekek, ebből is sejthető, hogy a Grand Vitara egy olcsóbb árfekvésű modell
Az új SUV méretei barátságosak, a 435 centis hossz 18 centivel több a hazai Vitara hasonló értékénél, a szélesség két centivel bőségesebb. Alapáron egy 1,5 literes benzinmotor jár a Grand Vitarához, amit a Jimny kapcsán kitiltottak Európából a nem megfelelő kibocsátás miatt. A 102 lóerős szívómotorhoz lágy hibrid hajtás jár, ami ugyan elektromos távot nem tud teljesíteni, de némi takarékoskodásra azért képes, ehhez ötös kézi vagy hatos automataváltó kérhető, az összkerékhajtás opcionális. A másik blokk szintén 1,5 literes, de Toyota származék, ehhez már öntöltő hibrid rendszer jár, a rendszerteljesítmény 116 lóerő, a maximális elektromos hatótáv 25 kilométer lehet, a váltó fokozatmentes e-CVT.
Az ellátmány listája nem szegényes, európai szemmel is korrekt a Grand Vitara
A Grand Vitarában nem kell nagyítóval keresni az extrákat, főleg ha elég szélesre nyílik a pénztárca. A felszereltség része többek között a kilenc colos érintőképernyő Suzuki Connect rendszerrel, a teljesen digitális műszeregység, a head-up display kivetítő, a panoráma napfénytető, a szellőztetett ülések, a 360 fokos kamera és a vezeték nélküli telefontöltő. Az autó tudása és a kinézete alapján Európában is megállná a helyét, továbbá az öregedő Vitara pótlása is hamarosan szükségessé válik, ám erről még nincs hivatalos információ.
Az S-Cross és az új Grand Vitara tengelytávja egyaránt 2,6 méter, a nálunk népszerű Vitara ennél 10 centivel kevesebbet tud felmutatni
Érdekes ez az autó…
Olyan,mint az előző SCross…valakinek vagy tetszik,vagy nem.
Vannak tetszetős elemei,de valahogy mégsem jön át..azok a négyszögletű lámpák elbasszák az összképet.
Fura,mert oldalról jól néz ki a karosszéria…szemből meg hátulról jönnek a problémák,már a Mitsubishin is kurva szarul néztek ezek a négyszögletű/kocka formájú lámpatestek.
A Vitara és az új Scross sokkal szebb autó,mint ez.
Suzukisként,összegezve:
Ebben a formában remélem nem váltja a Vitarát.
Ez gyakorlatilag egy S-Cross, más (szerintem a legutóbbi ráncfelvarráshoz képest harmonikusabb) megjelenéssel.
A Vitara tengelytávja 10 cm-rel rövidebb.
Sajnálom, hogy nem így néz ki nálunk az S-Cross, kicsit vállalhatóbb lenne. Itt legalább nem olyan az orra (főleg oldalnézetből), mintha utólag fabrikálták volna rá (ld. Renault Thalia segg). A hátulja is emészthetőbb, oldalról is sokkal jobban él a megfordított 3szög az esztergomi verzióhoz képest.
Szintén Suzukisként.