Ez a magyarok kedvenc 5-öse? – BMW 530e
Népszerűbb még a húszdénél is – BMW 530e xDrive teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyenesen örömteli, hogy egy zöld rendszámos variáns itthon meg tudta előzni az évek óta legnépszerűbb dízel kivitelt. Vajon az 530e megérdemli ezt a kitüntetett figyelmet?
A legkapósabb 5-ös a magyar újautó-vásárlók körében az 530e, vagyis a plug-in hybrid kivitel.
A rendszerteljesítmény 292 lóerő, ha minden pacit sorba tudunk állítani és az akkumulátor nincsen lemerülve.
Ebben az esetben 420 Nm nyomaték is rendelkezésre áll, ami hajszálnyit több is, mint a kétliteres dízelben, így akár ez a kivitel még fürgébb is lehet. Persze, hogy az, hiszen a villanymotor azonnali kigyorsítást ad és sokkal direktebb reakciót, mint bármilyen belsőégésű motor önmagában. Akik az 530e-ben is a BMW-sen sportos és közvetlen karaktert keresik, azok meg fogják találni. A rendszer meglehetősen potens, amire az xDrive elég sokat rá tud segíteni, miután akkor is működik, ha csak a villanymotor hajt. Erőteljes kigyorsítások, gázon állós elfordulások, zöld lámpás rajtok, mind álomszerűen gyorsak és bombabiztosak, a játék a hátsó tengellyel csak akkor lehetséges, ha minden felvigyázót kikapcsolunk. De álljon meg a menet! Mégis miért tennénk ilyet egy plug-in hybriddel, az nem a hatékonyságról szól!A kiváló hangszigetelés mellett a kerekektől sem érkezik zaj, igazán prémium az utazási komfort.
A sofőr is élvezheti az utazást, miután 30 km/h-ig szinte hozzá sem kell nyúlnia a kormányhoz. Az új 5-ös araszoló funkciója sokat segít abban, hogy a reggeli, délutáni autózás a csúcsforgalomban pihentető lehessen. Követi a sávot, tartja a távolságot, megáll és elindul magától, 30-ig még a kormányon sem kel tartanunk a kezünket, elég biztosan teszi a dolgát. Fölötte is elég csak hozzáérni a volánhoz, miután nem behatást, hanem érintést érzékel a kormány minden felületén, ez jóval kényelmesebb annál, mintha meg kéne cibálnunk minden alkalommal, amikor ránk szól.Ha kell, lágyan ringat a futómű, ha úgy van, akkor meg kellőképpen feszes.
Az 5-ös nem egy pici autó, mégis tökéletesen érezni minden mozdulatát a kormányon, az ülésen keresztül. Hogy hibridnek mennyire hatékony, az egy elég nagy kérdőjelet hagy maga után, annyi biztos, hogy nagy odafigyelést igényel, ha komolyan gondoljuk vele az emissziómentes közlekedést. Vezetni még mindig az egyik, ha nem a legjobb a kategóriában, ahogy pedig az új arcát mutatja, annak mindenképp csak örülhetünk. Elegáns, kimért, ezzel a kék fényezéssel és az új piros féknyergekkel pedig még feltűnő is tud lenni, ha az a cél.Árak
Tesztmodell alapára
18 960 000 Ft (2020.11.26.)
Tesztautó ára
31 301 000 Ft (2020.11.26.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Teljesítmény:
135 kW (184 LE) 5000-6500 1/min-nél
Nyomaték:
300 Nm 1350-4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5.90 s
Végsebesség:
230 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
1,6-2,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4963 mm
Szélesség:
1868 mm
Magasság:
1483 mm
Saját tömeg:
1970 kg
Össztömeg:
2560 kg
Tengelytáv:
2975 mm
Karosszéria-kivitel:
sedan
Csomagtér:
410 l
Belső szélesség elöl:
1550 mm
Belső szélesség hátul:
1480 mm
Belmagasság elöl:
920-990 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
520-560 mm
Ülőlap hossza hátul:
550 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1360 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
810 mm
Csomagtér magassága:
440-530 mm
Csomagtér hossza:
1150 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1900 mm
Raktérnyílás szélessége:
1070 mm
Raktérnyílás magassága:
500 mm
Motor és váltó
Motor:
Hibrid (Benzin)
Motorosztály:
Euro6
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
300 Nm 1350-4000 1/min-nél
Teljesítmény:
135 kW (184 LE) 5000-6500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
230 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5.90 s
CO2-kibocsátás:
36-49 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
1,6-2,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,5 l/100km