Ez a legtüzesebb ezres EcoBoost!
Az új ST teljesítményét hozták ki az egyliteres motorból
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már az is közel csoda, hogy az új másfél literes motorból kihoztak 200 lóerőt, ám most itt az ezres EcoBoost ugyanekkora erővel, ráadásul versenyezni fognak vele.
A Ford és a lengyel M-Sport együtt fejlesztették ki a legújabb raliautót, mely a legelső az új R2-es szabványoknak megfelelő versenyautó. A krakkói műhelyben érdekes dolgokat műveltek a legújabb Fiesta ST-Line kivitelével, melyet legfőképp a WRC-ből már ismert versenyautó szerint alakítottak át, már ami a biztonsági eszközöket, bukóketrecet illeti, ám a motortérben egészen más történt. Az utcai kivitelből származó 1,0 literes háromhengeres EcoBoost turbómotort gyúrták át.
200 lóerőt teljesít az apró háromhengeres, ami megegyezik az új Fiesta ST 1,5 literes motorjának teljesítményével. 6500-as fordulaton adja le a csúcsteljesítményt és 4000-es fordulatnál a csúcsnyomatékot, ami 290 Nm. A kulcsrakész raliautó váltója ötfokozatú szekvenciális és mechanikusan önzáró differenciálmű is kérhető az apró motorhoz. Elöl három, hátul két állásban állítható Reiger lengéscsillapítókat kap Eibach rugókkal, valamint plusz stabilizátorrudakat. Alcon féknyergek harapnak AP Racing féktárcsákra az R2-es raliautóban, mely a következő FIA Junior WRC szezonban fog debütálni.