Ez a legjobb családi autó! Ford Tourneo Custom Titanium teszt
Ford Tourneo Custom LWB 2.2 TDCi Titanium teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szállodák, utazási irodák és nagycsaládosok kedvence lehet a Ford legújabb személyszállítója. A Tourneo Custom 8 üléssel járt nálunk.
A széles kínálatból nálunk a hosszú, 3,3 méteres tengelytávú, 5,34 méteres karosszéria-hosszúságú Titanium csúcsverzió járt. Bőrkárpitozással, első sorában is független, a sofőrnél 10 irányú elektromos mozgatású, de az utas oldalán is ülőlapjával is dönthető, elöl fűthető ülésekkel, hátul pedig soronként három székkel. Utóbbiak támlájukkal függetlenek, lapjukkal 2/1 osztásúak. Az elülső trónusok kimagasló kényelmet adnak, méretesebbek, mint a hátsók. Azokban sem rossz utazni, fokozza a kényelmet, hogy a második sorban bármelyik luxusautóét leköröző, a harmadikban szintén azokéval vetekedő a lábhely. A fejtér szintén óriási, és kimagaslóan nagy a belső szélesség is. Egyik kollégánk – az adatok rögzítése nélkül, félig tudományosan egy Mercedes-Benz Vianóval összemérte a Customot, helykínálatával és üléseivel is utóbbi nyert.
A beszállást elöl az ajtó takarásába rejtett, a két hátsó tolóajtónál a küszöb alól kilógó lépcső, valamint a középső tetőoszlopra szerelt kapaszkodó segíti. A tolóajtók nyílási szélessége egyébként 1 méter feletti, magasságuk szintén. A középső üléssorba távolugrásból is be lehet jutni, az előrebillenthető jobb szélső üléssel leghátra sem macerás beszállni.
Közben pedig a Tourneo nem csupán óriási belterű, hanem négy irányban állítható kormánykerekével és liftezhető sofőrülésével egészen személyautósan vezethető is. Kormánykereke a Focusból köszön vissza, arról a rádió, a sebességkorlátozót is kínáló tempomat, a jó hangminőségű kihangosító és az osztott képes megjelenítést is kínáló fedélzeti számítógép is könnyedén vezérelhető. Kézre áll és helytakarékos, valamint jól is kapcsolható a műszerfalra emelt váltókar – annak köszönhetően az első ülések között folyosónyi a tér, könnyedén lehet hátrasétálni – persze csak álló autónál. Utóbbira szükség is van, ugyanis a tükrök nélkül is 1,4 cm híján 2 méter széles autóval – halszálkás helyen – könnyű úgy parkolni, hogy az oldalra nyíló első ajtókat már nem, a hátsókat pedig még könnyedén lehet kinyitni. Manőverezni egyébként megdöbbentően könnyű az óriási dobozzal – ebben persze a Titanium szinten alapáras első-hátsó parkolóradar és a feláráért mért, visszapillantóban megjelenő tolatókamera is sokat segít. A fordulókör meglepően kicsiny, járdák között (16 colos alufelnikkel) 12,8, falakkal határolt területen 13,4 méter. Bár a Tourneóval a Ford szerint a legtöbb mélygarázsba be lehet hajtani, tapasztalataink szerint a terheletlenül adódó 2022 mm-es magassága nem kevés helyen leveri a lécet, de természetesen elismerjük, volt olyan föld alatti parkoló, ahová még éppen befértünk vele.
A városi autózás tehát összességében nem rossz - eleinte kifejezetten féltünk, majd rájöttünk, hiába nagy, még nem túlzottan behemót a Custom, a forgalom és minden egyéb viszont remekül átlátható belőle. Szívesen autóztunk vele, közben pedig a - városban tapasztalt - 10 literes fogyasztási értéket még elnéztük, hiszen 385 Newtonméteres, már 1600 1/percnél érkező nyomatékával egészen jól gyorsít, és teljes terheléssel is combos marad a 155 lóerős 2,2 literes turbódízel. Az elöl MacPherson, hátul laprugós, merev hidas felfüggesztés nem egy komplikált darab, mégis jól vasalja az úthibákat, míg a kormányzás egészen közvetlen és élvezetes.
A méreteket megszokva már határozottan jó vezetni a 8 üléses óriást, főleg miután elindultunk, ugyanis a rendkívül rövid egyes fokozat miatt a startolás utáni kuplungkinyomás némi figyelmet igényel. Országútra vagy autópályára érni azonban egyenesen felüdülés. Utóbbin meglepetést okozhat, hogy a motor alapból a stop-start rendszert is adó Eco-módban indít, úgy pedig padlógáz esetén sem engedi 115 km/óra fölé kúszni a tempót. Ha gyorsabban mennénk, be kell nyomni az Eco off kapcsolót, s utána a 130 km/óra is kényelmesen tartható. Ráadásul utóbbinál sem zajos a futás, 69 dB(A) értéket mértünk, ami ilyen homlokfelület mellett nagyon jó érték, és nyilván annak is köszönhető, hogy a hosszú áttételezésű hatfokozatú váltóval a fordulatszám 130-nál 2100 1/perc. Közben a fogyasztás 6,5 l/100 km környékén alakul, míg a gyári ajánlást betartva, s 115 km/óránál nem többel autózva 1-1,5 literrel szerényebb értékeket ír a fedélzeti számítógép. A gyári vegyes fogyasztási érték amúgy 6,5 l/100 km, nálunk a tesztátlag sok városi futással, s számottevő 130 km/órás autópályázással 8,8 liter lett, ami még szintén kellemes.
A Tourneo – szegmensében sok egyéb jellemzőéhez hasonlóan egyedülállóan – 5 Euro NCAP csillagos utasvédelmű (sok egyéb mellett függönylégzsákokkal is felszerelt), a balesetek elkerülésében is sokat segíthet. Fékei hatásosak (visszagurulás-gátlós ESP-vel felügyeltek), és van sávelhagyásra figyelmeztető elektronikája (kormányrezegtetése) is. Gyerekhordozó beszereléséhez utasoldali első légzsákja kikapcsolható, Isofix-gyerekülésrögzítőt a második üléssorban 2, a harmadikban 1 ülés kínál.
Árak
Tesztmodell alapára
10 440 250 Ft (2013.04.18.)
Tesztautó ára
11 437 200 Ft (2013.04.18.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2179 cm3
Teljesítmény:
114 kW (155 LE) 3600 1/min-nél
Nyomaték:
385 Nm 1600 1/min-nél
Végsebesség:
157 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
5339 mm
Szélesség:
1986 mm
Magasság:
2022 mm
Saját tömeg:
2185 kg
Össztömeg:
3000 kg
Terhelhetőség:
815 kg
Tengelytáv:
3300 mm
Karosszéria-kivitel:
kisbusz
Csomagtér:
1447 l
Belső szélesség elöl:
1690 mm
Belső szélesség hátul:
1740 mm
Belmagasság elöl:
950-1030 mm
Belmagasság hátul:
1000 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
450 mm
Ülőlap hossza elöl:
460 mm
Ülőlap hossza hátul:
445 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1350 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1220 mm
Csomagtér magassága:
1200 mm
Csomagtér hossza:
1000 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1400 mm
Raktérnyílás szélessége:
1220 mm
Raktérnyílás magassága:
1300 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 5
Hengerűrtartalom:
2179 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
385 Nm 1600 1/min-nél
Teljesítmény:
114 kW (155 LE) 3600 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
157 km/h
CO2-kibocsátás:
172 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,8 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)
Kényelmes, felszereltségben tökéletes nálam veri az új Merciket. DE A MIÉNK KINT ÁLL NÉMETORSZÁGBAN! 10.000KM ALATT 8-SZOR ROBBANTUNK LE VELE, SENKI NEM TALÁLJA , HOGY MI A BAJA. ÁLLANDÓAN ÜZEMANYAGSZŰRŐ ELTÖMŐDÉST ÍR. SE A MAGYAR SE AZ OSZTRÁK ÉS AMI MEGLEPŐ , HOGY A NEMETEK SEM TALÁLJÁK HOGY MI A BAJA. MEGYÜNK VELE 800KM-RT ÉS MEGÁLL JOBB ESETBEN 1500-AT. NAGYON SAJNÁLJUK MERT NAGYON JÓ AZ AUTÓ DE EZEK A LEROBBANÁSOK ESZIK A PÉNZTÁRCÁDAT!!! JA ÉS GARANCIÁLIS AZ AUTÓ!
TBC-i inkább! nem tdci. Ez 1 nagy betegség! Nálunk van a cégnél annó újonnan vásárolt. De annyi baj van velük mint az állat főleg motorikusan.
Azért 10 milláért elég gáz ez a forgó fűtéskapcsoló. Egyébként külalakra tetszik, viszont a motorok elég gyenguskák a 2,2 tonnához.
Pont mint Citroen Jampy stb. 8 személyes kisbuszai!