Ez a legdurvább gyári Renault!
Renault Mégane RS Trophy 265
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Renault sportrészlegénél fogták a Mégane RS speciális Cup változatát, és megalkották belőle a Trophy 265 kiadást. Az autó erősebb és gyorsabb lett, de csak 500 darabot fognak gyártani belőle.
Hogy milyen remek autó a Renault Mégane RS Cup, arról itt olvashatnak bővebben, és az autó tesztelésében anno segítségünkre volt Kiss Pál Tamás is, a tehetséges magyar autóversenyző. A franciák azonban úgy gondolták, van még potenciál a modellben, és az átalakításhoz a Mégane Trophy versenysorozat autója adta az ihletet - ezt bizonyítja a limitáltan, csak 500 darabban gyártani tervezett Mégane RS Trophy 265 elnevezése is. Az eredetileg 250 lóerős, kétliteres motorból a turbónyomás növelésével plusz 15 lóerőt és 20 Nm forgatónyomatékot varázsoltak elő, ám a Cup változat futóművét nem bántották: megmaradt a beállítás és az első tengely önzáró differenciálműve, de az F-1 technológiás Bridgestone Potenza RE050A gumik már spéci kiegészítőnek számítanak. A kizárólag Liquid sárgában, valamint metál feketében rendelhető sportkupé kereken 6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára - ezzel 1 tizeddel veri meg az alapmodellt -, végsebessége pedig 254 km/h, ami gyakorlatilag elhanyagolható növekedés a korábbi 250-hez képest.
A külsőségeknél szerepet játszanak a körben elhelyezett Trophy feliratok, a 19 colos, feketére festett, piros csíkkal szegélyezett Speedline könnyűfém felnik, a nappali világítást adó LED csíkok, és nem szabad kihagyni a felsorolásból a fekete tetőt sem. Az utastérben sárga biztonsági öveket találni, és széria a Renault Sport Monitor, amely különösen akkor hasznos az általa megjelenített adatokkal - többek között a köridővel és a nehézségi erőkkel -, ha netán versenypályán száguldozik valaki az autóval.
Gyönyörű ez a gép … tudnak a franciák ha akarnak..!!