Ez a kocsi fogja megszégyeníteni a nagy autómárkákat

A gyártásérett Neverával a Rimac olyat tett le az aszfaltra, amit még senki más

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Rimac C_Two koncepcióautó végleges változata, a Nevera elképesztő teljesítményadatokat mutat fel, jól példázva, mennyi fejlődnivalója van még a nagymúltú autógyártóknak.

Debütált a Rimac C_Two gyártásérett verziója, ami immár a Nevera nevet viseli, a Horvátország tengerpartjánál a vizet hirtelen, rövid időre felkorbácsoló nevera szél után. A nevera jön, megbolygatja a tájat, aztán gyorsan távozik - így jellemezhetnénk a Nevera belépőjét is az autóiparba: hirtelen felkavarja a versenytársakat, de nem sokáig ténykedik, 2 másodperces 0-100 km/h-s sprintjével elég hamar odébb áll. Ez egy hiper-GT, ami a szelekhez hasonlóan viharként vonul végig Európán, Olaszországtól kezdve Németországon át Angliáig és Franciaországig a nagy autógyártók küszöbére piszkítva. És nem csak képletesen van ez így, a Nevera a hajmeresztő teljesítményével kontinensfaló túrautónak is kiváló.
Hirdetés
A Bugatti Chiront legyorsulja, és még ha a franciák legendás szerkezete végsebességben felül is múlja, ezt akkor is csak egy W16-os benzinfaló szörnyeteggel érték el. A Lamborghini és a Ferrari még a homokozóban figyeli, mit is lehet kihozni az elektromos meghajtásból, a Mercedes évek óta nem készült még el az egyébként is csak hibrid AMG One-nal, a Porsche és a McLaren még korábbi babérjaikon ülnek. Az Aston Martin sem mert még a teljes villanyhajtáshoz nyúlni, egyedül a Lotus érhetné utol a Neverát, de az Evija sorozatgyártású verziója még álcázva futja a tesztköröket. Több évtizedes múlttal rendelkező autógyárak kényszerülnek egy horvát fiatalember mögé, aki 20 évesen kezdte egy 3-as BMW elektromosra konvertálásával, majd aki 10 év alatt Zágrábban a semmiből épített fel egy mára 1000 főt foglalkoztató autógyárat, amibe bevásárolta magát a Porsche és a Hyundai, és ami olyan márkáknak adja el villanyhajtását, mint az Aston Martin, a Pininfarina, a Koenigsegg, a Renault és a Cupra. Mate Rimac 33 éves, és még itt sem áll meg, hamarosan 70 milliárd forintnyi összegből húzza fel új központját Zágráb mellett. A Neverát szomszédaink tervezték, fejlesztették, és ott is gyártják mind a 150 leendő példányt. 120 kWh-s, a teljes egészében szénszálból készülő monocoque vázszerkezet belsejébe épített akkumulátorukat házon belül hozták létre, a váz pedig az autóiparban valaha készült legnagyobb egybefüggő karbondarab. Mozgatásához 1914 lóerőt sajtol ki belőle négy villanymotor, a maximális forgatónyomaték más sportkocsikat, kamionokat, illetve gyakorlatilag minden szárazföldi közlekedésre alkalmas szerkezetet megszégyenítő 2360 Nm. Azonnal beszálltak a gyorsulási versenybe, büszkén hangoztatják az 1,85 mp-es 0-60 mérföld/órás sprintjüket. A 100 km/h viszont inkább 62 m/h-nak felelne meg, és még azt is megjegyzik, hogy az értékben nincs benne az egy lábnyi "kigurulás" - a nálunk használt mérések alapján valószínűleg inkább 2 másodperc jönne ki, de pont a fenti módon mér a Tesla is, akik leendő Roadsterének 1,9 mp-es értékét igyekeztek felülalulmúlni. 300 km/h-hoz bő 9 másodperc kell, a végsebesség pedig 412 km/h, ami villanyautós berkekben hallatlan.
Hirdetés
Egy 2 millió eurós hiperautónál általában nem szokta érdekelni a tulajt, mennyit fogyaszt, így valószínűleg itt sem fog majd számolgatni a vevő, hogy a Neverának van-e a legjobb hatótávja a konkurensekhez képest, részben mivel eleve nincsenek is konkurensek. Egyébként WLTP szerint 550 km-t tud, ami az erős középmezőnybe juttatja az elektromos autók között. Ennél fontosabb persze például a figyelemreméltó aktív aerodinamika, ami vezetési módtól függően jelentős mértékben tudja növelni a tapadást a pályázáshoz, vagy csökkenteni a légellenállást az autobahnozáshoz. Apropó vezetési módok: hétféle közül választhat az ügyfél, akinek van mersze 1914 lóerő fölött diszponálni. Van Comfort, Sport és Drift mód, a hatótávot maximalizáló Range, a minden egyebet maximalizáló Track, és kettő egyénileg konfigurálható beállítás. A négy kerék mindegyikére eltérő mennyiségű nyomatékot juttató rendszert szintén a Rimac fejlesztette, ezáltal kanyarban is elképesztően stabil marad az autó (aminek a nagyon alacsonyan lévő tömegközéppont és a 48:52 arányú súlyelosztás is jót tesz), de igény szerint is választható, hogy inkább az első vagy hátsó kerekek hajtsanak jobban. A beltér képernyőkkel teli, ez önmagában nem forradalmi, de 700 milliónál el is várható, hogy egy Golfban ne legyen több kütyü. Van ugyan okostelefonos alkalmazás az autó funkcióinak távoli ellenőrzésére, de inkább az - elvileg - mesterséges intelligenciát használó "edzőprogram" az egyedi, ami az előre betáplált versenypályákon segít a pilótának a leggyorsabb kör elérésében az ideális ív és a lassítási-gyorsítási pontok jelzésével. Van néhány gomb is azért, persze a legfinomabb anyagokból, hasonló minőséggel találkozhatunk az utastér többi részében, ami természetesen az ügyfél igényeire szabható az időtlen elegancia jegyében. Utóbbi egyébként a külsőn is megjelenik: bár az alapvető forma igazi egzotikus sportautó, finom részlet a horvátok kultúráját felidéző nyakkendő-motívum, amit gyönyörűen az oldalsó légbeömlők formájába építettek. Az elsőtől az utolsó csavarig átgondolták ezt az autót, Mate Rimac teszteli és alá is írja majd mind a 150 példányt, hogy a megálmodott dolgok a valóságban is eljussanak az ügyfélhez. "Ez az. Ez az autó, ami a fejemben volt 10 éve, amikor elindultam a 'lehetetlen' úton. Az összes kemény munkánk eredménye a Nevera, a rekorddöntő hiperautónk." - kommentálta alkotását. Mi pedig gratulálunk, Rimac úr!
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?