Egyetlen kört sem tudott a rajt után versenytempóban megtenni a mezőny a katari éjszakában, máris érkezett a biztonsági autó. A start után az egyes kanyarban Hülkenberg mérte el a féktávot, így nekicsúszott Oconnak, a francia pedig Colapinto Williamsét torpedózta meg. Utóbbi kettő járt rosszabbul, ugyanis számukra véget ért a verseny, de a 27-es Haas is jobb hátsó defekttel vánszorgott vissza a boxba. A már világbajnokká avatott Verstappen az élen remekül rugaszkodott el, és a start után rögtön átugrotta Russellt, sőt, a Mercedest még Norris is maga mögé utasította.
A mezőny a 4. körben kapta meg a zöldet, Verstappen kiválóan indított, Norrisnak esélye sem volt támadni. A másik McLarennek viszont jobban jött ki a lépés, simán visszaelőzte Leclerc-t a célegyenes végén, ezzel megszerezve a 4. helyet.
20 környi vonatozás után Russell indította a kiállások sorát. Az élen Verstappen és Norris óriási előnyt autózott ki ekkorra, a mögöttük érkező Piastri több mint 10 másodperces lemaradással követte őket a kerékcserék előtt. Az állóvizet az Albon Williamséről lerepülő tükör kavarta fel, amely vélhetően még a rajt után sérült meg. A célegyenes kellős közepén heverő alkatrészre Bottas hajtott rá - darabokra törve azt. Gyanús módon ezt követően Hamilton és Sainz is defektet kapott, bár könnyen lehet, hogy a közepes keverék adta meg magát, hiszen mindkét versenyző autóján a bal első mondta fel a szolgálatot. A versenyirányítás viszont nem várt tovább, és a 35. körben beküldte a biztonsági autót, így a pályabírók eltakaríthatták a törmelékeket.
A 40. körben ismét elengedték (volna) a mezőnyt, azonban Pérez alatt megállt a Red Bull, ezért rögtön jött a VSC-fázis. Néhány kanyarral később Hülkenberg is kiszállt: a német a sóderágyba rakta az autóját, ezért már a rendes biztonsági autót is beküldték. A 42. fordulóban sikerült hiba nélkül eljönnie a versenyzőknek az újraindítást követően. Ám az igazi meglepetés csak ez után következett. Norris rendkívül súlyos, 10 másodperces stop&go büntetést kapott, mivel nem lassított a sárga zászló hatálya alatt, amelyet még Albon lerepülő tükre miatt lengettek be. Ezzel a brit a második helyről az utolsó helyre csúszott vissza. Verstappen így 10 körrel a vége előtt 4 másodperccel vezetett Leclerc előtt, a harmadikként pedig Piastri körözött.
A dobogósok között a leintésig már nem történt változás, Verstappen hat másodperces előnnyel szerezte meg első futamgyőzelmét négyszeres világbajnokként, mögötte Leclerc futott be, az utolsó dobogós helyezést pedig Piastri kaparintotta meg. A nagyot mentő Russell negyedik lett, a szintén fenomenális versenyt futó Gasly ötödikként látta meg a kockás zászlót. A defekt után Sainz csupán hatodikként futott be, mögötte a másik spanyol, Alonso végzett. Óriási meglepetésre Zhou megszerezte a Sauber idei első pontjait, a top 10-et pedig Magnussen és az erős hajrát produkáló Norris teszi teljessé - utóbbi a leggyorsabb körért járó bónuszpontot is begyűjtötte. A konstruktőri világbajnokság egyelőre nem dőlt el, de a Ferrarinak óriási mázlira lenne szüksége a cím elhódításához.