Várható volt a Civic RS megjelenése, hiszen a Tokiói Autószalonon már bemutatkozott koncepcióautóként
Januárban leplezte le a Tokiói Autószalonon a Civic RS koncepcióját a Honda, mostanra pedig hivatalossá vált, hogy Japánban szeptemberben megjelenik a piacon is a sportosabb modell. A tanulmány és a kész produktum szinte teljes egészében megegyezik, az egyetlen lényeges különbség a Type R-éhez hasonló hátsó szárny, viszont ez csak választható extra.
A frontrész nyitottabbá vált, több a légbeömlő
Hátul két kipufogó és a piros RS embléma teszi sportosabbá az összhatást
Az utastérben a műszerfal piros díszbetéteket kap, ám ennél lényegesebb a középkonzolon, hogy egy hatfokozatú manuális váltó kapcsolója tűnik fel. Japánban - csakúgy mint itthon - eddig kizárólag automatával lehetett megvásárolni az autót (természetesen a Type R kivételével).
Egy extra pedál és hatfokozatú kézi váltó a Civic RS kivitelében
Motorfronton 1,5 literes VTEC benzines erőforrás kerül a Civic orrába, amely 180 lóerős teljesítményre képes. Viszonyításképpen a márka
hot hatch-e 330 lóval kerül az utakra. A hagyományos verzióhoz mérten újdonság a sportosabbra hangolt futómű, és a fordulatszám szabályozó. Japánban 4,2 millió jenre, vagyis kicsivel több mint 10 millió forintra árazták be a Civic RS-t, amely szeptembertől válik elérhetővé.
Hátsó szárny nélkül is kérhető