A piac legnépszerűbb autóit mérkőztettük, ami történetesen két Suzuki
Összevetés: Suzuki Vitara vs. Suzuki SX4 S-Cross
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Két esztergomi gyártású, de japán eredetű modell vezeti a hazai eladási listákat: a Suzuki Vitara és az SX4 S-Cross. Megnéztük, melyik mit tud.
Nem csak a piacon, a vevőkért indul együttesen a két esztergomi a Suzuki, a Vitara és az SX4 S-Cross egyaránt versenyben van az Év Magyar Autója díjért (ahogyan a győri gyártású Audi Q3 is). A hazai vevőknek persze a két Suzuki a leginkább érdekes, Vitarából október végéig 9749, SX4 S-Crossból 7931 fogyott, így aztán a modelleket egyaránt felsorakoztató zsűris csoportteszten össze is fotóztam, össze is mértem őket. Előre elárulom, a Suzukinak van esze, mindkét modellnek vannak erősségei. Ahogyan a piacon általában, e két modell esetén is igaz, hogy az egyéni igényeknek megfelelően kell választani, s akkor "jó" autót fogunk vásárolni.
Méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Suzuki Vitara | 4175 | 1775 | 1610 | 2500 | 375-1120 |
Suzuki SX4 S-Cross | 4300 | 1785 | 1580 | 2600 | 430-1269 |
Belső méretek
Suzuki Vitara | Suzuki SX4 S-Cross | |
Belső szélesség elöl [mm] | 1470 | 1470 |
Belső szélesség hátul [mm] | 1420 | 1430 |
Belmagasság elöl [mm] | 940-1010 | 950-1010 |
Belmagasság hátul [mm] | 960 | 920 |
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött [mm] | 220 | 240 |
Ülőlap hossza elöl [mm] | 495 | 510 |
Ülőlap hossza hátul [mm] | 515 | 510 |
Csomagtér maximális szélessége [mm] | 1340 | 1320 |
Csomagtér szélessége a kerékdobok között [mm] | 1020 | 1020 |
Csomagtér magassága [mm] | 440-720 | 550-840 |
Csomagtér hossza [mm] | 760 | 800 |
Csomagtér hossza üléshajtással [mm] | 1560 | 1620 |
Raktérnyílás szélessége [mm] | 1100 | 1100 |
Raktérnyílás magassága [mm] | 800 | 800 |
Az utasterekben az SX4 nagyobb hosszanti helykínálatán túl minimális különbségek említhetők csupán, a hátsó sorban az SX4 S-Cross hajszálnyit nagyobb belső szélességet, a Vitara nagyobb fejteret ad. Az első ülőlap az SX4-ben nagyobb, de ez passzol is a személyautósabb üléspozícióhoz. Fölösleges hosszan taglalni, hogy melyik milyen,
vásárlás előtt mindenkinek meg kell tartania a saját próbáját és meg kell hoznia egyéni döntését.
Ugyanez mondható el a műszerfalakról, a Vitaráé talán a külsőhöz hasonlóan vagányabb, ugyanakkor az S-Crossé egy hajszálnyit kecsesebb talán, ismét az egyéni ízlés fog dönteni... Hogy a Suzukira már nagyon másként kell néznünk, mint negyed évszázada, a klasszikus Swift esetén, azt jól mutatja, hogy mindkét modell "alapverziója" automata légkondis, tempomatos, az első-, oldalsó- és függönylégzsákon túl a sofőrnél még térdlégzsákot is (és persze temérdek mást is) adó.Motorizáció kapcsán a két autó teljesen egyező: a kínálatukban már egyedüliként szereplő 1,4 literes, közvetlen befecskendezésű és persze turbós benzinmotor mindkettejüket élénken viszi, egyaránt 9,5 másodperces 100-as sprintre és akár 200 km/órás végsebességre képesek. A váltók is egyezően finoman kapcsolható 6 fokozatú kézik, amikkel az autópályázás is letudható normális fogyasztással és csendesen. Kis óvatossággal még az NEDC ciklus szerinti 5,7 l/100 km vegyes érték is könnyedén hozható, de a normál üzemben adódó 6,5 l/100 km körüli átlag is teljesen korrekt, s fogyasztás szempontjából nincs igazán különbség a két autó között, a Vitara is tud takarékos lenni.
Műszaki adatok, árak
Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet | Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet | |
Emissziós norma | Euro6d | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1373 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 140/5500 | |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 220 (1500-4000) | |
Végsebesség [km/h] | 200 | |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9,5 | |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 5,7 | 5,8 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 131 | 132 |
Saját tömeg [kg] | 1120 | 1150 |
Alapár | 5 600 000 | 5 860 000 |
Kedvezményes alapár | 4 870 000 | 4 920 000 |
Ha egy szóval kívánjuk összefoglalni, az SX4 S-Cross a megfontolt, a Vitara a divatkövető vevők választása lehet, persze millió egyéb egyéni preferencia dönthet még, akár egy garázsméret is, hiszen a Vitara kisebb helyen, hajszálnyit kevesebb teret ad. A városi dzsungelharchoz és terepjáráshoz is utóbbi a jobb a 0,5 centivel nagyobb hasmagassága miatt, ami amiatt említendő mert összkerékhajtás mindkettejükhöz kérhető (a Vitarához 650, az SX4 S-Crosshoz 600 ezer forintért forintért), ahogyan automata váltó is (egységesen 600 ezer forintért).
A garanciális feltételek mindkettejüknél egyezőek és igen nagyvonalúak: a 3 év/100 000 kilométeres általános garancia mellé a váltóra, a motorra és a turbóra 10 év/200 000 km jár. Talán ennél is fontosabb, hogy mindkét autó „japánosan" olyan érzést keltő, hogy ennyi ideig, de inkább a kétszereséig valóban egyben is lesz. Alighanem ezt tükrözik vissza a hazai eladások is, kettejük közül pedig tényleg csak az egyéni preferenciának kell döntenie, egyik esztergomi gép sem rossz választás.
Az S-cross is 215/55 R17-es abroncsokon gurul, pont ez volt a ráncfelvarrás egyik hozadéka.
A Suzuki aktuális felszereltséglistájában 205/50 R17 van, rákérdeztem a forgalmazónál, hogy most mi is a helyzet, még nem kaptam választ.
Nyáron mentem Swiftet venni, mondtam, hogy akkor nekem a GL+-hoz kellene egy radaros tempomat. Először hülyén néztek rám, hogy hát GL+-hoz nincs is semmilyen extrafelszereltség, de csak sikerült megmutatni nekik a prospektust, és abban a felkínált választékot. A valóságban persze nem lehetett rendelni, de azért a prospektusban jól mutatott.
A suzuki.hu S-cross oldalán megnéztem a hozzászólás előtt, az ár menüpontban a lap alján van a műszaki adatok pdf, abban is 215/55 R17 van. Az én egy éves autómon is. Persze ettől még változhatott, de kicsi az esély rá.
Ja és a letölthető katalógus műszaki adatok oldalán is ez a helyzet.
Igen, viszont ugyanabban a felszereltséglistában 205/50 R17 van. Ezért kérdeztem rá, de válasz még nem érkezett.
Felhívtam őket telefonon, valóban 215-öst kap az S-Cross is.
Magyarországon nagyon bevésődött az agyakba ez a Suzuki. Nyilván azért, mert itt gyártják, és a Trabant után valóban minőségi ugrás volt az első Swift. Európában a márka jellemzően az első 20-ban sincs. Előnye, hogy viszonylag olcsó. De éppen tegnap láttam egy videót a pár hónapja megjelent Sssangyong Tivoliról, ami árban kb. ugyanott van, de műszakilag, felszereltségben, minőségben sokkal előrébb tart. Nagyobb az utas és a csomagtere, a tengelytáv 10 centivel nagyobb, mint a Vitarában és 5 év garanciát adnak rá.
„Magyarországon nagyon bevésődött az agyakba ez a Suzuki. Nyilván azért, mert itt gyártják…”
Gondolom, te ezt nagyon sérelmezed, mert a Renault-nak kéne bevésődni a magyar agyakba, igaz? 😀 A második mondatod folytatása pedig pluszban:”…és azért, mert megbízhatóságát már bizonyította.”
Honnan tudod, hogy minőségben sokkal előrébb tart a Tivoli? A nullkm-es „minőségről” beszélsz? Kérdés: az autó közlekedési eszköz vagy bútordarab? Félreértés ne essék, mindkét márkát sokra tartom, és mindkettő az indiai piacot fókuszpontba állítva fejleszt, de a tőled megszokott eszetlenség most is felütötte a fejét…
Nem kell azon felkapni a vizet, hogy mások a vélemények. Ráadásul nem mondtam, hogy minek kellene bevésődni, mert ma már mindenki azt veszi, ami tetszik neki. Igazából nagy gond egyik autóval sem nagyon van, szinten mindenhol bőséges a garancia, jellemzően 4-7 év között. Csak azt akartam mondani, hogy a Suzuki erősen túlértékelt. A Tivoliról szóló videót véletlenül csíptem el egyik nap. Nem én hasonlítottam a két típust, hanem a videót készítő, elég széles körben ismert autós újságíró, ő vetette össze a Vitarával, ráadásul úgy, hogy a Vitára neki is a kedvence. Ettől még elmondta a véleményét. Családban is, kollégának is volt Suzukija (I-es és II-es Swift), mindenki elégedett is volt vele, de inkább az volt a vélemény, hogy jó autó, jó motor, a kényelem már hagy kívánnivalókat és a következő inkább egy nagyobb kényelmesebb kocsi lesz. Persze ehhez hozzátartozik, hogy évekkel később már megengedhettek maguknak nagyobb kocsit. Mindenki azt vesz, ami tetszik neki, amire pénze van. Nekem Suzuki nem kellene, egyszer tesztvezettem egy SX4-et, nagy csalódás volt, persze lehet, hogy egy Vitára meg tetszene. Attól, hogy valakinek más a véleménye, még nem jobb vagy okosabb ember, mint a másik, egyszerűen más tetszik neki, más az igénye.
Tisztelt Katona Mátyás!
Azt hiszem, nem vagyok egyedül, amikor mind a Vitaránál, mind az SX-4 -nél érdekelnének a 2020-tól (a kereskedésekben már meglévő autókon kívül) kapható új autók műszaki és esetleg faceliftes paraméterei, árai.
Ezeknek, mint ún. lágy hibrid rendszerrel szerelt gépkocsiknak a fenti adatait, egyéb információit olyan sűrű homály fedi, melyet esetleg egy újságíró fel tud lebbenteni.
Az egy-két kósza információ szerint a két tipust a továbbiakban csak ezzel a hibrid rendszerrel fogják gyártani, értékesíteni, azt is csak 2020 márciusa után.
Köszönettel: Sándor
A gyári adat két méretet ad meg, az egyik pótkerékkel, ebben az esetben 311 L a csomagtér, pótkerék nélkül pedig 427 L. Az utóbbi már egész jól használható. De ha összességében nézzük, akkor ebben a kategóriában minden csomagtér kicsi. Szerintem ez is a Suzuki egyik baja, hogy még nem sikerült olyan autót gyártaniuk, aminek normális méretű (ez nálam 500 L) csomagtere van. A S-Cross 440 litere nem rossz a kategóriában, de nekem maga a kocsi nem tetszik. Olyan ez, hogy egy csúnya lányhoz eleve nem megyek oda, így nem ismerhetem meg a belső értékeit 🙂
A februártól kapható új Renault Captur lesz jó ebből a szempontból, mert ott alapból 536 literes lesz a csomagtér, a tengelytáv pedig 263 cm (ez a Vitaránál 13 centivel több). Szóval a Captur igencsak felfele fog kilógni a kategóriából. És azt írják, hogy 4,6 milliótól fog indulni. Ez igencsak barátinak tűnik, de gondolom ez egy fapados alapfelszereltség lesz. Ha 6 millióból ki lehet hozni egy jó felszereltséget az 1.33 TCe motorral, akkor nagyon jó vétel lehet.
Biztosan minden tizedmilliméter ki van számítva, de valahogy be kell rakniuk, amikor hitelesítik a méreteket. Pl. olyan módszereket alkalmaznak, hogy a kalaptartót megemelik néhány mm-rel, mert éppen ennyi hiányzik, hogy beférjen még egy sor 5 cm magas hasáb. Ezzel akár 50-60 litert is nyerhetnek. Ha nem is sikerül annyit belerakni, mint a gyárnak, attól még az arányokat jelzi.