A háromliteres V12-es szárazkarteres, így az olajteknő hiánya miatt lejjebb lehetett engedni a motort (Forrás: RM Sotheby's)
Újabb rekord van készülőben, az árverések történetének legdrágább aukciójára készül az RM Sotheby's. A szóban forgó jármű most is egy Ferrari 250, ebből is egy igen különleges példánynak keresnek új lakóhelyet.
Gyári dokumentáció is jár az autóhoz, ami egyfelől tartalmazza a versenypályára szánt átalakításokat, majd az utcai használatra történő visszaállítást is (Forrás: RM Sotheby's)
Az autó egyike annak a 34 darab 250-nek, amit Tipo karosszériával szereltek 1962-ben. De ennél is különlegesebb, hogy az eredeti, körülbelül 300 lóerős háromliteres V12-es motort még a gyárban négyliteres cserélték, majd eladás helyett a Ferrari gyári versenycsapata használta a sportkocsit. Már csak az autóversenymúltja önmagában súlyos dollármilliókat ér,
a konkrét 250 GTO elindult a ‘62-es ezer kilométeres nürburgringi versenyen, ahol kategóriájában az első lett, összesítésben a második. Le Mans-ban is rajthoz állt a Ferrari, a 24 órás megmérettetésre 390 lóerőre húzták fel a motort, a részvételről a sárvédőre szerelt index és az apró lámpa tanúskodik.
A versenypályákon kívül is sikeres a 250 GTO, szépségdíjat is sikerült bezsebelnie (Forrás: RM Sotheby's)
A megmérettetések után visszaalakították utcai használatra, a négyliteres motor helyét újra a háromliteres Colombo blokk foglalta el, majd értékesítették. Jelenlegi tulajdonosa 1985 óta birtokolja és használja a GTO-t, az utóbbi évtizedekben számos veterán autóversenyen találkozott újra a kockás zászlóval. Az árverési rekordot szintén egy 250 tartja, azért az autóért 2018-ban 48,4 millió dollárt (mai árfolyamon számolva 21,5 milliárd forintot) fizettek, ennél többet várnak a novemberi árverésen.
Már rég nem az……. A Mercedes 300SLR 135 millio euroért kellt el ezzel a világ legdrágább autoja….
https://hu.motor1.com/news/585490/mercedes-300-slr-uhlenhaut-eladas/