A T-Way az Iveco mindenese, úgy tervezték meg, hogy bármilyen felépítményt rá lehessen tenni és a legextrémebb körülmények közt is bírja a strapát
A manőverezést korrekt méretű tükrök segítik, a terepen pedig az első és hátsó lámpákat védő rács és a felcsukható aláfutásgátló jön jól
Egy ilyen dömperen teljesen más szempontok fontosak, mint amikor apu Vitarát vesz, vagy a cég egy flottányi Astrát: sokkal nehezebb minden igénynek megfelelni. Az Iveco a T-wayt éppen ezért a nagyobb építkezéseknél, kőfejtőknél és egyéb extrém helyzetekben szükséges anyagmozgatásra specializálta. A Trakker utódja felnőtt a feladathoz, dömperként egy könnyen kezelhető, agilis és kényelmes nagyvas lett.
A T-Way debütálása kapcsán tartott rendezvényen az S-Wayt és két Daily változatot is kiállítottak
A modellt úgy alkották meg, hogy a felépítményezőknek is kedvezzenek, éppen ezért többféle alvázzal kapható, és gyakorlatilag bármivé átalakítható. Ezért fontos az is, hogy a lehető legtöbb hajtáslánc-opciót kínálják mellé, a T-Way lehet 2, 3 vagy akár 4 tengelyes is, hajthat csak leghátul, de akár az összes keréken is, sőt, azok számára, akik csak nagyon ritkán használnák az összkerékhajtást, hidrosztatikus elsőkerékhajtás opciót is kínál. Ez nagyobb hasznos terhet és az összkerekeshez képest üzemanyagmegtakarítást is jelent, hiszen az első kerekek hajtása csak 45 km/h sebesség alatt kapcsol be.
Az első tengely kormányozható, a hátsó kettő pedig hajt, a kézifék az összes kereket fogja
A legerősebb motor 13 literes, 2300 Newtonméter a csúcsnyomatéka és 510 lóerős, a felezős manuális váltó mellett 12 és 16 fokozatú automataváltóval is kínálják. Akinek nem kell ennyi erő, az választhatja 340 lóerővel és 1400 Nm nyomatékkal, 360 lóerővel és 1650 Nm nyomatékkal, 410 lóerővel és 2100 Nm nyomatékkal, vagy 450 lóerővel és 220 Nm nyomatékkal is. 4 hátrameneti fokozattal is rendelhető, ha olyan felhasználásra kell, aminél sokat és gyorsan kell tolatni, de van kúszó mód is, ha nagyon lassan, nagyon kis helyekre kell bemanőverezni. A személyautók sportmódjához hasonló magasabb fordulatszámokat tartó mód is van, bár a T-Waynél ennek terepen van előnye, ahogy a rocking módnak is, ami akkor segít, ha az autóval sárból, vagy mélyebb gödörből kell kimászni.
A beltér kényelmes, a műszerfal modern, a kezelőszervek pedig kézre állnak
A modell újdonságai közé tartozik az ergonomikusabb kormány és a fejlettebb opcionális infotainment rendszer mellett a gombos motorindítás a hagyományos gyújtáskapcsoló helyett. Bár a középkonzol dizájnja nagyon hasonló az elődhöz, rengeteg fontos újdonságot helyeztek el benne, például egy kapcsolótáblát, amelynek kapcsolóira bármilyen extra funkció ráköthető, ezzel is könnyebbé téve az egyedi felépítmények használatát. A jobb alsó sarokban még egy USB csatlakozó is helyet kapott, amely tölteni minden T-Wayben tud, az infotainment rendszerrel szerelt modellekben pedig adatátvitelre is képes.
Ha nincs infotainment, akkor a szokott helyen lesz a rádió
A műszeregység színes képernyőt kapott, a középkonzol pedig kapcsolószekrényt és USB csatlakozót
Mi egy viszonylag alacsonyan extrázott változatot tesztelhettünk, a 3 tengelyes dömper csak a hátsó tengelyeken hajtott, belül pedig automataváltó és érintőképernyő nélkül kellett beérnünk. Az ülések ennek ellenére is kiemelkedően kényelmesek voltak, a manuális váltó pedig logikusan kezelhető és nagyon könnyen kapcsolható volt. A műszeregységen a két hagyományos óraként megtestesülő sebesség- és fordulatszámmérő közé korrekt méretű színes kijelző került, a tempomat gombjai pedig a kormányon kaptak helyet. A kormány mögött a DAF és MAN modellekből ismerős - a kamionosok által mosógépkapcsolónak csúfolt - tekerő üzemelteti a difizárakat. A tükrök kellően nagyra sikerültek, jól beláttam velük az autó széleit.
A váltó 16 fokozatú manuális, a hátsó tengelyekre pedig difizár is jutott, ami a kormány mögött kapcsolható
Nem a csúcsmotor volt a tesztalanyban, hanem az eggyel kisebb, 450 lóerős. Üresen nagyon dinamikus volt, hogy megrakva milyen, arról sajnos nem tudok nyilatkozni. Pedig súly mehet rá bőven, az adott példányon az első tengely 8500 kilóval terhelhető, míg a két hátsó 13-13 ezerrel, a maximális térfogat pedig 12 köbméter. Kanyargós szakaszokon és szlalompályán próbálhattuk ki, meglepően könnyen fordul akár nagyobb sebességgel is, ami ismét a szűkebb helyeken való gyors manőverezést segíti elő.
Erős, robusztus és strapabíró, minden téren férfias gép az Iveco T-Way, élmény volt kipróbálni
Összességében egy robusztus és logikusan összerakott gépnek tűnt a T-Way, könnyen kezelhető, kényelmes és strapabíró haszonjármű benyomását keltette. Amire való, arra biztosan alkalmas, és talán ez a kulcsmondat, hiszen a T-Way megannyi más hajtással, alvázzal és felépítménnyel is kapható. Mindemellett üde színfolt volt egyszer egy ilyet is kipróbálni a sok-sok személyautó közt.