Letisztult, elegáns és kimért formák, ez még a '90-es években született
Szinte élénken él még az emlékeinkben, amikor úgy néztünk a Ferrari 550 Maranellóra, mint a modern kor friss és új Ferrarijára, a fotókon szereplő példány viszont éppen idén 20 éves. Az idő repül, ez pedig egzotikus és ritka sportautók tekintetében csak pozitív lehet. A Ferrari 550 Maranello egy igazi modern klasszikus, mely nem épp a kor csúcs Ferrarija volt, a márka gran turismós kategóriáját testesítette meg.
A tökéletes túrakupés arányok kétüléses autót rejtenek, a hosszú géptérnek megvan az oka
Formára az 550 és frissített változata, az 575 a klasszikus sportautós arányokat mutatja; irdatlanul hosszú orr, kétüléses kabin és rövid, nagyon széles far. Harmonikus, nem túl hivalkodó formák, csinosan kiszélesített hátsó kerékjáratok és széles hátsó kerekek. Egy ilyen még akkor is félelmetesen jól néz ki, ha kívül belül fekete, a szűk hűtőmaszkon büszkén ágaskodik a márka lovacskája, hátul pedig az elmaradhatatlan, nagyon retro, a formába mégis tökéletesen illő dupla kerek lámpákkal találkozhatunk.
5,5 literes 480 lóerős a V12-es szívómotor, 4,5 másodperces 0-100-at képes vele produkálni
A letisztult formákat nem torzítják el indokolatlan légterelők, vagy öncélú dizájnelemek, ami van, az is funkcionális. Ilyen az irdatlan hosszú gépháztető tisztességes nyílása is, mely egyenesen a motor számára gyűjti a friss levegőt. A géptető alatt pedig egy igazi gyöngyszem dolgozik, egy 5,5 literes, szívó 12 hengeres motor, mely 480 lóerőt és 568 Nm nyomatékot teljesít, 4,5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra a Maranellót és 320 km/h-ig képes gyorsítani, ezek még ma is nagyon jól hangzó értékek.
Egyszerű formák, minőségi bőrhuzatok, fém és karbonszálas betétek
Hatfokozatú kézi váltójának kulisszája is mestermű, alig futott többet 20 000 mérföldnél
Egy ilyen modern klasszikus Ferrari utastere is különleges egyveleg, egyszerre találunk régi és modern vonásokat, egyszerű és komolyabb anyagokat. A minőségi bőr borítás mellett számtalan ponton találunk fémet és a középkonzolon, valamint a váltó gömbölyű gombján valódi karbonszálas műanyagot is alkalmaztak. A V12-es motorhoz hatfokozatú kézi váltót rendelt első tulajdonosa, melyet a márkához könnyen köthető csinos fém kulissza vezet meg, és ez már csak önmagában is egy művészeti alkotás. A vezetés mérhetetlenül valódi élményét képes nyújtani ezzel az 550 Maranello egy olyan világból, ahol még nem a változtatható menetmóddal, hangulatfényekkel, hanggenerátorral és kijelzőkkel csavarták el a vásárlók fejét, hanem azzal, hogy közvetlen mechanikai és vezetési élményt kaptak.
Ez a V12 még torokból szól, minden trükköt mellőzve valódi mechanikai élményt nyújt
Az autógyártás csodálatos darabja kalapács alá került, 35 millió forintnak megfelelő összeget fizettek érte, ami jól jelzi, hogy még egy ilyen tökéletes autónak is elérkezik a mélypontja értékét tekintve. A jelenlegi piacon egy hasonlóan szépen megőrzött Toyota Supráért is képesek néhányan többet kiadni, de ez változni fog. Egy Ferrari esetében nem nehéz megjósolni a jövőt és a későbbi értékét, így nem csak autóként, de befektetésnek is az egyik legjobb megoldás lehet.
Eleganciája miatt sem hasonlítható a mai Ferrarikhoz, más, igazibb értékeknek megfelelően született, amikor a színház még nem számított akkora mértékben, mint ma