Ez a BMW M3 a Competition modellnél is durvább!

A BMW M3 CS vadabb külsővel és nagyobb teljesítménnyel érkezik, mint a közönségkedvenc M3 Competition

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

550 lóerős teljesítmény, 650 newtonméteres nyomaték és 300 km/h feletti végsebesség. Csak néhány adat a BMW M3 CS-ről, melyek inkább keltik egy versenyautó benyomását, mintsem egy családi szedánét, de nem is boltbajárásra tervezték.

Akinek nem elég a Competition, annak ott a Cs

A BMW M3 sorozat immár hatodik generációját éli, népszerűsége pedig töretlen. A most futó M3 sorozat legerősebb változata a Competition 510 lóerős teljesítményével és 650 newtonméteres nyomatékával már alapból is elég combos, a CS kivitel viszont még erre is rátesz egy lapáttal. A soros, hathengeres erőforrás teljesítményét tovább reszelték, ezzel 40 extra lóerőt sikerült kisajtolni az M3 és M4 szériákhoz kifejlesztett motorból. Álló helyzetből 3,4 másodperc alatt van 100-on, de a 200-hoz sem kell neki több 11 másodpercnél, a végsebesség pedig elektronikusan 302 km/h-ra van szabályozva.

: Az új M3 CS a zöld mellett elérhető lesz szürke, fekete és fehér festéssel is, utóbbi (és Frozen Solid White ) kizárólag ehhez a modellhez kérhető

A legnagyobb újítás viszont az előző Clubsport modellhez képest az összkerékhajtás megjelenése, ami képes a hátsó kerekekre juttatni a nyomaték nagy részét. További pozitívum, hogy a teljesítménynövekedés ellenére 34 kilogrammot vesztett a súlyából az elődjéhez képest az M3 CS, köszönhetően a szénszálas műanyagok bátor használatának. Jutottak ilyenek a motorháztetőre, az első splitterre, a diffúzorra, de még a tükrök burkolata is karbonszálas, ahogy bent több díszítőelem, illetve az ülések váza is. A fogyókúra az új kipufogórendszer kidolgozásánál is fontos szempont volt, azok ugyanis titánból készültek, ráadásul elektronikusan vezérelhető szelepeket is kapott a rendszer így a leendő tulajdonosok bentről szabályozhatják, hogy mennyire legyen hangos az M3 CS.
Hirdetés

Az M3 CS belsejének minden pontján megjelenik valamilyen formában az ikonikus M-logó

A BMW gondolt a pályanapokat látogatókra is, így M Laptimer, illetve M Drift Analyser program, is elérhető, amelyek a köridők és egyéb zártpályás aktivitások adatainak részletes elemzését teszik lehetővé. A bajorok idén tavasszal kezdik meg az M3 CS gyártását a müncheni gyárában limitált példányszámban, viszont azt nem árulták el, hogy pontosan hány darab készül belőle, sem azt, hogy mennyibe fog kerülni. A már említett Competiton 30 millió forint környékéről indul, így aligha lehet ennél olcsóbb árcédulára számítani.

Aktívszelepes titán kipufogó jár hozzá


Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?