A fotók alapján első ránézésre csak egy gyönyörűen restaurált veteránnak tűnik, ám ennél sokkal több rejlik a felszín alatt
A 2020-as SEMA360-on mutatta be a Chevrolet ezt az 1977-es Blazert. Ne tévesszenek meg senkit az évszámok, a rendezvény nem változtatta meg a tematikáját tuningshow-ról hirtelen veteránautó kiállításra. Bizony, ez az autó sem gyári, még akkor sem, ha teljes mértékben annak néz ki.
A legnagyobb különbség a motortérben keresendő
Az Egyesült Államokban egy kicsit másképp működik a tuning, mint Magyarországon. Ennek három oka van. Az első az engedékenyebb szabályozás, a második az alkatrészgyártók és autótulajok szabálykövető hozzáállása, a harmadik pedig az évszázados múltra visszatekintő tuningkultúra. Lehet - és hazánkban szokás is - háborúzni social media kommentekben a világ végéig arról, hogy kinek van igaza, de szerintem ez most lényegtelen. A fontosabb az, hogy ebben az engedékenyebb, de szabálykövetőbb tuningvilágban teljesen természetesek például a motorcserék és a nagyobb átépítések, sőt, még maguk az autógyártók is segítik mindezt: a legnépszerűbb "cseremotorokat" csomagként árulják, minden alkatrészt mellékelve, ami egy autó átalakításához szükséges lehet. Ebbe az autóba is egy ilyen csomag került, név szerint az
Electric Connect and Cruise package. Ez a gyártó első utólagos beépítésre szánt elektromos hajtáslánca, amely 2021 második felétől lesz rendelhető.
Ebben a motortérben biztosan nem jelent majd problémát az olaj- vagy a benzinszivárgás
"Mivel a General Motors az elektromos autók egész flottáját mutatja be a közeljövőben, mindez jó lehetőséget biztosít az elektromos hajtás tuningkörökben történő elterjesztésének is." - nyilatkozta Jim Campbell, a GM U.S. motorsport részlegének alelnöke. Hozzátette azt is, hogy a cég elképzelései szerint minden vásárlónak megoldási lehetőséget kell nyújtani, akár egy jó öreg LS V8 benzinfalót, akár egy elektromos napi járkálóst szeretne építeni. Ezzel összhangban a gyártó a rendezvény időtartama alatt, a kiállított autó ismeretében tervezi megkérdezni az érdeklődők meglátásait a csomaggal kapcsolatban. Az így szerzett információk segítségével csiszolják majd tökéletesre a csomagot a forgalmazás megkezdése előtt, hiszen a legfontosabb szempont mindig a leendő vásárlók, jelen esetben az átépítésre elszánt tulajdonosok véleménye.
EV - azaz elektromos autó - okosan beépítve a régi Chevrolet plakettbe
A Chevrolet már évek óta fejleszti az elektromos hajtáslánc csomagot, láthattuk már Camaróban (2018) és az E-10 hotrodban (2019) is. Ezzel a Blazerrel most azt szeretné bemutatni a gyártó, hogy mennyire láthatatlanul, milyen kevés módosítással építhető be az elektromos hajtáslánc gyakorlatilag bármibe. Erre a legjobb példa a műszerfal, amely a felismerhetetlenségig hasonlít az eredetire.
A beltér sem túl árulkodó, itt sem tűnne fel elsőre, hogy ez az autó közel sem az, aminek látszik
A beépített csomag tartalmának körülbelül 90 százaléka az új Chevrolet Volt - amelynek korábbi változatait hazánkban Opel Amperaként ismerhetjük - gyári alkatrészei közül került ki. Elsőként a szerelők eltávolították a Blazer üzemanyagrendszerét, kipufogóját, motorját, váltóját, valamint minden olyan segédberendezést, amelyet a benzinmotor hajtott meg. Ezt követően egy 200 lóerős elektromos motort és egy 4 sebességes automata váltót építettek be, de a differenciálmű és a kihajtás a gyári maradt. Az akkucsomagot a fedett platón helyezték el.
Az akkucsomag viszonylag sok helyet elfoglal, de a jármű méreteinek hála talán egy kisebb bevásárlás még beférhet, persze csak ha ügyesen rendezzük a már korábban bepakolt lakásnyi cuccot
Mivel a kábelköteg, az akku és a motor is gyári Chevrolet alkatrész, együtt felhasználva a legtöbb olyan funkcióval (áramütés-védelem, akkufűtés és -hűtés, túltöltés-védelem, fékenergia-visszanyerés) rendelkezik, ami az új Voltot is jellemzi. Mindezt kiegészítik olyan utángyártott alkatrészek, mint például az elektromos kormányszervó szett, egy elektromos pumpa által működtetett fékrásegítő, valamint egy elektromos vezérlő a műszeregységnek, amely az akkumulátor töltöttségét a gyári üzemanyagszintjelző segítségével ismerteti.
A csomag beépítéséhez oktatást és képzettséget is biztosít az autógyártó, a jelentkező szerelők minden szükséges ismeretet elsajátíthatnak a szakszerű beépítéshez. A 60 kWh-s és 200 lóerős belépő eCrate csomag mellé további változatokat is terveznek piacra dobni. Russ O'Blenes, a Chevrolet vezető mérnöke szerint ez a '79-es Blazer jól mutatja, hogy a csomag segítségével bármilyen öreg járműből varázsolható egy különleges elektromos napi járkálós. Akik viszont az extrém teljesítményt keresik, azoknak sem kell csüggedni, hiszen hamarosan érkezik a moduláris eCrate, a következő ilyen csomag, amely már ezen a téren is határtalan felhasználási lehetőségeket ígér.