Extrém verziók érkeztek az Alfa Giulia kínálatába

Az Alfa Romeo Giulia GTA és GTAm teljesítménye sportkocsikat is megszégyenít

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Visszatér az olaszok legendás megjelölése bő fél évszázad után, a Giulia GTA és GTAm külsőre és belsőre is radikális sportszedánok lettek - az érdeklődőknek pedig nem árt sietni, mert limitált kiadásúak.

1965-ben az Alfa Romeo bemutatta a később egyik legsikeresebbé váló sportautóját, a Giulia Sprint GT-n alapulú GTA verziót, mely a jelentős tömegcsökkentésnek és a viszonylag nagy teljesítménynövekedésnek köszönhetően lett a versenytársak rémálma. Hasonló receptet alkalmaznak az olaszok most is, 2020-ban, amikor 110. születésnapját fogja ünnepelni a márka - ám a rajongók lesznek azok, akik az ajándékot kapják.
Hirdetés
Az új Giulia GTA és GTAm a szedán eddigi legextrémebb verziói, a megjelöléshez hűen (Gran Turismo Alleggerita, azaz könnyített túraautó) feláldozták a kényelmet a tömegcsökkentés jegyében. Mindkét modell új, szénszálas műanyag szpojlereket és légterelőket kapott, a GTAm esetében azonban ezek nagyobbak (az m a "modificata", vagyis "módosított" verzió). Az AeroKit fantázianevű aerodinamikai csomagot egyébként a Sauber Engineeringgel közösen fejlesztették, melynek része még egy elég agresszív szénszálas diffúzor, melynek közepén két tekintélyes méretű, titán Akrapovic kipufogóvég díszeleg. 50 mm-rel szélesítették az első és a hátsó nyomtávot is, amit nem titkolnak, kifejezetten feltűnő lett a szénszálas sárvédő-toldat. A karbon-kerámia féktárcsák körül 20 colos kerekek forognak, az Alfa Romeo elmondása szerint pedig ez az első szedán központi csavaros felnikkel. Természetesen a futóművet is átdolgozták, az új lengéscsillapítók is hozzájárulnak a stabil kanyarvételekhez.
A beltér puritán lett, itt a legszembetűnőbb a GTA és a GTAm közti különbség: utóbbiból kidobták a hátsó üléssort, helyette egy Alcantarával borított "kádat" találunk, ahol a bukósisakot és a tűzoltókészüléket lehet tárolni, illetve bukókeret is került az autóba a karosszéria merevítése érdekében. A kilincseket itt ajtóbehúzó szalag helyettesíti, a szénszálas kagylóülésekbe pedig hatpontos biztonsági öv préseli az utasokat. Sőt, az oldalsó ablakok és a hátsó szélvédő üvegét is a versenyautókban használt Lexan polikarbonátra cserélték, de még a belső ajtóbetéteket is száműzték. A beltér többi része viszont megegyezik a hétköznapi használatra sokkalta inkább alkalmas, négy teljes értékű üléssel rendelkező GTA-éval: új, matt szénszálas és alumínium felületek teszik sportosabbá mindkét változatot. Összesen 100 kg-ot sikerült lefaragni az alapul szolgáló Giulia Quadrifoglio tömegéből az extrém fogyókúra által, de ezzel párhuzamosan a teljesítményt is növelték. A Ferraritól származó, 2,9 literes duplaturbós erőforrás 510 helyett 540 lóerőt ad le, a mindössze 1,520 kg-os tömeg miatt pedig a szegmensben elképesztően jó, 2,82 kg/LE tömeg-teljesítmény arányt tudtak elérni. A 0-100 km/h-s sprint így nem is tart tovább 3,6 másodpercnél, melynél természetesen rajtautomatika is segít. Összesen 500 darab készül a felpaprikázott változatokból, mindegyik számozott lesz, így jövőbeli gyűjtői értéke valószínűleg magas lesz. Persze nem csak kiállítani való ez az autó, a szerencsés vásárlók versenyzéskor hasznos kiegészítőket is kapnak új sportautójukhoz, mint például a Bell bukósisak, az Alpinestars versenypilóta-felszerelés (overall, kesztyű stb.), vagy a kifejezetten ezekre a modellekre szabott Goodwool autóponyva. Ezen felül saját vezetéstechnikai tréning is jár az autóhoz az Alfa Romeo Driving Academy jóvoltából. A Giulia GTA-t és GTAm-et már meg is lehet rendelni, valószínűleg hamar elkel majd az összes példány.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?