Nem csak a sziluettje, a technikája is különleges az Opel Experimentalnak
Egyelőre csak renderképeken villantotta meg az Experimental névre keresztelt koncepcióautóját az Opel, de nem kell sokat várni a valós premierre sem, ugyanis szeptemberben az IAA Mobility rendezvényen kiállítja a német márka a különleges autót.
A lámpák elrendezése sokat dob az összképen
Az összkerekes, elektromos hajtással szerelt Experimental méreteiben valahol az Opel Grandland környékén helyezkedik el, így a C-szegmensbe érkezhet a németek koncepciója, ha egyszer sorozatgyártásúvá érik a modell. A karosszéria letisztult, áramvonalas megjelenést kapott, a tervezésnél pedig a fenntarthatóságra is odafigyeltek, ugyanis nem használtak króm díszítőelemeket. Ellenben így is rendkívül kívánatos a végeredmény, ami főként a lámpatestek elhelyezésének köszönhető, de sokat dob az összképen a visszapillantók hiánya is, melyeket két 180 fokos kamera helyettesít a C-oszlopba rejtve.
Az utastérben egyetlen kijelző sincs, mégis a legérdekesebb pontja a beltérnek a műszerfalba süllyeszthető kormány
Az utastérről csupán két skiccet mutatott az Opel, viszont ezek is beszédesek. Az Experimentalban nincsenek hatalmas kijelzők, a németek elmondása szerint azért, mert a sofőr a kiterjesztett valóság segítségével kap információkat az autótól hologram formájában. A furcsa kialakítású kormány csak egy opció a koncepcióban, hiszen besüllyeszthető a műszerfalba, amennyiben nincs rá szükség. Az Opel ezt a steer-by-wire technológiával oldotta meg, melynek lényege, hogy a kormány nincs fizikai összeköttetésben az első tengellyel, szoftveresen kormányozza azt.
Szeptemberben már a maga valójában is megmutatja az Experimentalt az Opel
A hajtásláncról, vagy az akkumulátorról egyelőre nem közölt adatokat az Opel, de elképzelhető, hogy a szeptemberi kiállításon konkrét részleteket is elárul majd a német márka.