A Sandero Stepway, a Spring a Duster és a Jogger is megkapja az új Extreme szintet
A nemrég Brüsszelben megvillantott Dacia Spring Extreme, illetve a Duster és Jogger eddigi, limitált szériás Extreme változatai csak a kezdet voltak: most elérkezett a teljesen új, a Dacia egész termékpalettáját megkoronázó Extreme szint. A szabadba vágyóknak rengeteg aprósággal szolgáló, modern és szabadidő-autós jellemvonásokat kiemelő külsőt kínáló szint mellé rengeteg újdonság is érkezik. A Stepway, Jogger és Duster modellek színpalettája egy új zöld, míg a Spring választéka egy új, kékesebb árnyalattal bővül.
A rézvörös részletek is segítenek felismerni a csúcsfelszereltséget
Egyéb látványos, ám költséghatékony dizájnelemekkel is dolgoztak a tervezők
Extreme szinten kívül és belül is rézvörös részletekkel találkozhatunk, amelyet fekete felnikkel fejeltek meg a dizájnerek. Az ülések minden Extreme modellben újak, ám a Jogger és Sandero Stepway a műszerfalon és az ajtókon is új szövetbetéteket kap a csúcsfelszereltséghez. A valódi kalandokhoz pedig az Extended Grip megoldást vezeti be az Extreme szinten a Dacia a Stepway és Jogger modelleken, így egyetlen gombnyomással változtathatóak az ESP rendszer beállításai, hogy az úttalan utakon ne korlátozzák túlságosan a hajtást.
Az opcionálisan a műszerfalon is szövetbetéttel rendelkező modellek innentől akár egy teljesen új, MicroCloud elnevezésű berakást is kaphatnak
A Dacia villanyautója, a Spring ráadásul nem csak keményebb külsőt, de komolyabb csúcsteljesítményt is kap: a 45 lóerős alapmotor helyett Extreme szinten 65 lóerővel és egy teljesen új váltóval érkezik, így 13,1 másodpercre csökken a százas sprintje, a végsebessége azonban továbbra is marad 125 km/óra. A hatótávolság WLTP szerint vegyes használatban 220 kilométer, míg kizárólag városban 305 kilométer is lehet.
A Spring még erősebb is lesz az új csomaggal
A legmenőbb extrát azonban a Jogger kapja, konkrétan kempingautóvá alakítható az InNature kiegészítőcsomaggal, ami nem csak Extreme szinten érhető el. A kivehető szett a második üléssor mögött fennmaradó csomagtartóban egyszerűen tárolható, majd a hátsó ülések ledöntésével percek alatt kényelmes ággyá varázsolja az utasteret. A kempingszett ráadásul külön is kapható és az összes eddigi Jogger modellel is kompatibilis, kevesebb, mint 50 kilót nyom és még tárolóhelyet is hagy a csomagtartóban. A szett használatához a hétüléses Joggerek hátsó két ülését ki kell venni. Működését az alábbi videón is megnézhetitek.
Akár sátorral is kérhető a kempingcsomag, a Jogger hátuljában nagyjából 60 centis fejtér marad
A 190 centi hosszú és 130 centi széles matracot nem csak sötétítőkkel lehet kiegészíteni, a Dacia ugyanis készült a még komolyabb kempingezőkre is: az egyedileg a Jogger hátuljára tervezett sátorral további alvóhelyek alakíthatók ki. A sátrat a Jogger nyitott csomagtérajtajára lehet csatlakoztatni.
Az extreme kínálat bevezetése már megkezdődött, Franciaországban már március elseje óta minden említett modellnél elérhető, a többi területen pedig az elkövetkező időszakban várható a megjelenésük.