Extra behajtási díjjal büntetnék a dízeleket
A polgármester duplán sarcoltatná a dízeleseket
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem nálunk és nem most, de egy terv szerint a jövőben duplán kéne fizetniük a belvárosban koszos dízelekkel és benzinesekkel autózóknak.
Boris Johnson háborút indít a büdös-koszos dízelmotoros autók ellen, pontosabban duplán sarcoltatná az Euro 6-os környezetvédelmi előírásoknak megfelelni képtelen járművek tulajdonosait - írja a Times. A beszámoló szerint a londoni polgármester azt szeretné, ha 2020-tól életbe is lépne a rendelet, aminek alapján az angol főváros közepébe hajtóknak alkalmanként további 10 fontot, aktuális árfolyamon közel 4000 forintot kéne fizetniük. A mostani 11,5 fontos napi behajtási alapdíjon felül, ami tavaly óta a 75 g/km-nél kedvezőtlenebb emissziójú gépkocsikra áll.
A cél elvileg a légszennyezettség csökkentése, és a több mint 10 esztendeje bevezetett dugódíj ellenére szmogos és zsúfolt London után több angol település is csatlakozna a tisztító programhoz. A dízelek mellett az idősebb és a rút CO2-kibocsátásban jeleskedő benzinesek gazdáira is vonatkozna a szigorítás. A polgármesteri tervezet ugyanakkor minden dízeles londoni útadóját emelné, ami figyelembe véve, hogy az Egyesült Királyságban majd' minden második újonnan forgalomba helyezett autóba gázolajat tankolnak, tuti kiveri a polgári biztosítékot.
Gondolt ő arra, meg másra is csak kicsit utána kellene hallgatni, meg olvasni:
https://soundcloud.com/kozbringa-miskolc/villants-2-london
Bárcsak ő lenne Pest polgármestere is, egyből élhetőbb, szerethetőbb lenne:
http://kerekparosmiskolc.net/2014/07/tempo-30-as-zona-lett-a-teljes-city-of-london/
Ja, azt tudtad, hogy Londonban nem lehet [b]FELESLEGESEN [/b]járatni az autó motorját, mert megbüntethetnek?
Nálunk, meg szmogriadó közepén az IQ bajnok szülő az óviba (természetesen nem a parkolóban áll meg, hanem a legközelebb a bejárathoz, nehogy 5 métert gyalogolni kelljen) autóval hozza a gyerekét, majd, míg a gyereket leadja a felesége, addig (10 percig) járatja kipufogóval az óvoda felé, mert majd meg fagy télen / sül nyáron szegény barom.
A (nagy, bel) városi közlekedés legtámogathatóbb módja a gyaloglás, majd utána jön csak a kerékpározás (amit Kempelen is mond), közösségi közlekedés. A legutolsó helyen kullog az autó.
Ha ingyen lenne az áram és mindenkinek lenne elektromos autója az sem oldaná meg a közlekedési problémákat, sőt. Olvass utána, hogy vajon miért nem?!
Üdv.
Ez csak idétlen bohóckodás, a büdös koromdízeleseknek nem extra dugódíj kell hanem tarkólövés. Csakúgy az ilyen trágyák gyártóinak.
a top gear-es jeremy is megmondta, hogy „a dízel a sátán üzemanyaga”. milyen igaza volt…
Nem a dízelek tulajdonosait kell sarcolni,hanem a „tiszta autók”vételére ösztönözni az embereket.
Ezért kellene mindenki megadóztatni, aki fingik. Az életfunkció, elkerülhetetlen és nem utolsósorban a legdurvább zöldek is művelik. Fujj….
Mert a villamos áram meg a fákon terem és áramzsákokban lehet szüretelni.
Egyébként a BELvárosi közlekedésben a vellanyótónál tényleg nincs jobb. A dugóban nem ketyeg a motor, nem eregeti a nemesgázokat.
Csak sajnos MÉG nem tart ott a technológi – bár jó irányba halad – hogy egy elektromos motorral hajtott szgk. ugyanakkora, vagy nagyobb hatótávval rendelkezzen, mint egy belsőégésű motorral hajtott ugyanakkora méretű és felszereltségű szgk.
Abból nincs pénz… a lőtéri kutyát sem érdekli a levegő minősége, de egy új bevételi forrás mindig jöhet:)
Arra nem gondolt a polgármester úr, hogy az elektromos autók irányába kellene nyitni? Nekik talán ingyen kellene engedni a közlekedést!
És a fingó biciklistákat háromszoros díjjal kellene büntetni. Amelyik nem dug minden reggel ellenőrzés mellett dugót a seggébe, azt mind!
És a büdös szájú embereket is mind ki kellene tiltani, meg akik izzadnak, azokat is. Semmi keresnivalójuk a belvárosban!
Teljesen igaza van Borisnak! Nagyszerű ember. Végre! Itthon is ez kéne!
Mondjuk egy kis finomítás még ráférne a tervezett intézkedésre, miszerint az EURO 6-os és 7-es dízeleket és hozzá a közvetlen befecskendezéses benzineseket duplán büntetni kellene.
Bőven elég lenne az Euro 4 is. Az Euro 6 os is úgyanannyi CO -t bocsát ki, maximum a nitrogén-oxid kibocsátás csökken az új dízeleknél, de ennyi erővel akkor tiltsuk be a villámlást, mert villámcsapáskor is reakcióba jön a nitrogén és az oxigén és ebből nitrogén-oxidok jönnek létre.