Extra behajtási díjjal büntetnék a dízeleket

A polgármester duplán sarcoltatná a dízeleseket

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem nálunk és nem most, de egy terv szerint a jövőben duplán kéne fizetniük a belvárosban koszos dízelekkel és benzinesekkel autózóknak.


Boris Johnson háborút indít a büdös-koszos dízelmotoros autók ellen, pontosabban duplán sarcoltatná az Euro 6-os környezetvédelmi előírásoknak megfelelni képtelen járművek tulajdonosait - írja a Times. A beszámoló szerint a londoni polgármester azt szeretné, ha 2020-tól életbe is lépne a rendelet, aminek alapján az angol főváros közepébe hajtóknak alkalmanként további 10 fontot, aktuális árfolyamon közel 4000 forintot kéne fizetniük. A mostani 11,5 fontos napi behajtási alapdíjon felül, ami tavaly óta a 75 g/km-nél kedvezőtlenebb emissziójú gépkocsikra áll.
Hirdetés

A cél elvileg a légszennyezettség csökkentése, és a több mint 10 esztendeje bevezetett dugódíj ellenére szmogos és zsúfolt London után több angol település is csatlakozna a tisztító programhoz. A dízelek mellett az idősebb és a rút CO2-kibocsátásban jeleskedő benzinesek gazdáira is vonatkozna a szigorítás. A polgármesteri tervezet ugyanakkor minden dízeles londoni útadóját emelné, ami figyelembe véve, hogy az Egyesült Királyságban majd' minden második újonnan forgalomba helyezett autóba gázolajat tankolnak, tuti kiveri a polgári biztosítékot.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

11 thoughts on “Extra behajtási díjjal büntetnék a dízeleket

  • 2017.10.29. at 04:59
    Permalink

    Gondolt ő arra, meg másra is csak kicsit utána kellene hallgatni, meg olvasni:
    https://soundcloud.com/kozbringa-miskolc/villants-2-london

    Bárcsak ő lenne Pest polgármestere is, egyből élhetőbb, szerethetőbb lenne:
    http://kerekparosmiskolc.net/2014/07/tempo-30-as-zona-lett-a-teljes-city-of-london/

    Ja, azt tudtad, hogy Londonban nem lehet [b]FELESLEGESEN [/b]járatni az autó motorját, mert megbüntethetnek?
    Nálunk, meg szmogriadó közepén az IQ bajnok szülő az óviba (természetesen nem a parkolóban áll meg, hanem a legközelebb a bejárathoz, nehogy 5 métert gyalogolni kelljen) autóval hozza a gyerekét, majd, míg a gyereket leadja a felesége, addig (10 percig) járatja kipufogóval az óvoda felé, mert majd meg fagy télen / sül nyáron szegény barom.

    A (nagy, bel) városi közlekedés legtámogathatóbb módja a gyaloglás, majd utána jön csak a kerékpározás (amit Kempelen is mond), közösségi közlekedés. A legutolsó helyen kullog az autó.

    Ha ingyen lenne az áram és mindenkinek lenne elektromos autója az sem oldaná meg a közlekedési problémákat, sőt. Olvass utána, hogy vajon miért nem?!

    Üdv.

  • 2017.10.29. at 04:59
    Permalink

    Mert a villamos áram meg a fákon terem és áramzsákokban lehet szüretelni.
    Egyébként a BELvárosi közlekedésben a vellanyótónál tényleg nincs jobb. A dugóban nem ketyeg a motor, nem eregeti a nemesgázokat.
    Csak sajnos MÉG nem tart ott a technológi – bár jó irányba halad – hogy egy elektromos motorral hajtott szgk. ugyanakkora, vagy nagyobb hatótávval rendelkezzen, mint egy belsőégésű motorral hajtott ugyanakkora méretű és felszereltségű szgk.

  • 2017.10.29. at 04:59
    Permalink

    És a fingó biciklistákat háromszoros díjjal kellene büntetni. Amelyik nem dug minden reggel ellenőrzés mellett dugót a seggébe, azt mind!
    És a büdös szájú embereket is mind ki kellene tiltani, meg akik izzadnak, azokat is. Semmi keresnivalójuk a belvárosban!

  • 2017.10.29. at 04:59
    Permalink

    Teljesen igaza van Borisnak! Nagyszerű ember. Végre! Itthon is ez kéne!

    Mondjuk egy kis finomítás még ráférne a tervezett intézkedésre, miszerint az EURO 6-os és 7-es dízeleket és hozzá a közvetlen befecskendezéses benzineseket duplán büntetni kellene.

  • 2017.10.29. at 04:59
    Permalink

    Bőven elég lenne az Euro 4 is. Az Euro 6 os is úgyanannyi CO -t bocsát ki, maximum a nitrogén-oxid kibocsátás csökken az új dízeleknél, de ennyi erővel akkor tiltsuk be a villámlást, mert villámcsapáskor is reakcióba jön a nitrogén és az oxigén és ebből nitrogén-oxidok jönnek létre.

Vélemény, hozzászólás?