Extra adó az öreg autókra? Ez a GÉMOSZ legújabb felvetése

Már nem tiltaná, de különadóval illetné az idős autókat a GÉMOSZ

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy hónapja az idős autók importjának tiltását vetette fel a GÉMOSZ és a Lízingszövetség. A legújabb ötlet pedig extra adó az idős autókra.


Mint azt Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) elnöke egy tévéinterjúban elmondta, szervezetük támogatja a környezetterheléssel összefüggő adózást, ezzel ösztönözve a járműtulajdonosokat, hogy a használt autókból is a modernebbeket, környezetre kevésbé károsakat válasszák.
Mint azt Gablini Gábor is említette, az adózás alapja ma a teljesítmény. Az adó mértéke a korral arányosan csökken, ami nem járul hozzá ahhoz, hogy fiatalabb, alacsonyabb környezetterhelésű autókat hozzanak be az országba, amelyek az átlagos járműállomány 13,7 éves átlagéletkorát is javítanák. A behozott gépjárművek csaknem 50 százaléka 16-18 éves. Ezek döntően leselejtezésre várnak, néhány száz euróért lehet megvásárolni őket, mert nincsenek felkészítve a műszaki vizsgára, biztonsági elemeik állapota elmarad a kívánatostól - fejtette ki.
Hirdetés
Az elnök kiemelte, hogy a GÉMOSZ és a Magyar Lízingszövetség álláspontja (már) nem az, hogy tiltsák ki az öregebb autókat. A mostani felvetés, hogy legyen magasabb az ezeket terhelő adó, preferálva azokat a járműveket, amelyek az átlagnál alacsonyabb károsanyag-kibocsátásúak. Ez az elképzelés alapvetően nem rossz, de azért meg kell jegyezni: az idős autóval járók jellemzően nem azért nem új autót vesznek, mert ez a hobbijuk, hanem azért, mert újabbat nem tudnak kigazdálkodni. Ha pedig az idős, valóban fokozott emissziójú autókat hazánkban is extra adóval terhelik, azzal nem feltétlenül azt a hatást fogják elérni, mint Nyugat-Európában, hogy mind többen vesznek új autót (amihez amúgy mindenhol kellenek ösztönzők), hanem sokakat az autózás, így akár a munkához jutás lehetőségétől foszthatnak meg.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 05:23
    Permalink

    Már megint bele akarnak pofázni, hogy mit csinálok, én most vettem egy 20 éves bömöst amit felujítottam, és nem akarok ratyi ronda fapados dácsiába ülni csak azért mert új 😀

  • 2017.10.28. at 05:23
    Permalink

    Ha a nagy magyar átlagfizetést veszem alapul (KSH nettó 153eHUF/hó), a család egyik tagjának a fél fizetése elmenne arra, hogy folyamatosan új autóval furikázzon a család. Vegyél egy 4milliós autót hitelre (meglepő, milyen kevés családi autót találni ebben az árban ha nem Daciat szeretnél), fusson ki 4 év alatt, használd még 4 évig, majd kezd újra az egészet. A KGFB, a Casco és a többi móka miatt ~80e forintból áll meg az autó havonta ha csak annyit használod, mint a nagy magyar átlag (12ekm/év).

    Az ötlet amúgy jó, de csak abban az esetben, ha az átlagautós árak a magyar átlagfizetéshez fognak viszonyulni. (tudom, van ilyen autót, fapad Dacia vagy fapad Lada 2millió áron)

  • 2017.10.28. at 05:23
    Permalink

    Az a baj, hogy nyugaton erre pl sok országban létezik külön kategória. Itthon vagy OT vagy semmi. Nagyok kellene egy olyan kategória itthon is amibe ezek a nem veterán, de nem is napi használatban levő, vagy keveset használt hobbi autók kerülhetnek.

  • 2017.10.28. at 05:23
    Permalink

    Pont nem érdekli őket. Ha hobbi autód van az luxus, és akkor meg is tudod fizetni az extra teheket. Gondolom valami hasonló módon magyaráznák meg.

  • 2017.10.28. at 05:23
    Permalink

    Végigfutottam a kommentek nagy részét és bár lehet elkerülte a figyelmem, de ha nem akkor írok róla. Egy valamire nem gondolt a GÉMOSZ. Mégpedig arra ha valaki szándékosan egy youngtimer korú autót kíván üzembe helyezni itthon. Bevallom őszintén, nekem baromira tetszik pl. az Alfa Romeo 164 és a 164 Super, amiből a legfiatalabb is már 18 éves. Ha találnék (márpedig esély van rá) egy nem leharcolt darabot, nagyon szívesen használnám a mindennapokban. Akkor erre mit mondana a GÉMOSZ!?

  • 2017.10.28. at 05:23
    Permalink

    Egyetértek én fejtegetéseiddel, csak azt nem osztom, hogy “tipikus magyar”.
    Ezek kozmopoliták, ami távol áll a tipikus magyarságtól… Nem elég annyi, hogy magyarul beszél valaki és magyar útlevél (is) lapul a zsebében, a magyarságnak nem csak ennyi a kritériuma…
    Mellesleg nyugaton sem a környezetvédelem iránt érzett önzetlenségből róják ki az idősebb példányokra az extra adókat, hanem ott is üzleti céllal.
    Nyugaton más jövedelmi viszonyok vannak, és ebből következően a kormányok mozgástere is különbözik.
    Még annyit, az ilyen magántársaság nem része a mindenkori kormányzatnak.

  • 2017.10.28. at 05:23
    Permalink

    És ha ettől az intézkedéstől várja Gablini mester az újautó eladások fellendülését akkor azt biztosra veheti, hogy ezzel nem sokkal fog többet eladni. Annyi ér csak el vele, hogy majd éppen olyan autókat hoznak be ami megüti a mércét. Nem tőle és a haverjaitól fogják pótolni a hiányt. Ezt borítékolni is lehet.

  • 2017.10.28. at 05:23
    Permalink

    Ez a szabadversenyes kapitalizmusnak mond ellent. Mint a bigott kommunizmusban. Nem megy akkor szabályozzuk. Ahelyett, hogy azon törnék a fejüket, hogy mondjuk hogyan lehetne a gépjárműpark korszerűsítésére esetleges támogatást szerezni, amivel esetleg inkább egy új autó megvételének irányába terelnék az embereket.

  • 2017.10.28. at 05:23
    Permalink

    Úgy látszik most ez a divat az országban, ha valamilyen szervezet vagy valaki kényelmes kis üzlete a piaci versenyben alulmarad akkor nem fejleszteni próbálja azt és visszakűzdeni magát az élvonalba hanem különféle kormányrendeletekkel, szabályozásokkal lehetetleníti el a másikat.

  • 2017.10.28. at 05:23
    Permalink

    Ez pont ugyanolyan blődség mint a taxisok akciója az uber ellen. Ha valaki betartja a játékszabályokat amit a törvény előír akkor miért ne uberezhetne? Aki csal azt természetesen kapják el. Ennyi.

  • 2017.10.28. at 05:23
    Permalink

    És félreértés ne essék, szerintem sem jó dolog, hogy ennyi használt autó lepi el az országot, és mindenkinek azt mondom ha teheti vegyen újat, de erre a problémára nem ez a megoldás amit a Gablini a haverjaival kitalált. Ez csak nekik jó.

  • 2017.10.28. at 05:23
    Permalink

    És akkor még azon is lehetne kicsit gondolkozni, hogy mi a szennyezőbb, egy euro2 -es 1000-es suzuki vagy egy euro4-es 3000-es akármi. Szóval bármilyen szankciók előtt szerintem ezeket kellene tisztázni és akkor elhiszem, hogy az intézkedés a környezetvédelmet szolgálja.

  • 2017.10.28. at 05:23
    Permalink

    Szerintem mindenkinek igaza van. Ez müködik nyugaton, itthon nem, ott nagyon másak a fizetések és azt se felejtsük el merre vándorolnak a használt autók? Keleter vagy nyugatra? Teljesen logikus. Ennek ellenére utálatos a hír dehát kisemberre nem vár fényes jövő. Annyi személyes tapasztalatot hozzátennék hogy a Baltikum tele van Volvo es német használtautó piaccal. Egy lerakat. Az utakon a dízelek fele úgy füstöl mint egy gyárkemény. Na vajon miért? Kivaneztalálva kérem.

  • 2017.10.28. at 05:23
    Permalink

    És ha már a környezetvédelemnél tartunk mondjuk kezdhetnék ott a dolgot, hogy a jelenlegi besorolást ami nem ér semmit sem felülvizsgálják, mert mondjuk egy euro3-as benzines és diesel közt igen nagy eltérés van, mint az idővel kiderült.

  • 2017.10.28. at 05:23
    Permalink

    Ha olyan baromira fontos a környezetvédelem akkor mondjuk elsőnek kezdjék azzal, hogy a sok kormoló szemetet kiszedik a forgalomból, illetve komolyabban veszik a környezetvédelmi méréseket, mert ahogy elnézem a sok kormoló füstölő autót az utakon, elég lazán veszik a dolgot.

  • 2017.10.28. at 05:23
    Permalink

    Ne mondd már, hogy nem tipikus. Nem megy a biznisz, akkor megpróbálják ilyen módszerekkel magukat versenybe hozni. Ami nyugaton van az egy teljesen más dolog. Ezek az emberek nem a környezetvédelem miatt csinálják, hanem a saját érdekük miatt. A környezetvédelem csak egy álca meg egy lehetőség ami ki tudnak használni. És azért sem ugyanaz mint nyugaton, mert ott más lecserélni egy öregebb autót mint itt. Illetve ha ilyen szigorítások jönnek azt legtöbbször egy államilag finanszírozott roncsprémiummal mondjuk segítik. Itt ez csak a haszonszerzésről szól.

  • 2017.10.28. at 05:23
    Permalink

    Ez a kisebbik erőltetett hülyesége az újautó lobbynak,de részben legalább támogatható!
    Tény,hogy a 12-15 éves külföldről behozott használt “prémium”(3-as Bmw,Passat,Audi A4-A3,Golf IV-V stb)árából jóval FIATALABB,de kevésbé presztizses autót is lehet venni.
    Pl: 1 millióért vehetünk 2001-2002-es évjáratú Bmw Compact-ot,de ennyiből megvan egy 2007-2008-as kiadású Lacetti,G Astra,Stiló vagy épp Fabia Combi.
    Ezek már zömmel Euro 4-5 emissziójúak,szemben a bömös Euro 2-3-as motorjával.
    Persze igazságtalan dolog lenne így rászorítani az embereket a környezetvédelemre,pláne hogy amúgy csak Gabliniék akarnak több új kocsit eladni!

  • 2017.10.28. at 05:23
    Permalink

    Abszolút nem tipikus magyar megoldásról van szó, hiszen ez a szemlélet, sőt megoldásként, Nyugat-Európában már évtizedek óta él és létezik. Ezért tudnak olcsón hozzájutni a még használható jó autókhoz nyugatról a nepperek. Olyan extra adókkal vannak terhelve a korosabb autók, hogy érdemesebb inkább újra cserélni.
    Egyértelműen látszik ki fizeti a GÉMOSZ-t, ami abszolút nem a magyar kormány része.
    Na ki fizeti őket? Az autógyártó multik. Az ő érdeküket képviselik, ennek szellemében születnek javaslataik.

  • 2017.10.28. at 05:23
    Permalink

    Ez a Gablini hülye. Hogy ő gazdagabb legyen azért a szegényebb réteg dögöljön meg. Kiváló ötletei vannak. Megint egy tipikusan magyar megoldás a tüneti kezelés szemléletében.

Vélemény, hozzászólás?