Már magaslati teszten a piacra jövőre várható új Suzuki Swift (Fotó: Automedia)
Az Automedia kémfotósai 2500 méteres magasságban kapták lencsevégre a Suzuki Swift negyedik generációját. Még csak a negyedik? - kaphatják fel a fejüket sokan. Igen, hiszen az első esztergomi Swift és annak különféle alteregói még nem az igazi Swift vonalat képviselték. Az "ős Swift" Cultus néven jelent meg, 1983-ban. A Global Swift épp 20 évvel később, 2003-ban debütált, majd első két generációjával még Esztergomban (is) készült - és hozott új minőségi szintet a hazai Suzukik világába. A most futó harmadik generáció 2016 végén mutatkozott be, először 2017-ben láthattuk, 2020-tól már csakis lágy hibridként kapható, az alapverzió 12, a Swift Sport 48 V-os rendszert kapott. Most pedig úgy néz ki, hogy a Suzuki vele közös platformon, de teljes egészében lecserélt karosszériával hozza ki a negyedik generációt.
A most futóval azonos platformon várható az új Swift is, így sanszosan marad a kisautók körében is kis külső méret, igaz utasterével a mostani is jó helykínálatúnak számít. A hajtásláncok már az Euro 7 normához készülhetnek (Fotó: Automedia)
Ahogyan a mostani, az új Swift is LED-es fényszórókat kap, ám még nagyobb méretben, továbbá az összes aktuális biztonsági felszerelést megkapja, ez mondjuk nem nagy meglepetés, hiszen már a mostaniban is van alapáron távolságtartós tempomat is. A műszaki információk sorából még semmi sem ismert, egy biztos: legalább lágy hibrid motorokat várhatunk, de mivel a Vitarából már a márka saját hibrid hajtáslánca is ismerős lehet, s az sem titok, hogy azt az S-Cross is megkapja már idén, hibrid Swift érkezésére is van esély - akár Suzuki, akár Toyota rendszerrel.
Már a mostani Swift Sport is lágy hibrid, az új generáció már tisztán elektromos üzemre is képes, de nem konnektoros hibrid verziókat is hozhat (Fotó: Automedia)
Kíváncsi leszek…meg az új Vitarára is.