Exkluzív fotókon a 12 év után visszatérő Toyota Corolla

Még maszkolva, de vélhetően már az új Toyota Corollát láttuk

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A legfrissebb hírek szerint a Toyota kivezeti az Auris modellnevet, s meredekhátú kompaktjai Európában is Corollaként futnak tovább. A Grossglockneren láttuk az ötajtóst.


Épp Európa egyik legjobb autóútjára, a Grossglockner hágóhoz hozott el a Suzuki, hogy ismét meghajtsuk a Swift Sportot, mindkettőről írunk még bővebben, viszont a több mint 2500 méter magasra futó úton természetesen ezúttal is össze lehetett futni több gyári autóteszttel is. Az Audi például épp fék-, illetve vontatáspróbát végzett egy új A8-assal, annak is vélhetően egy friss motorvariánsával, a Toyota pedig legújabb kompaktját vallatta. Azt az ötajtóst, amit a Genfi Autószalonon még Auris Concept néven ismerhettünk meg, ám október elején, a Párizsi Autószalonon a legfrissebb pletykák szerint már Corolla néven láthatunk majd. A Toyota ugyanis a márka európai elnökének nyilatkozata szerint úgy döntött, hogy az első Auris 2006-os bevezetése után 12 évvel a harmadik generációt már nem hozza ki, hanem inkább az öreg kontinensen is visszatér a már több mint 50 éve bevezetett, s már több mint 45 millió példányban elkelt Corolla névhez az ötajtós és a kombi kompakt modellje esetén is.
Hirdetés

Az ötajtós, immár nem Auris, hanem Corolla után hamarosan érkezik az új Corolla kombi is, továbbá természetesen a lépcsőshátú Corollából is lesz friss nemzedék. Miként azt az ötajtósnál már elmondhattuk, pontosabban leírhattuk, csakis benzines, illetve hibrid motorokkal, s most először lesz a takarékos hibrid verzión túl egy izomhibrid is. Míg előbbi a Prius IV világbajnok termikus hatásfokú 1,8-as benzinesével 122 lóerős lesz, utóbbi egy 2,0 literes, szintén Atkinson ciklusú benzinessel előre láthatólag 180 lóerőt hoz. Az új Corolla nem csak belépő hibridjének hajtásláncával kapcsolódik a Priushoz, alapjaik is azonosak, a Toyota TNGA moduláris platformja, amire nem mellesleg hazánk legkedveltebb zöld autója, a zömében hibridként értékesített C-HR is épül. Hogy a Toyota valóban Corolla néven hozza-e az Auris utódját, az legkésőbb október elején, a Párizsi Autószalonon ki fog derülni, ezt követően az újdonság jövőre év elejére fut be a kereskedésekbe.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2018.08.31. at 09:47
      Permalink

      Itt most tényleg értelmetlen, de korábban sokszor volt már rá példa, hogy az amerikai és az európai piacos Toyotákat más-más front- és farrésszel látták el, az előző Corollával is így volt. A Camry is ugyebár jön Európába, és utánanézhetsz: az USA-beli és pl. az orosz Camry orra eltérő, nem tudjuk, milyen lesz, ami hozzánk érkezik. Ott jogos lesz a camouflage…

  • 2018.08.31. at 10:03
    Permalink

    Sok hülyeséget csináltak a Toyotánál az utóbbi 10-12 évben. El is vesztettek jó pár vevőt, köztük engem is, amit nagyon sajnálok.
    Jó lenne, ha észhez térnének és hasonló modellválasztékot nyújtanának, mint régen.
    Ezzel a Corolla helyett Auris témával is csak kiröhögtették magukat.

    • 2018.09.01. at 12:02
      Permalink

      Nem kiröhögtetik, hanem kiröhögtették magukat!
      Az utolsó Corollát vettem meg. Az után kezdték el Aurisnak hívni, mert egy fiatalos, sportos modellként hirdették. E helyett a töketlenek csináltak egy szinte egyterű bumfordi autót, amibe normális motort sem tudtak belerakni.
      Emlékszem, amikor 3 éves lett a TS Corollám beajánlottak egy D-Cat Aurist helyette.
      Mentem egy próbakört és röhögve szálltam ki belőle, hogy valakinek megfordult a fejében mint méltó utód. Szánalmas volt az egész autó a TS-hez képest.

      • 2018.09.01. at 17:47
        Permalink

        Kicsit hisztis vagy.
        A mai Aurisok másról szólnak.
        Nem verseny autók, megfontolt pénzel rendelkező középosztálybeli emberek vásárolják.
        Nem gyorsulások nem vagánykodásra valók.
        Ezek nyugodt csendes, kis fogyasztású autók,
        Első a környezetvédelem és a fogyasztás, a 41%-os hatásfokú motor.
        De most jön az új modell ott már lesz Kraft.
        A 2 literes szívó motorok ott lesznek a szeren, és alatta a technika is.
        https://youtu.be/6v97qrVhxd0

        • 2018.09.01. at 23:38
          Permalink

          Egy ilyen komoly gyártónak nem lett volna szabad a sportosságot így elhanyagolnia.
          Ezért mérges vagyok, mert szívesen vettem volna ismét Toyotát, de így nem tudtam.
          A TS-sel a mai napig, közel 300.000km-rel maximálisan meg vagyok elégedve. Lehet, hogy soha el sem adom.
          Nálam “ő” az etalon. Olyan magasra tette a lécet, amit nagy valószínűséggel egy másik autónak esélye sincs megugrani.

Vélemény, hozzászólás?