Év Motorja díj: a BMW i8-é a legjobb hajtáslánc

Megérdemelt győzelem: a BMW i8 kapta az Év Motorja díjat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Fölényes BMW-győzelem az Év Motorja választáson, az i8 hajtáslánca több díjat is vitt.


Az 1999-ben alapított Év Motorja díj 65 tagú zsűrije idén is megszavazta díjazottjait. A megmérettetésen minden olyan autót hajtó motor, illetve hajtáslánc indulhatott, amelyet legalább két országban forgalmaznak. Az elmúlt években többszörösen kitüntetett 1,0 literes Ford EcoBoost helyett idén - abszolút megérdemelten - a BMW i8 hibrid hajtáslánca kapta meg az Év Motorja kitüntetést.
Az i8 1,5 literes soros háromhengeres, közvetlen befecskendezéses és turbós benzinesen, valamint villanymotoron alapuló, 363 lóerő összteljesítményű hajtáslánca a legfőbb kitüntetés mellet a csak az elmúlt évben megjelenteket mérkőztető legjobb új motor kategória, illetve az 1,4-1,8 liter közötti méretosztály díját is elvitte.
Hirdetés
A Ford 1,0 literes, direktbefecskendezéses, háromhengeres EcoBoost motorját továbbra is a legjobb kismotornak tartotta a zsűri. Kitüntetett a PSA 1,2 literes turbós háromhengerese és a Mercedes-AMG 2,0 literes, 360 lóerős, azaz 165 lóerős literteljesítményű turbómotorja is. Az egyetlen feltöltő nélküli motor a listán a tavaly is szerepelt, akkor is a legjobb sportmotornak és 4,0 liter felettinek talált, 4,5 literes Ferrari V8-as. A 2-4 liter közötti méretosztály díjazottjai szintúgy idén is pont azok, amelyek tavaly is kapták a kitüntetést.
Év Motorjai 2015
Kategória Motor Felépítés Teljesítmény
Nemzetközi Év Motorja 2015 BMW 1.5 Turbo + villanymotor S3 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó + villanymotor 363 LE
Legjobb új motor BMW 1.5 Turbo + villanymotor S3 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó + villanymotor 363 LE
Legtisztább (zöld) motor Tesla P85D Elektromos hajtáslánc 700 LE
Legjobb sportmotor Ferrari 4.5 V8 V8 benzin, közvetlen befecskendezés 570, 605 LE
1,0 liter alatt Ford 1.0 Ecoboost S3 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó 100, 125, 140 LE
1,0-1,4 literig Peugeot-Citroën 1.2 Turbo S3 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó 110, 130 LE
1,4-1,8 literig BMW 1.5 Turbo + villanymotor S3 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó + villanymotor 363 LE
1,8-2,0 literig Mercedes-AMG 2.0 Turbo S4 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó 360 LE
2,0-2,5 literig Audi 2.5 TFSI S5 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó 367 LE
2,5-3,0 literig BMW 3.0 Turbo S6 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó 431 LE
3,0-4,0 literig McLaren 3.8 V8 Turbo V8 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó 650, 675 LE
4,0 liter felett Ferrari 4.5 V8 V8 benzin, közvetlen befecskendezés 570, 605 LE
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?