Év Magyar Autója: hét modell már mindenképp versenyben van
Zsűritag lettem: ötödmagammal fogjuk megválasztani az Év Magyar Autóját
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Európai és Világ Év Autója díj után jövő évtől immár Év Magyar Autója díj is lesz. Az Autós Nagykoalíció és a Járműipar.hu által életre hívott díj zsűrijébe én is meghívást kaptam.
Idén hívta életre az Autós Nagykoalíció és a Járműipar.hu az Év Magyar Autója díjat. A zsűribe nagy példányszámú online és print lapok elismert autós újságíróiból válogattak tagokat. Csordás Gábor (Autó és Stílus, Player), Bíró Csongor (Autószektor, Járműipar), Kismartoni András (Origo) és Miklós-Illés Kálmán (Autó-Motor), valamint én (Katona Mátyás, Autónavigátor) alkotjuk a zsűrit, s pontos, összetett szabályrendszer alapján fogjuk meghatározni az egyes díjak nyerteseit.
Első körben négy különféle díjért indulnak a nevezett modellek. Az Év Magyar Autója 2020 díjért a 2020-ban forgalmazott, magyarországi gyárban összeszerelt személyautók indulnak. A Magyarország Autója 2020 díj kapcsán a Magyarországon forgalmazott és az importőr által a versenyre benevezett autók közül válogatunk majd, míg az Év Beszállítója 2020 díj esetében a Magyarországon termelőüzemmel rendelkező autóipari beszállító vállalatok közül választjuk ki azokat, amelyeket az autógyártók legmegbízhatóbb partnerükként megkeresésünkre előzetesen írásban megjelöltek. Ezt a díjat évente több vállalat is megkaphatja. Lesz egy Év Zöldautója 2020 díj is, melyért szintén a Magyarországon forgalmazott és az importőr által a versenyre benevezett zöld autók (tisztán elektromos autók és legfeljebb 50 gramm/kilométer szén-dioxid kibocsátással rendelkező hibridek) indulnak.
Noha a díjak csak jövő év márciusában kerülnek kiosztásra, nevezett modellek már most vannak. Elsőként a Skoda nevezett a Nürburgring leggyorsabb hétüléses SUV-jával, azaz a Kodiaq RS-sel és a márka új kompaktját, a Scala-t is indítva. Az Opel szintén az elsők között nevezte több modelljét is. A valaha Szentgotthárdon is gyártott Astra mai, K generációja ma is a piac egy meghatározó modellje, nem mellesleg 2016-ban az európai Év Autója díjat is elnyerte. Indul a hatodik generációs, nyáron debütáló Corsa is, melyből 1982 óta 13,6 millió példány talált gazdára, ezáltal az Opel jelenlegi bestsellere. A versenyben megtalálható lesz a Crossland X és a minap debütált Grandland X Plug-in Hybrid is, ami 300 lóerős összteljesítményt és konnektoros tölthetőséget is ad, így hazánkban zöld rendszámra is jogosult. Továbbá még egy tisztán elektromos modellt, a június 4-én debütáló (a bemutatón mi is ott leszünk!) eCorsa villanyautót is nevezte az Opel. Az Opel eddigi legolcsóbb villanyautója már a debütálást követően, tehát június 4-től rendelhető lesz, az első példányok pedig decemberre várhatók belőle.
A nevezési időszak június 30-ig tart, alighanem lesznek még további modellek is, amelyek mérkőznek majd a díjakért.
Médiafogyasztóként úgy érzem, egy vezess, HVG cégautó illetve egy totalcar.hu is befért volna a zsűribe, ha csak a puszta számokat veszem alapul. Arról nem is beszélve, hogy háromból kettő orgánumnál van aktív COTY tag.
http://www.autoesstilusonline.hu/ (életemben most kattintottam ide először) jobb oldalt megnéztem a friss hozzászólások dátumát, baromi népszerű oldal :] Persze ettől még lehet nagyon szakmai, mert ugye mint tudjuk, nem a mennyiség a mérvadó.. csak hát.. namindegy, mostmár van ilyen is, jó munkát kívánok.