Év Autója 2016? Nálunk az Astra lett a befutó
Három a magyar igazság? Ezúttal igen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem beszéltünk össze, a szerkesztőségen belül mégis egyhangúan az Astra került ki győztesként az Év Autója díjat illetően. Talán nem véletlenül.
Nagyon a szívünkbe lopta magát az Opel Astra K, hiszen a szerkesztőségen belül mindenki neki ítélné az Év Autója díjat (bővebben itt és itt a vélemények). 2010-ben harmadik, 1999-ben pedig második volt, idén először úgy tűnik, hogy elviheti az első helyet az eddigi legjobb Astra. Nem ecsetelem, hogy miért ez a legjobb kiadás a történelem során, a külföldi és hazai menetpróbákon, valamint az 1,0 literes háromhengeres tesztjében ezt már kellően kifejtettük, nézzük mi újság a többiekkel.
Régen volt már ilyen hetes fogat. Eddig általában jó, ha két-három modell volt olyan szinten szimpatikus, hogy minden tekintetben el tudtam fogadni. Most ez a szám hatra nőtt. Nálam a Jaguar XE a kivétel. A nálunk járt tesztautóban két olyan dolgot is tapasztaltunk, hogy ezek alapján nem tudom miért került be a döntősök közé. Alapvető dolog, hogy az anyagminőség rendben legyen egy mai prémiumkategóriás autónál. Az XE műszerfalának varrása viszont olyan egyenetlenül futott, hogy rossz volt ránézni, a csomagtartó egy részének borítása pedig lényegében hiányzott, ami szintén megengedhetetlen ebben a szegmensben.
A többiekkel kapcsolatban annyit tudok elmondani, hogy bármelyiknek lényegében oda lehetne adni az első helyet. Miért mégis az Astra győzött nálunk? Mert ez a leginkább hétköznapi, tömegek számára elérhető modell, amely jövőre várhatóan csúcsot is fog dönteni az Opel eladási listáján. Ha már tippelünk, akkor a második helyre az Audi A4-et, harmadikra pedig a Skoda Superbet tenném. Ezek után már nagyon várom, hogy jól éreztük-e az Astra győzelmét vagy mindannyian tátott szájjal és nagyra nyitott szemekkel nézünk majd ki a fejünkből.
„Remélhetőleg a fenti esztétikai hibákat mielőbb kijavítja a Jaguar, mert ezeket elnézve eléggé érthetetlen, hogy miként tudott bekerülni a legjobb hét közé”
Ahogy a kipufogó helyét kivágták a lökhárítóban, az is megér egy misét. Kár, mert nagyon látszik a Jaguaron az akarás, bizonyos pontokon túl is szárnyalja pl. a BMW-t vagy az Audit, de ha az összképet nézzük, még bőven van lemaradása a „nagymacseknak”.
Szinte minden autós újságíró az Astra győzelmét jósolja(nem csak az AN-nál), szóval én a magam részéről már-már el is könyveltem a győzelmét. Legalább egy másik kompakt bejutott volna még, hogy legyen min izgulni…
Zöld, figyelmetlen vagy.
Azt nem írták, hogy lokális becslés ez vagy pl. európai?
Egyre több elhallásod van, figyelj már jobban, kérlek.
Te mikor jártál utoljára Európában?
„Mert ez a leginkább hétköznapi, tömegek számára elérhető modell, amely jövőre várhatóan csúcsot is fog dönteni az Opel eladási listáján.”
Ezt a marhaságot annyiszor leírtátok már, de attól még köze nincs a valósághoz. Akkor is ha a mintát mesterségesen leszűkítve az új autókra ez áll a legközelebb a magyar fizetésekhez a 7ből, az a helyzet hogyha megteheteik, a magyarok is inkább használt Audit hoznák el, mint az új Astrát. És az a helyzet, hogy ez érvényesül nyugaton is, és ezért nem „tömegtermék” az opel, mégha az Astra a palettán a legerősebb eladást is fogja produkálni…