Év Autója 2016? Még egy tipp az Opel Astra győzelmére

Hét döntősből csak egy maradhat, az Astra engem is meggyőzött

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár még csakis háromhengeres, 1,0 literes turbós benzinesével vezettem az Opel Astra K-t, nagyon esélyesnek tartom az Év Autója címre.


Nyílt lapokkal megtesszük tippjeinket (ha belefér ez az enyhe képzavar) az Év Autója díj kapcsán. A hét döntőst már decemberben megismerhettük, a győztest pedig február utolsó napján fogja kihirdetni a zsűri. Hollósy Balázs kollégánk már elárulta, hogy szerinte az Astra nyer, természetesen ki is fejtette, hogy miért. Most rajtam a sor.
Hirdetés

Mindenképp hangsúlyozni kell, hogy az Év Autója díj kapcsán már a döntőbe kerülni is kitüntetés, ami ott van/volt, az már korszakalkotó, előremutató modell. A zsűrit lehet/szokás is ekézni, de azért el kell ismerni, kitüntetései mögött mindig volt tartalom. Legutóbb a Peugeot 308 győzelme kapcsán vetült fel a latin országok összefogása, de ott volt a LED fényszóró, ott volt az általunk akkor még nem próbált SW, meg persze a tömegcsökkentés és a vezethetőség is. 2003-ban a Renault Mégane II a Mazda6 elől vitte el a díjat. Akkor is volt persze hőbörgés, aztán az első széria kapcsán savazás a minőség miatt. A zsűrinek viszont nem csak a 3 és 5 ajtós Mégane-t, hanem a Limousine-t és a Grandtourt, valamint a Scénic/Grand Scénic párost is megmutatták, ami akkor még a Mégane sorozat része volt. Aztán 2012-ben vettem egy már frissítés utáni, de alapvetően akkori kitüntetett Grand Scénicet, és azt kell mondjam, nem volt véletlen a kitüntetés, átgondoltságban, kényeztetésben tényleg forradalmár volt 12-13 évvel ezelőtt, szerelhetőségben pedig vannak specialitásai, de azért nem tragikus. A Prius 2005-ös győzelme pedig fölényes volt, ahogyan az autó is, ezt nap mint nap tapasztalom egy 2005-ös, az Év Autója matricát már fakultan, de a mai napig hordó példányban.
Imádom a Mazda MX-5 ND-t, remek autónak tartom az új Skoda Superbet, bámulatos az, amit az új 7-es BMW hoz, viszont szerintem is az Astra érdemli meg leginkább az Év Autója címet. A döntősök közül a leginkább elérhető, a legtöbb igényt kiszolgáló modell. Remek helykínálattal, remek vezethetőséggel. Mondom ezt úgy, hogy még csak az 1,0 literes háromhengeres turbóst vezettem, amiben meg nem lehet mondani, hogy nem négyhengeres a motor. Jól húz, dízelesen korrektül fogyaszt, csendes, és nem mellesleg nagyon jó üléseket ad. Meg persze LED Mátrix fényszórót, amivel kategóriájában forradalmár. Hogy némi politikát is vigyek érvelésembe: az Astra az AutoBest döntőjébe is bejutott, ott azonban a Fiat Tipo megelőzte. Nos, igazából én akkor is leírtam, és máig tartom: Év Autója még nagyon jó eséllyel lehet az Astra.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 09:37
    Permalink

    Ha az Astra begyűjti a címet, én úgy fogom fel, hogy nem az Opel nyert, hanem a GM. Kissé mintha háttérbe szorult volna a vállalatóriás, de ezzel a győzelemmel(ha bekövetkezik) jelezni tudják a konkurenseknek, hogy bár mostanában már nem minden róluk szól, mint régen, de ugyanúgy számolni kell velük.

  • 2017.10.28. at 09:37
    Permalink

    “a konkurensek szebbek”

    A Golfnál biztosan mindegyik “megkapóbb”, még az Astra is – mesterien űzik a VW-nél a láthatatlan autók gyártását:)

    A Civicre erős túlzás azt állítani, hogy szép, viszont dögös és jövőbe mutató. A Mazda 3-ra viszont tényleg jó ránézni, harmonikus formavilága van. Biztos lesznek sokan, akiknek az Astra tetszeni fog, de gyanítom, leginkább a neve fogja eladni.

  • 2017.10.28. at 09:37
    Permalink

    Csatlakozom én is az előttem levőkhez. Most már látok az utakon 1-2 Asztrát,de valahogy nem kapja meg a figyelmemet. Vagyok így autókkal hogy először szoknom kell,és majd csak utánna kezd megtetszeni benne valami. Félek hogy az új Asztrába nem fog később sem tetszeni valami.

  • 2017.10.28. at 09:37
    Permalink

    attól függetlenül, h szerintem is az asztma fog nyerni, azért annyira nem nagy durr. a matrix fényszóró jopofa de nem halálos az utazás nélküle, vagy csak egy “sima” leon féle leddel…vagy URAMBOCSÁ projektor/xenonnal…nem halt ki az emberiség ezek hiányában sem. a súlycsökkentésre mondom azt, hogy az valami, de azt is csak régi sárnehéz (astra j) saját magához mérve, mert ha a többi új kocsit is nézem (mazda3,308,golf stb) akkor semmi kimagasló nincs ebben megint.
    a külső meg szubjektív, számomra egy erős J facelift egy elcseszett C oszloppal, nálam az új kompaktok listáján olyan 5. – 6.

  • 2017.10.28. at 09:37
    Permalink

    Ez az auto nem szép, túlságosan hajaz a J re, a konkurensek szebbek. Aki ebben az autóban szépséget lát, az az életben nem tapasztalt még olyat. A zsűri gondolom ezt nem díjazza, szerencsére a vásárlók igen.

Vélemény, hozzászólás?